K*B*N, pratar del 11
Närj ag var hos läkaren och gjorde biopsin så var han först helt övertygad om att hag hade en vätskefylld cysta under lymfkörteln vilket fick det hela att reagera och svullna upp. Men vid biopsin visade det sig att det var svårt att öht få ut någon vätska alls ur det hela och efteråt så sa han att han nog fick ta tillbaka sitt första diagnosförslag. Sedan sade han att vätskan som de fått ut skulle skickas till labb och ett antal prover skulle tas och att när de var klara skulle vi förhoppningsvis veta vad som orsakar svullnaden och därefter påbörja behandling.
Om det däremot skulle visa sig att man inte fick ut något av proverna så skulle det bli en kallelse till röntgen (magnet, man ser inte mjukdelar på vanlig). Men jag trodde ju att de åtminstone skulle kontakta mig och ge mig en viss förvarning. Det är ju inte helt lätt att rodda om hela sin tillvara på en eftermiddag, speciellt inte med barn och jobb inblandade.
Så det är vad jag själv vet idag, dvs jag antar att man inte fick veta tillräckligt genom proverna. Saken är ju bara att ingen riktigt verkar ha en aning om vad detta kan bero på. Det känns ju sådär. Sänka, blodprover och sköldkörtel (?) var normala det kollades ju redan på VC.