Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Fröken småland... vad tror du? Finns det hopp?

Eller ska man satsa på nya?

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Trodde jag visste mer om vagnar än så här . Hur i tusan tar man lös hjulen på vagnen??? Både fram och bak. Jag måste ju ta lös de och tvätta de för att sedan smörja in de. Jag har varit i Adams garage och hittat lite grejer som jag tror gör vagnen gott

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-14 11:19:04 följande:
    Framhjulens topp (längst upp, svarta toppar som står upp) har liksom piggar runtom som du ska trycka ihop. Sedan drar man rakt ned. Har jag för mig iaf. Det var inte helt lätt.

På insidan av bakhjulen (på chassit) sitter som små ståltrådsöglor. Kläm inhop dem mot varandra så är det bara att dra av bakhjulen. *låtsas att jag inte var tvungen att springa ut i hallen och dubbelkolla*

P:S Ett sånt där bygelskydd syr du ju lätt själv eller hur och vill du ha virkat/stickat så vet du vart jag finns.
    Ett virkat har jag ju redan bestämt mig för långt innnan jag blev gravid Tack.
    Framhjulen fick jag precis lös, det var inte så enkelt nä, men är nog lätta att få på igen.

Ska se om jag får till bakhjulen nu med.
    Tack för hjälpen! Vad skulle jag gör utan er? Hjärta
  • Lindadjo

Äsch! Cykelventil på ena däcket och bilventil på andra, så jag kan bara pumpa upp det ena hjulet eftersom vi bara har bilventilpumpar här hemma Surt!

• Lindadjo

Jag har hittat autosol, siliconspray och universalfett...
    Men först har jag misshandlat alla chassidelar i duschen, med svamp och grönsåpa! Den är ren nu iallafall, det var jäkligt mycket skit överallt. Nu ska det smörjas och ställas undan för framtiden.

Aha, så bra att det funkar med några camklädeldelar iallafall.... men vart postade du sömnadsbeskrivningen och det? Har inte sett

Ja, jag har ingen anledning att spara min frogsufflett, så den kan gott och väl bli mönster till nya Jag skickar åt dig, så fort jag fått till det. Lovar!

• Lindadjo

Det känns nästan som jag måste test-sy en sufflett nu med en gång... *rusar upp och kollar vad jag har för tyger*

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 13:47:28 följande:
    Lindadjo: Jag postade en sufflett och sittdelsöverdrag till dig förra veckan. Inte fått någon avisering?
    Åh har du? Hjärta
    Jag fick ett sms idag och kan hämta det efter kl 17 Funderade just på vad det nu var jag har beställt Men det var ju från dig, gulliga du!!!
  • Lindadjo

Självklart Niffe!!!!

Skriver en lista...
    *Asereht
    *Nifelheim

någon annan som vill ha mönster till grodans suffla??? Drömmer

• Lindadjo

Pruselius! Ni är jättefina båda två

Lexis! Tycker han ser helt underbar och perfekt ut. Och jag gillar frisyren

Jag var tvungen att titta vad mina pojkar vägde när de var 2 månader. Den första vägde 5110 och den andra vägde 6060.

De hade alltså båda två gått upp ungefär 2 kg på de två månaderna då

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-14 17:53:14 följande:
    Lexis - Min numer "smale" pöjk var 3885 g tung och 50 cm lång när han föddes. När han var 2 mån vägde han 5,6 kg.   Då låg han lite över kurvan, nu ligger han lite under. Men så har alla mina fem varit, de växer mer på längden än på bredden efter 6 mån.
    Och jag har en av varje sort. En liten och en stor
    Det är tur att min yngre son inte hade samma viktökning under hela sin uppväxt

2 månader 6060
    3 månader 7750
    4 månader 9240
    5 månader 10725
    6 månader 11540

FörvånadFörvånadFörvånad

Så när han var 6 månader gammal vägde han lika mycket som sin storebror som är 2 år äldre än honom.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11