Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius: Det blev en sån här! Solig Hoppas länken funkar.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

Vad duktig han är din lillsork Kavat (och du också förstås!!)

Asereht: Usch, hoppas det hjälper fort nu. Jag hade en gång 8 halsfluss och lika många penicillinkurer på raken och efter det blev jag allergisk mot penicillin.

Inättras turades ungarna om att hålla oss vakna från 1 till 7.30. Gaaah! Jag kan lätt gå "trick or treat" utan att spöka ut mig idag. Dessutom ska jag till tandläkaren, så jag har redan ont i magen och mår dåligt ändå. Att dessutom inte ha fått sova gör det inte bättre. Skrikandes

• Ekorrfamiljen

Asereht: Tack, tack, tusen tack! Hjärta Du är ju sötast i världen!!! KyssFörutom den här lilla fisgrisen då:

• Ekorrfamiljen

Välkommen åter Fröken Småland och tack för komplimangen! Håller tassarna för ditt skolarbete!

Lokatt: Ooh vad roligt! Grattis och lycka till.

Ase: Gurgelvatten låter skönt!

Sitter och mår illa efter en ganska stadig middag när jag inte kunnat äta klokt på hela dagen pga tandläkarbesök i morse.. Att man inte lär sig.

• Ekorrfamiljen

Prus: Kul med ringen, att den kom tillrätta och grattis till "det stora steget".

Kavat: Sjysst att få däcken, men som du sa, man frågar väl ändå först? Läskigt med kramar från någon man absolut inte vill krama! Nuförtiden brukar jag dra mig undan när någon försöker.

Drack en stor ägglatte till frukost. Nu känns det skumt i magen.. Vi ska kolla huset igen i em. Hoppas att de andra inte lägger nåt bud, jag vill ha det!!

• Ekorrfamiljen

Olika recept för olika personer, men jag gör så här: Man mixar två råa ägg, lite kokosfett och cirka 2 dl kokt vatten. Sen kan man använda det istället för mjölk i kaffet (LCHF-godkänt). Jag blandar ner 2 tsk pulverkaffe och en skvätt kardemumma i själva blandningen så blir det som kaffe latte, idag blev det en skvätt vispgrädde också. Gott och mättande, men lite fööör mättande kanske..

• Ekorrfamiljen

Det låter verkligen skiiiitäckligt, men det är det inte!

• Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2010-11-02 10:01:40 följande:
    Tror dig inte Tungan ute
    Haha, jag kan säga att det tog många månader i LCHF-tråden innan jag vågade testa det receptet. Jag blev verkligen positivt överraskad! Det smakar ju inte ägg som tur är.

Asereht. Jobbigt med magen. Men du, man måste ju som sagt inte ha kaffe i den, kakao ska funka också. Duktig liten A. Vemund tar sig fram överallt och han når högre än man kan tro, så häromdagen rev han ner en (tom) kartong från köksbordet för mig. Busunge!
  • Ekorrfamiljen

Haha, vilka veklingar ni är som inte ens klarar att läsa om äggmjölkslatte! Kom igen när ni testat istället..

Vi var och kollade på huset nu i em. Min tonåring surar för att alla sovrum är små, så han får inte plats med alla prylar.. I-landsproblem. Vi löser nog det bara vi får huset!

Asereht: Najjs med makens jobb!! Grattis!

Någon här som känner till företaget TRANSCOM i Karlskoga? De ringer mig på mobilen hela tiden men lägger på efter 3 signaler så jag hinner aldrig fram.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-11-02 18:42:08 följande:
    Inte för att skrämmas men Transcom är ett inkassoföretag Död Jag har med dem att göra för min huvudmans räkning. Kanske de också har andra verksamhetsgrenar, det har ofta såna företag.
    De ringde igen och nu hann jag svara. Det var någon som ville erbjuda en livförsäkring som skulle ge mina efterlevande 900 000:- ifall jag skulle gå och kola. Obestämd Hmm, jag har inte tänkt dö än och gör jag det så har jag nog nån form av livförsäkring inbakad i min vanliga försäkring. Har i vilket fall som helst inte råd att betala en massa pengar för något som helst just nu.

Kavat: Det är väl VITpeppar man ska ta vid magsjuka?

Idag får vi veta om Värmdö kommun vill ge sig in i kampen om det hus vi vill ha... *biter på naglarna* Tyst
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11