Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Haha, vad söt du är Fröken Småland! *vet f.ö. inte exakt vad en surfplatta är men du är säkert värd en* Solig

Här har vi tokstädat på Vendels rum och nu i vårt sovrum. Sååå nöjd! Vi har rätt hög toleransnivå för stök men nu har jag mått dåligt länge på alla kläder, prylar, tidningar och skräp som bara ligger överallt. Vi samarbetade så nu är kök, hall, vårt sovrum och då Vendels rum julfina. *lättad* Vi ska inte ens vara hemma i jul, men ändå. Om jag orkar blir det att vika all ren tvätt imorgon, just nu går maskinerna för fullt i tvättstugan.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2010-12-19 20:48:29 följande:
    Så vilda pojkar som jag har, men aldrig att de rivit ner granen. Vi kör dock med plastgran, för jag är allergisk mot riktiga, tyvärr De luktar ju så gott, inte kan jag ha hyancinter heller...som oxå luktar gott. Nedrans allergier Men det är ju ändå ganska lindrigt om man jämnför med många andra tex barn i tråden.
    Samma här.. Julgran och hyacinter ger rätta jullukten, men då kan jag inte andas..

Fröken Småland: Än är det mycket kvar att städa, men det värsta är undan iaf. Hatar att ha oreda, det stör mitt estetiska sinne, men med en huligan, en vandal och ett par som inte bryr sig så blir det som det blir.

Pratade med både FK och a-kassan nu. *suck* Jag har bara 10 dagar kvar att ta ut, allt som allt, men bara för att jag ville ta ut 20 dagar (vilket jag alltså inte kunde) så avslutade de mitt ärende, utan att informera mig! A-kassan behöver dessutom intyg på att dessa dagar betalats ut, men det går inte förrän dagarna betalats ut och som det ser ut nu så blir det i mitten av januari! Skrikandes Tack och god jul på er med!!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland: Vilken bra present till din pappa förresten!

Kavat: Vad hitar man för kul på nätet? Vet inte vad syrran ska få, men det måste vara billigt!
  • Ekorrfamiljen

Vad duktig du är Kavat! Jobbigt med magsjuka, håller alla tassar att ni slipper.

Fröken Småland: Varsågod! Hade velat skicka till er alla här, men pengarna räcker inte riktigt. Skäms Jag tycker dock inte mindre om er för det.

• Ekorrfamiljen

Vilket gulligt julkort Asereht!

passau: Håller tassarna att S kryar på sig också, lillskruttan.

Jessika och Thulo: Vad duktiga ni är och pysslar! Jag vill men orkar inte och just nu räcker inte pengarna att köpa något att pyssla med heller.. Men i vår, dååå!

Idag var jag på ett möte med en kvinna (trevlig!!) på FK om vårdbidrag. Håll tummarna att vi får det beviljat och att läkarna skyndar på med intyg nu. Minsta hundralapp är välkommen här nu.

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-12-21 13:53:36 följande:
    Och här är det babyboom! Fick reda på att ytterligare en kär nära vän ska ha barn i sommar! Härligt! Hjärta
    En av mina bästa vänner från gymnasietiden ska ha bebis vilken dag som helst och en av våra gemensamma klasskompisar ska ha ungefär samtidigt som jag ska ha i sommar.
  • Ekorrfamiljen

zasata: Söta kids som vanligt!

Asereht: Precis som jag!! Jag hatar att tappa kontrollen över mig själv och dricker därför väldigt måttligt och vill absolut inte testa andra droger (förutom socker då!)

Jaha, Vemund och jag skulle till öppna förskolan och äta gröt och skinksmörgås. Tyvärr mådde jag illa och ****** (skonar zasata) precis innan jag skulle klä på Vemund så nu får vi sitta hemma och tråka idag. Inte blir det något möte på Arbetsförmedlingen heller. Nu är jag rädd att vår resa till Stockholm är hotad och Saga som kommer inatt och ... buhääää!! Gråter

• Ekorrfamiljen

Jag tror att det var för att jag drack c-vitaminbrus och en tablett MittVal Kvinna på fastande mage som det vände tillbaka. Om jag inte äter något i samband med bruset brukar jag känna att det bubblar till. Samma sak om jag dricker te och c-vitaminbrus samtidigt.

Nu har jag ätit ett par mackor (tyvärr inte glutenfria = ingen dagamning) och en kopp te och mår bra *peppar peppar* så jag hoppas att vitaminerna var boven. Har inte mått illa eller kräkts av graviditeten annars på några veckor nu.

• Ekorrfamiljen

Asereht. Bra att de kollar upp det ordentligt iaf. *håller tassarna*

zasata: Riktigt snygg. Jag bara älskar den där blå färgen. Nu har jag ju siktat in mig på en BT Dublin med ligginsats om allt går som det ska, men när Vemund och Villemo blir större kan jag nog tänka mig en såndär.

Jag är lite schizofren, så jag kan bli jättestörd av stök, samtidigt som jag kan blockera ut det. Det beror på dagsformen tror jag.

Nu packar jag för fullt och vet inte hur jag ska få med allt. Har inte ***** mer än den där enda gången, så jag tror att jag kanske är känsligare nu som gravid..? Samma sak på båten, där ******* jag ju när Vemund och jag åkte i full storm fast jag brukar kunna hejda det annars. Enda som oroar är att jag har haft jätteont nere på vänster sida, vid övre höftbenskammen hela kvällen igår, inättras och nu fortfarande. När jag vaknade gjorde det dessutom ont ut mot ryggen/njurarna. Funderar på om jag druckit för dåligt eller om en urinledare kommit i kläm eller så. Hände när jag väntade Tin, men då var jag längre gången.

• Ekorrfamiljen

Nemia: Usch vad trist med din kompis! Någon jag känner? Ska O till Hudik? Därifrån kommer min släkt. Hoppas nu att hennes far tar väl hand om henne då! Kul att lgh är fin iaf. Min blir uthyrd fr.o.m 1 feb. så jag ska bara lista ut hur jag betalar den här hyran också, sen är det problemet ur världen.

Jag pratade ju med FK och a-kassan igen och jag får inga pengar förrän i mitten av januari. Kul jul som sagt.

Sarah: Om de ligger i Tomtens säck är de från Tomten, annars inte.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11