Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-11-03 14:14:32 följande:
    Hur går det?
    Har inte hört nåt än.. *gnager på naglarna* Makens mamma ringde och tjatade i 1,5 timme om att hon inte trodde att det var en bra idé att köpa hus för oss. {#emotions_dlg.djavulsk} Gaaah! Lägg dig inte i lilla gumman säger jag bara!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Angel Gbg skrev 2010-11-03 14:45:34 följande:
    Alltså om pepparn ska vara vit eller svart beror på vilken hockuspockusskola man gått. I Tjeckien pratar dom svartpeppar. Men jag fattat att svenskarna tror på vit...
    Japp, vit är det enda som fungerar!
  • Ekorrfamiljen

Jag har haft besök av bästisen med hennes man hela helgen, så vi har haft fullt upp. Vi passade på att fira Vemunds ettårsdag redan igår, men han fyller egentligen först på torsdag. I fredags var bästisen och jag ute på restaurang och firade att vi varit bästa vänner i 10 år. Billigt men supergott och trevlig underhållning. Skönt med lite barnfritt också.

Igår skulle vi se film men bara för det sov ingen av bebbarna, så vi försökte hänga med i handlingen i Inception med en gnällig och bänglig ettåring och en speedad, skrikande fyraåring. Lycka till liksom.

• Ekorrfamiljen

Trist med alla sjukor och minus här. Krya på er och så hoppas vi att Lindadjo är låghormonare!!

Själv är jag lite nervös. Tin åker till London idag och han är väldigt orolig för hur det ska gå och det smittar såklart av sig på mig. Sen ska Vemund och jag till Sthlm imorgon. Nyss fick jag sms från bolaget att båten är inställd pga hårt väder. Urk!! Hata sjögång! Vi bokade om till 16.45 imorgon istället och hoppas att det lugnat sig då. Nackdelen är att jag kommer fram så sent på kvällen istället. Aldrig är man nöjd.

Lokatt: Har du skickat overallen än?

• Ekorrfamiljen

Tack Ase! Tin har ju världens flygskräck och ångest, så jag hoppas verkligen att inget händer som spär på den rädslan.. *nackdelen med skräckfilmer*

Nu ska vi strax iväg till BUP och sen är det läkarbesök och vaccin för Vemund. *phuu* Måste tvätta några pyjamasar att ta med till honom också.. *rusar*

Ps. Ase: Vad ska du ha för vantarna? Inboxa om du vill. Ds.

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-11-08 11:37:27 följande:
    ekorren- hur gick det med huset?
    Säljaren är så velig och nu säger ju Värmdö kommun att de tänker lägga ett bud, så då drar vi tillbaka vårat och börjar kolla efter ett annat hus istället. Vi la ju vårt bud för 3 veckor sedan och har inte fått någon respons alls på det så det känns inte som att vi är så önskvärda som köpare.
  • Ekorrfamiljen

zasata: Be en läkare kolla mer noggrant! Det kan ju vara mycket. Blindtarmen t.ex. Stress - magsår, vitaminbrist, utmattning... är du överkänslig mot något (laktos/gluten) så tar ju det energi och gör ont i magen.

• Ekorrfamiljen

Svårt Lokatt. Jag är inte alls rädd för att "lämna ut" varken mig själv och familjen, snarare tvärtom.. Som du säger så har han rättigheterna och får göra vad han vill med bilderna, så är du väldigt rädd om er integritet hade jag rått dig att tacka nej, faktiskt.

Själv skulle jag glatt tacka ja och fråga om jag också fick vara med på några bilder. Superkul ju!

• Ekorrfamiljen

Så, nu har vi meddelat mäklaren att vi drar tillbaka vårt bud. Skittrist, men vi la som sagt vårt bud för över 3 veckor sedan, ingen har bjudit över och allt skulle vara klart för kontraktskrivande förra veckan, men då kom alltså Värmdö kommun in och anmälde intresse, så då får de ta huset. Vi letar vidare..

• Ekorrfamiljen

Hello! Vi är åter från Fjollträsk (sedan några dagar tillbaka Oskyldig) men jag har inte orkat slå på datorn och surfa nåt seriöst. Resan upp var nog den värsta sedan jag flyttade till ön. Jag tror att det var första gången jag spydde på båten! Kräks *ursäkta detaljerna*

Allt gick bra på Astrid Lindgrens med Vemund iaf och personalen var imponerad över hur duktig han är, både med sin hand och rent allmänt. Solig

På eftermiddagen firade vi mamma och Vemund lite i förskott med god mat och trevligt sällskap av syrran med familj. Skål

Torsdagen tillbringades på IKEA. Vi köpte inget (förutom några kuddar och en påse leksaksmat till ungarna) men tanken var att vi skulle prova sängar inför den eventuellt kommande flytten, för då SKA vi slänga ut de 20 år gamla resårbottnarna!! {#emotions_dlg.djavulsk} Vi kollade även ny säng till Tin, när man är snart 16 kan man ju inte ha en 90 cm bred halv-loftsäng.. Det behövs nåt bredare och bekvämare när kompisar och flickvänner kommer på besök.

Har jag missat nåt viktigt när jag var borta?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11