• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-09-16 11:39:28 följande:
    Han är ju näst intill konstant lös i magen, vissa dagar är det dock mycket värre. Han kräks otroligt lätt, det har han alltid gjort, men ibland tycker jag att det sammanfaller med att magen blir dålig och att han får massor eksem.

I samband med att han blir sämre i magen får han JÄTTEfula och röda eksem (dock inte alltid, och ibland kommer eksemen utan påverkan på magen), ibland svullnar han upp i huden också.

Eksemen blir synligt värre när han äter saker med mycket färgämnen (smågodis till exempel) eller konserveringsmedel, men jag tror inte att magen påverkas av det.
    De kollade gluten på honom eller?

Annars så skulle jag ju misstänka vete eller mjölk,  (sen är det soja/baljväxter som också är rätt vanlig allergi.) Det är väl det som man ofta får i sig dagligen? Eller soja. Men har han eksem och kass mage hade jag försökt få göra patchtest/lapptest och se om det visar något. Har du kvar infon till stället som gör det?
  • Kavat
    Nemia noj skrev 2010-09-16 16:07:34 följande:
    Bugaboo Camen tyvärr lite sliten men helt klart värd pengarna, testad utan barn

Solig  Grattis!!!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-17 08:20:05 följande:
    God morgon tråden! Äntligen hemma, det har varit några intensiva dagar men det har varit riktigt trevlig, lärorikt och lugnande. Det är ju alltid svårt att veta om man läst och förstått tillräckligt mycket och jag har ju lilleman hemma mestadels så det blir inte jättemycket läst om man säger så. Men jag känner att jag har full koll på läget och känner stor tilltro inför examinationerna framöver. Falun är en ganska fin stad även om den är bra mycket mindre än jag trodde. Skolan var jättefin och modern och ligger precis intill den stora anläggningen med de två stora skidhoppbackarna som byggdes inför ett OS. Lite surrealistiskt blir det ändå för en smålänning när man går ut från skolan och blickar rakt upp i två jätterutschkanor Lägenheten som vi hyrt via turistbyrån var toppen och den vill jag absout bo i nästa gång också. Mina tre reskamrater var både trevliga och roliga och de sju restimmarna enkel resa gick förvånansvärt snabbt. Barnen hade det bra hemma med pappa men hade nog vuxit tio cm var Mina små gullungar

Idag skall jag komma ifatt med tvätten, åka in och storhandla inför helgen samt försöka plugga lite grann. Första tentamen är om två och en halv vecka och den blir muntlig vilket är en fördel för mig som har munläder.

Sen vill jag bara säga hur glad jag blev över att höra att Pruseluskan och hennes familj fick ett sådant glädjebesked! Tack för sms Prus, jag har läst ikapp på kvällarna men blev så glad när jag såg ditt sms!

Grattis, grattis, grattis och hurra för en ny trådbebis! Baby
    Välkommen tillbaks! {#emotions_dlg.flower} *saknat*
  • Kavat

Jag har inte tagit reda på med någon av barnen.. Ville med sista, men nej, det ville inte maken så allt för husfriden.
    Men jag hade nog aldrig kunnat hålla mig om jag fått en lapp med kod och grejer...

Jag vill också ha en UJ. Det är kanske en sådan jag behöver till lilleman som extra vagn?

Varit hos tandläkaren. Gick en flis i en hörntand häromdagen, kostade bara 583:- för max 10 min jobb. De slipade bara av tanden lite, men skönt att ha den kollad. Kan ju bli dyrt sånt där.

Mer... Hm, var i den ekologiska affären och träffade en trevlig tjej som jobbade där och hon började göra reklam för menskopp och var helt salig. Hennes andra dag med menskopp och hon berättade om typ hela dygnet. Härligt! Hon var supernöjd och förstod inte heller varför inte alla använde menskopp. Än har inte min kommit tillbaks, hoppas att den håller sig borta länge...

• Kavat

Vet ni, jag har fortfarande inte använt vagnen ute på stan med nya ståbrädan! Det har ju i och för sig bara blivit små korta turer och då jag oftast har bil så har det varit sjal, då är han ju nöjd. Han gillar inte vagnen.

• Kavat

Äh, det är bara censur, Asereht!

Ja, bra att det gick bra för MP.
    Att SD kom in är fasansfullt! Trodde/hoppades? faktiskt inte att det fanns så många som sympatiserade med dem.

Själv Nif?

• Kavat

Hjälp! Vad tar man på 3 barn till fotografering??? Vill ju ta syskonfoto - matcha, men vad tar man? Då blir det ju helbild dessutom så då är de ju lite kul om det matchas på något sätt.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-20 10:55:34 följande:
    Har ni sett nya Ltd edition?
    *Gillar petrol*
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-20 11:49:45 följande:

Måste dela med mig för jag tyckte det var så gulligt foto Maja är fyra och lilleman är tre veckor. Tjocksmocken sov hela fotograferingen
    Hjärta
  • Kavat

Mmm, så har jag typ kört något år. Förra året hade de molntröjor (grönvitbrun och brunvitrosa).
    Men har ingen jeansklänning, dock jeanskjol. Vit blus och vit skjorta bli alldeles toooo much va? Hm, shoppa?!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11