Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2011-02-12 20:57:06 följande:
    Angel kan skicka men vi ska inte försöka ses någon dag istället? Nästa helg? Har kalas för S på fredagjväll så gärna söndag så jag hinner röja efter det...
    Du har fortfarande inte svarat på vad du vill ha för sjalen, Passau
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    passau skrev 2011-02-12 22:14:30 följande:
    Lindajo; tror sjalen kostar 595;- ny, jag bet 300:- men provade den bara, då jag tyckte M var för stor... 13kg och 1 1/2 år... Känns 250:- ok?
    Ja, oh ja. Det känns absolut okej med 250 kr. Anse den som såld Trisst med kalaset idag
  • Lindadjo

Jag har funderat lite.... Längtar ju som besatt efter att få hem min bugaboo, så jag kan se över den ordentligt. Jag tänkte ju då att jag måste köpa såna där suflettsgrejer till cameleon, så jag kan ha vilken suflett som hellst. MEN, jag undrar lite. Hur ser de ut på en frog då? Vad är skillnaden? Och är det bökigt att byta dessa "spännen". Och är det lättare att sy en cameleonsuflett än en frogsuflett? Enlighten me!!!!

• Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-13 13:16:25 följande:
    Grattis till sonen!! Jag har som sagt en Brio Sing och jag tror att den uppfyller de kriterier du ställer. Visst, basen är bred, men annars är den hur smidig som helst. Hög är den och lätt att fälla ihop och fixa med. Jämfört med en Happy tror jag inte att det finns några likheter alls förutom namnet!

Tack för gratulationerna! Det blev inte Avatar, den har gått och gömt sig bland alla lådor med filmer, så vi såg Salt med A.Jolie istället. Bättre saker kan man lägga sin tid på.
    Avatar såg jag precis innan jag gick och plussade
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-13 13:38:14 följande:
    Att byta sufflettspännen är superenkelt, som att ta bort suffletten på en Brio ungefär. Skillnaden är bara storleken, skillnaden på sufflettspännet gör att sufflettpinnarna sprids i lite olika vinklar så Cameleons blir lite högre och går längre fram. Design och funktion skiljer inget alls (annat än att Frogsuffletten har ett fult quiltat foder).
    Jo du, quiltningen går ju inte att missa. Hur tänkte de där egentligen? Åh, vilken bra idé med nikotingul quiltad insida på sufletten!
    Men om Cameleons suflett blir högre och går längre fram så är kanske den att föredra framför frogens eller? Tänkte mot solens strålar i slutet på augusti
  • Lindadjo

Är cameleons framhjul annorlunda än frogens? Eller är de likadana?

• Lindadjo
    Lindadjo skrev 2011-02-13 14:25:47 följande:
    Är cameleons framhjul annorlunda än frogens? Eller är de likadana?
    ser ju att de ser olika ut. Tänkte bara om de passar båda två? Är någon av de att föredra? Vänder mig till experten!!!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-13 14:55:24 följande:
    Cameleons hjul har ställbar fjädring och det har inte Frogs. Annars är det ingen skillnad och man behöver inte ställbar fjädring alls tycker jag. När det gäller swivelhjulen så är de lite speciella då de redan efter ett kort tags användning blir slitna på friktionsytan och materialet blir nästan lite gropigt/grynigt. Så om de ser slitna ut så fundera ett extra varv innan du kasserar dem, kanske de är i betydligt bättre skick än de ser ut att vara.

Hjulen går att mixa och matcha som man behagar mellan modellerna.

Cameleons sufflett är absolut att föredra, av alla anledningar
    Ja okej. Jag lovar att jag inte ska köpa nya förrän jag sett skicket på de gamla Tänkte bara på allt hon skrev i annonsen, men hon kanske är riktigt självkritisk, och vagnen kanske inte alls är i det hemska skick som hon beskrev hoppas på det iallafall.
    Men cameleonsufflett får det allt bli iallafall. Det var ju inte så dyrt att köpa nya spännen från den där sidan du länkade till.... vill du länka igen?

Känner mitt barnvagnsintresse börjar väckas till liv igen, jag ser riktigt mycket fram emot att få greja och dona med en älskad vagn Tjohooooo....!!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11