Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Idag är det min tur att vara hemma med Daniel, som för övrigt mår mycket bättre idag. Zebbe får oxå vara hemma nu när D mår så pass bra.
    Jag kanske skulle passa på att åka ner till provtagningen idag då kanske? Relativt friska barn och ledig dag... humm... tål att tänkas på

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Jag brukar baka dinkelbröd med pumkakärnor i. Det är ganska enkelt och gott.

1 pkt jäst
    5 ½ dl fingervarmt vatten
    50 g mjukt smör (eller flytande)
    2 tsk salt
    1 kg siktad dinkelmjöl
    brukar sätta i en matsked honung oxå för att få lite sött till jästen men det är ju inget måste.
    Och så massa pumpakärnor, blir jättegott i brödet.

Jäsa degen i 30 minuter och göra 3 limpor, som oxå får jäsa i 30 minuter.
    Sen grädda i 25-30 minuter.

Enkelt och jättegott!!!

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 08:46:43 följande:
    Asereht: Har du funderat på p-ring? Jag snackade med en kursare som hade en sån och hon var toknöjd.
    var tvungen att googla på det. Har aldrig ens hört talas om det innan?!? Är det nånting nytt?
  • Lindadjo

Jag har fått jättelust att sy igen!!! Vill ha min vagn NU!!!

Jag vet inte huuuuur många gånger jag har saknat och ångrat att jag sålde min skiphop väska Ååååååh, vad jag ååååångrar mig!!!! Varför? Varför? Varför, sålde jag den???? Påminn mig?

Åh, snyyyyyyyyyft!!!! Och så finns de så klart inte att köpa längre

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 09:36:13 följande:
    Tips på superbra alla hjärtansdag pressent kanske ?

Jag använder denna mkt flitigt ....
    Åh vad fin
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 09:29:55 följande:
    gillar inte heller köpebröd... allt smakar lika och känns degigt och "nybakt" 14dagar efter bakdag(!!) det kan aldrig vara bra....

Idag kommer sotarn och ska lägga ett godkännande på brasan, så ikväll blir det premiär tändning
    Intressant att han kommer någon gång mellan 10-15... jaha...det var den dagen! Men han heter Olle det var väll fint?!
    Jag har även igår och idag slagigt på ändan/fast framåt (!!!) Är lite framtung just nu) 3 ggr på mindre än en vecka. Nu blir det broddar eller rulator...någon här med brodds? vart hittar man dem? skoaffärer?intersport?

På fredag har jag Me and I party med pastasallad, vin (för dem som vill/får) snacks och braskamin! Dock kommer vi vara uppemot en 17-20pers så jag tror inte det behövs eldas...

Oj, vad många du fått ihop Jag ska oxå ha meandiparty, fast på söndag... Och det blir pastasallad här med Haha.

Och då ska jag kläcka ur mig att jag är gravid oxå, det ska bli roligt. Säljaren är en mycket god vän till mig nämligen, och hon vet hur länge vi försökt få barn. De andra vet inte ens att vi försökt

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 09:42:54 följande:
    Lindadjo: gillar du den här?

www.happybags.co.uk/changing-bags/skip-hop-da...

Har du sett Gollas datorväskor i denim? Den här har jag Hjärta

www.golla.com/#/en/bags/denim/denima13/denimC
    Kommer aldrig kunna ha en annan skiphop än den jag hade... tycker golla var ganska fin, men inte lika fin som skiphopen *tjurar som en liten unge*
    Jag har saknat den av och till hela tiden, men NU är saknaden större än någonsin. Jag behöver ju en ny väska nu, tidigare har jag inte haft behovet. Och just det faktum att den var röd på insidan gjorde den sååååå mycket snyggare

Nä, det blir nog någon sorts jujube-väska.... de gillar jag ju med... även om de inte finns i denim
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 09:55:56 följande:
    Jag har namnsdag i dag ! Och även om jag har lite köpstopp så borde jag ju få iallafall 1 gift? Visssssssssst!?

-  dessa va fina ! www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=
    oh!!! Vad bra att du länkade till just de där. Jag har ju de liggandes på posten!!! Hade glömt bort det, måste ju hämta ut de innan de åker tillbaka!!!!!
    Beställde de innan jul, men de var restade.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 09:57:49 följande:
    va roligt! Pastasallad is tha shit! Jag brukar alltid göra en egen a la italiano med egen pesto, mozarella och liknande men funderar på en annan variant denna gång med ostfylldfärskpasta, tomater, sallad, chevre honung och valnötter!
    hmmmm......
    mmmmm... låter ljuvligt!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11