• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Tillbaks från läkare med medicin till liten. Håll nu tummarna att han blir bättre av den. Och att vi får i honom den. Han fick hur mycket fradga som helst av den så tror att det mesta kom ut igen...

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 07:09:06 följande:
    Låt Ebba rita en teckning till morfar och köp något kul till dig själv istället OskyldigFlört 

Hur lång tid kommer det att ta innan de antidepressiva börjar göra verkan?
    Eller låt E rita på en t-shirt med sådana där tjocka tygfärger, kostar inte så mycket och väldigt poppis!
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-09-29 13:17:42 följande:
    Jag har inte förbjudit viktsnack i tråden, jag och någon till (har jag starkt för mig) tyckte det blev bara viktsnack en period. Om vikt är det enda som ska diskuteras så blir det väldigt trist för den/de som inte ständigt försöker gå ned i vikt att läsa. Inget är ot sa vi när vi startade tråden men iom att fokus låg på barnvagn och pyssel från början så kändes det lite trist att viktbiten tog över.

Det är inte säkert jag kommer att delta i snacket i vikttråden heller men för att inte andra ska behöva läsa mina kostfrågor till Ekorren så tänkte jag vara lite sjysst och ställa dem där istället eftersom det är viktrelaterat. Eller så messar jag istället. Jag är inte så benägen att lägga ut min övervikt och mina misslyckandet till allmän beskådan. Saker som blir personliga och jobbiga brukar jag hålla utanför nätet. Därav att jag inte pratar körkort heller.
    Hjärta
    Vem vill prata om misslyckanden? Jag väger mig ju aldrig, men vem vet jag kanske hänger på jag med. Bra inspiration, så fråga gärna i tråden, så jag också lär mig. Läser faktiskt ibland men i och med att det ännu inte lugnat ner sig här så är det lite prio att få i mig mat överhuvudtaget nu. Läkaren frågade vad jag åt igår när jag sa vad jag inte åt. Börjar bli lätt uttråkad nu men choklad verkar åtminstonde funka. Äter för tillfället inte mjölkprotein, soja/baljväxter, ägg, sädesslag, lök, röda saker så som paprika eller gasbildande som broccoli tex. Och ja, det finns massor kvar, om man lagar från grunden. , i fruktväg äts just nu banan och sen igår äpple. Men å andra sidan så är jag nu rätt övertygad om att jag har testat det mesta för att vara snäll mot litens mage, men det hjälper föga. Även om han blir sämre av t.ex chili och citrus.
    Men får se om medicinen gör underverk, hoppas kan man ju. Vi fick alltså medicin mot reflux/gerd, alltså sur mage i och med att han spyr, har ont och inte sover.
  • Kavat

Skitsur på mig själv, missade två auktioner idag. Satt här 1,5 timme innan och tänkte om jag skulle sätta alarm, men nej jag har koll. Jaha, när kom jag på det då, jo 3 timmar försent. Skrikandes

• Kavat
    Asereht skrev 2010-09-29 14:57:44 följande:
    Jag har gjort något väldigt stort. Jag har vägt mig för första gången sedan jag blev gravid med nöffe. Bortsett från den enda gången som jag vägdes på mvc i v 15. Så nu finns det iaf något att utgå ifrån. Jag hoppas verkligen det här fungerar för jag är så less.
    Solig Äpple
    Jag hade inte vågat... Drömmer
  • Kavat

Asereht, Brevlådan är inte kollad idag, glömde det med är vi var ute. Mitt minne är värre än värst, hinner inte tänka klar tanken innan jag glömt... Återkommer!

Fr Småland, ris, majs, potatis, kokos/mjölk, kött, lax, gurka är typ det jag äter+ lite till. Svårt att köra lchf när man inte äter alla grönsaker, mjölkprodukter eller ägg, men det ät nog den enda "diet" jag kan tänka mig annars.

Föresten, köpte regnställ på barnmarknaden och när jag vrängde dem så såg jag att det var små hål i knät. Skrikandes Svårt att kolla allt med liten i sjal och de var fina i övrigt, men vilken miss! Hur lagar man bäst/hållbarast?

Laglapp på insidan, gaffatejp/silvertejp eller laglapp till cykeln eller annat?

• Kavat

Asereht, han är helt ljuvlig!
    Och idag var brevlådan snäll, tack snälla!!!! Hjärta

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-01 09:38:22 följande:
    Då kan ju Angel köra Zasata i den på barnmarknaden i helgen
  • Kavat

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/118996263
    De här ville jag ha, men de är ju snart uppe i nypris!! Så nä.
    Någon som sett stövlar med fina mönster (ej eldsflammor, döskallar, camo, eller för prinsessigt) helst Tretorn någonstans. Viking funkar också men allra helst Tretorn!
    Vanliga eller fodrade...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11