Något jag inte skrivit så mycket om, men hur länge orkar man hålla ihop? Är totalt helt slut och håller på att bryta ihop för minsta lilla. Som tur är gör det att jag istället blir lugn och inte orkar fightas, men ibland tänder jag till. Känner mig som en helt värdelös mamma. Liten skriker och jag hinner inte ägna tiden åt de stora. De leker i och för sig bra tillsammans. Men allt blir liksom i sista sekund, på en höft. Till lunch idag, lilleman fick kassler, och ja, kassler.. Dottern vägrar ju kött så hon fick majspasta och majs och ost. Jag tog en skål med risgrynsgröt (som fanns färdig i kylen) vet inte vad jag vågar äta, han skriker ju av allt känns det som. Ska jag sluta amma, men nej, hur ska han då bli tröstad? Och är det verkligen min mjölk som ställer till det? Äter väldigt oallergent och milda saker, tycker jag själv och jag har koll, sägs det.
Så var det svamptabletterna (massa varningstext på dem)? Blir det bra nu när jag slutat med dem. Kommer svampen istället tillbaks? Ja, ni fattar ju oron...
Vill ha en nöjd bebis, känns som han är ledsen eller kinkig större delen av tiden. Visst han har mer ljuspunkter än de andra barnen hade, men ändå, inte om man jämför med andras barn...
Sömnbristen gör väl sitt till, men det hänger ju ihop med att liten inte sover så bra.
Tror han sväljer luft också och får råd hit och dit. Amma mer sällan för då mår han bättre. Jaha, ska han skrika 2 timmar då. Nej, skulle inte tro det. Andra råd är att de äter glupskare om de är hungriga och upprörda, att man ska ge innan dess för att de inte ska dra in luft.
Ge napp är rådet då, jaha men han tar inte nappen, har testat fyra olika och sväljer mer luft av napp och amningsteknikgen kan bli mer felaktig med resultatet att de suger in mer luft...
Pumpa funkar inte, eller har inte funkat tidigare och ersättning kan jag inte ge utan att ge upp amningen, för jag får inte ut mjölken och mjölkstockning vill jag inte ha och passar mig noga för ökningsperioder nu för att öka amningen då brösten inte är helt återställda från svampen.. Äta på flaska kommer nog innebära mer luft i magen också, det har de andra fått....
Jag vill ju bara att han ska få må bra så att vi får lite vanliga rutiner igen. Vi måste ha med mat när vi är iväg, finns inget att köpa att äta typ och ja det måste förberedas. Maken hinner inte med för han får ta allt på eftermiddagen och sen måste han ju också sova för att orka. Förbereda mat tar lite tid också, så finns det inte hemma så hinner/orkar jag inte åka till öf heller...
Trodde dagis skulle vara räddningen, men nu vete katten, tror det blir ännu värre...
Hur man än vänder sig så har man rumpan bak...