Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-12-22 18:27:31 följande:
    Jag pratade bara med sköterskan på radiologen. Jag fick tid 3/1 så det är ju inte så där jättelångt dit.

Närj ag var hos läkaren och gjorde biopsin så var han först helt övertygad om att hag hade en vätskefylld cysta under lymfkörteln vilket fick det hela att reagera och svullna upp. Men vid biopsin visade det sig att det var svårt att öht få ut någon vätska alls ur det hela och efteråt så sa han att han nog fick ta tillbaka sitt första diagnosförslag. Sedan sade han att vätskan som de fått ut skulle skickas till labb och ett antal prover skulle tas och att när de var klara skulle vi förhoppningsvis veta vad som orsakar svullnaden och därefter påbörja behandling.

Om det däremot skulle visa sig att man inte fick ut något av proverna så skulle det bli en kallelse till röntgen (magnet, man ser inte mjukdelar på vanlig). Men jag trodde ju att de åtminstone skulle kontakta mig och ge mig en viss förvarning. Det är ju inte helt lätt att rodda om hela sin tillvara på en eftermiddag, speciellt inte med barn och jobb inblandade.

Så det är vad jag själv vet idag, dvs jag antar att man inte fick veta tillräckligt genom proverna. Saken är ju bara att ingen riktigt verkar ha en aning om vad detta kan bero på. Det känns ju sådär. Sänka, blodprover och sköldkörtel (?) var normala det kollades ju redan på VC.
    Okej, skönt med en rätt snabb tid ändå då. Håller tummarna för att det är något helt ofarligt. Solig
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    HjärtaTomteGod Jul på er allihop!!! Tomte Hjärta
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-12-25 20:27:45 följande:
    Zasata, usch vad jobbigt med L... Hoppas han är bättre nu, och att ni får njuta av hotellvistelsen.

Tror ni kärringen håller sig lugn. Nej, hon skriver ett fint litet brev till sin son i julklapp.. Demon Gråter

Och önskelistor har hon nog inte fattat vad det är till för heller.... De två äldsta hade saker på önskelistan och visst hade hon hittat en grej till dem var som de önskade sig, men resten, ja alla tre barnen fick var sitt ljus i form av en gran. Jätte uppskattat - not! Förstår inte varför man frågar de äldre barnen vad de önskar sig och sen inte köper det de önskade sig ändå. Då kan man väl tala om det till oss så vi vet om det och kan tipsa någon annan eller köpa det själva.... Dottern var jätte besviken för att hon inte fick det hon önskade sig.. Mest av allt ville hon ha leksaksmat. Så det var ju inget dyrt eller svårt att hitta...
    Jag har också lite svårt att förstå det där. Om folk verkligen frågar och tjatar om vad någon önskar sig, varför köper de då sen INGET av det man gett som förslag trots att det verkligen finns i alla prisklasser osv? Då är det väl ingen idé att ens fråga vad någon önskar sig?
    Jag hade förstått det om det bara hände ett år. Det kan ju vara så att givaren inte tyckte att något på listan var bra/kul att köpa, men när det blir så varje år?
  • Nifelheim

Jag fick förresten gosa med alldeles, alldeles nykläckt bebis på julafton. Min kusin fick sitt andra barn halv 2 på natten mot julafton, och åkte hem vid lunchtid. Man blir inte aaaalls bebissjuk av att se o mysa med en sån liten en.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 12:07:43 följande:
    Nu har jag fyndat Ju-Ju-Be-väskor till mina syskonbarn. Köpte den lilla börsen vad den nu heter och blöjväskan. Hoppas det kan falla flickorna i smaken som plånbok-väska och necessär
    var har du fyndat?
  • Nifelheim

Vi firar som vanligt nyår ensamma ute på landet jag, Elric och stackars skotträdda hunden. Ska äta oxfile och någon form av potatis tillsammans med Mamma och Elrics gudmor innan de drar in till staden på någon teater eller revý eller vad det nu var... Jag har hyrt Sex and the City 2 som jag ska roa mig med när Elric har somnat, och vi har precis kollat på Toy Story 3 som vi också hyrde.

Måste bara säga till FrkS att min julklapp från mamma var UNDERBAR trots att vi inte läste några Råd och Rön tester innan *retas* Den är numera min bästa vän. Hjärta

Gott Nytt år på er alla mina underbara vänner! Skål Hjärta

• Nifelheim

Pruss: Det är faktiskt jättemysigt. Nja spermadonatorn var faktiskt förbi i måndags, med en mycket uppskattad (och snordyr) julklapp (köpa bort sitt dåliga samvete?). Nej jag ska vara snäll. Han var lugn och sansad och kostade till och med på sig att ge mig en kram när de åkte. Tydligen har han suttit inne en "sväng" så det var kanske inte helt frivilligt att hålla sig borta hela året. Får väl se hur det fortsätter.

• Nifelheim
    zasata skrev 2010-12-31 20:13:12 följande:
    Bif vad har jag nissat?
    Inget tror jag. Pratade alltså om Es så kallade pappa. Han är ju som han är
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-12-31 22:12:20 följande:
    Glömt, vilken födelsedagspresent var det som var så bra, Nif?

Nu har gästerna åkt och det värsta är undanplockat och i disk-och tvätt -maskin. Så nu bänkar jag mig i soffan ett tag till liten vill äta igen.
    Jag fick en dammsugare i julklapp (av min mamma alltså, inte av FrkS, men hon var med när den inköptes). Den var uuunderbar, min gamla var dålig redan när den var ny och hade dessutom pajjat helt till slut, det blir MYCKET dammsugande med alla hundhår som vi har hemma.
  • Nifelheim

Vi ska bara ta det lugnt på landet idag. Gosa med nya bebisen och sen hem och tjata på grannen om en egen kanske

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11