Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-12-16 11:29:57 följande:
    min morfar går datakurs och har facebook

en fråga ni måste veta.

hur mkt skiljer det på höjden på sport och Vibe? har en billig vibe på ge, men är den mindre än sport så ebba får plats eller inte??
    Jag tror absolut att Ebba får plats. Syskonsitsen är mycket mindre, men i huvudsitsen tycker jag att den var rymlig.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    zasata skrev 2010-12-16 11:54:18 följande:
    fast hon lär ju sitta mest bakom... vilken vikt tar den?
    Där sitter hon nog inte så bekvämt. Tyvärr blir det ju en hård och obehaglig "ram" uppe vid huvudänden. Det GÅR att vika upp "ryggstödet" så att det är framför ramen istället, men det försämrar andra egenskaper litegrann. Ingen aning om vikt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    zasata skrev 2010-12-16 12:07:37 följande:
    okej, tänker mest hon hoppar i och ur, huvudet slår hon ju i där bak på sport med.. är ju 103 cm lång.. men får hon plats i stora sittsen om det är så också?
    Jo, fast det är en enorm skillnad på kanten man slår i på Vibe mot sport. På sporten är den förvisso ovadderad, men på Vibe är den mycket tjockare och jag tror att det är omöjligt att sitta bra om man är för lång och inte drar fram ryggstödet framför ramen. Elric fick plats i huvudsitsen utan problem och han är väl 106 cm ungefär.
  • Nifelheim

HUR kan förskolepersonal vara så fruktansvärt korkad????

Idag hämtade jag E tidigare än tänkt. Det resulterade i att jag kom precis vid mellis. Eftersom han väldigt gärna ville äta mellis där följde jag med in i matsalen. All ordinarie personal hade planering så det var bara pedagoger från andra avdelningar där. E väntar snällt på sin tur och pedagogen sträcker fram brödkorgen till honom. Som tur är har killen koll och säger "Jag får inte äta havre". Pedagogen kommer på att ja just ja, så är det ju och ber en annan att hämta bröd till E. Den "andra" hämtar två brödbitar och ger E och som tur är tittar jag på de innan han tar de. Den översta är alldeles prickig och den understa full av ett lager grönt fint mögel. Kräks
    Pedagog nr 2 går iväg för att skaka fram nytt bröd, vilket tar ett tag eftersom det bara finns i frysen.

När E sen får sina nya nytinade mackor ber han om smöret. Jag blir lite konfunderad men håller god min varpå kompisarna skickar smöret (givetvis FULLT av brödbitar/smulor osv eftersom det är 2-4 åringar som brett sina havremackor med det innan).

Pedagogen som sitter vid bordet reagerar som tur är och tar fram eget smör åt E, men han hävdar bestämt att han alltid får samma smör som de andra annars.

Till saken hör att jag LÄNGE har tjatat och tjafsat med detta dagis om att det verkar som att han får i sig något han inte tål. Eksemen blossar liksom hela tiden upp och han är aldrig riktigt bra i magen, men de har hävdat bestämt att de är sååå noggranna. IN MY ASS att de är!!!!! Han reagerar på kontakt med havre, och idag satt han för fasen mitt i kompisarnas smulor, han reagerar ABSOLUT på om han får i sig smulor och bitar av bröd med havre, vilket han garanterat får om han äter ur samma smörklick som de andra.

Det absolut värsta är att han har ett typiskt allergireaktionsbeteende på dagis (speciellt på eftermiddagarna och de dagar han ätit frukost där) och de har klagat och frågat om vi har det jobbigt hemma eller vad som är fel eftersom han är så speedad och aggressiv. VEM FAAN skulle inte bli det av att ha mer eller mindre konstant allergireaktion? Jag vet själv hur det kryper i hela kroppen av det.

• Nifelheim
    Kavat skrev 2010-12-16 21:36:46 följande:
    Sen är ett smart tips att inpränta till E att han måste ha eget smörpaket. Det ska inte behövas att han ska hålla reda på det... Men behövs tydligen och det är ju bra att han har koll för sin egen skull.
    Vad arg jag skulle varit! Demon
    Jag har liksom inte haft en tanke på att de skulle vara så korkade att de inte förstår att han reagerar på smulorna i smöret när jag uttryckligen förklarat att han reagerar bara hans bröd legat emot bröd som innehåller havre och att han reagerar när han får havre på kroppen. Inser ju nu att jag tydligen måste förklara och instruera för varenda uppkomlig situation.
    Jäkla tur att jag var där, annars hade han ätit det mögliga brödet också (vilket han förmodligen gjorde igår eftersom det inte direkt var mögel som uppkommit idag).
  • Nifelheim

Idag är jag inte så arg, men det känns så jäkla onödigt. Här har vi slösat på landstingets pengar, utsatt Elric för MASSOR med nya allergitester och dessutom har han ju fått må dåligt i över ett halvår. Helt i onödan

När vi började där sa köksnissarna att de inte skulle ta in mer bröd med havre i och att de skulle baka bröd utan havre just för att det skulle bli så lite krångel som möjligt, men det har de ju uppenbarligen frångått helt. Det skulle inte alls vara något problem för mig om de bara skötte hans bröd lite bättre, men som det är nu känns det som att de bara skiter i det helt.

• Nifelheim

Men vad ääär det jag läser?!?!?!{#emotions_dlg.flower} SUPER-GRATTIS LINDADJO!!!! {#emotions_dlg.flower}

• Nifelheim

Jag vill bli av med min frog Lindadjo.. Den är väl fixad och klar lagom tills dess kanske.. Fast HELST skulle jag ju vilja få något eget att stoppa i den.

• Nifelheim
    Riskiflickan skrev 2010-12-19 00:21:24 följande:
    Tar väl ett tag med bebis här, precis fått MF :,( fy så hemskt, samtidigt som man vet att det antagligen var nått som var fel...
    Beklagar Rynkar på näsan{#emotions_dlg.flower}
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-12-22 14:03:27 följande:
    Jag har inga sådana problem som att vara pedant eller så. Visst tycker jag om att ha ordning omkring mig men lite skit i hörnen och smårörigt stör mig inte så mkt om man säger så. Min mor kallade mig professorn när jag var yngre då hon tyckte jag var en typisk professorstyp.

Jag har fått kallelse till radiologen för magnetröntgen. Tydligen fick de inte fram något av proverna eller så fick de fram något som de vill bekräfta.

Har alltså inte fått något svar på proverna utan bara en kallelse. Det dumma är att kallelsen kom dagen innan jag skulle infinna mig. Går liksom inte fixa till ledighet för maken och rodda om barnen på en halvdag. Så jag fick ringa och ändra tid, de protesterade lite eftersom de ville ha detta gjort så snabbt som möjligt men det var omöjligt för mig att fixa. Så nu ska jag och röngas i början av jan.
    Men oj. Sa de inget när du ringde? Pratade du med vårdcentralen eller röntgen? Det är LÅNGT till januari om det är så akut att du fick en tid redan i morgon.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11