Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Jag köpte Dora, för henne gillar han ju. Ingen aning om hur svårt det är dock, och jag tycker att det är skitsvårt att veta. Det står ju INGET om vilken ålder de lämpar sig för. *surar*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    passau skrev 2011-01-17 12:19:19 följande:
    R4 är som ett vanligt ds spel och man sätter i ett micro sd kort i den vilket gör att man sätter i kortet i datorn och (laddar ner) lägger över spelen och sen spelar man *L*
    Hur stort micro Sd behöver man då? Tror att jag har ett liggande någonstans...
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-17 12:50:39 följande:
    Det är bra träning att låta barnen se på film på annat språk. Mina barn är dåliga på danska men då och då får de se favoritfilmerna dubbade till danska vilket är perfekt då de kan innehållet och bara får ett annat språk. Lilleman är så intresserad av språk (faktiskt!) att han började storböla när han inte fick se Blixten McQueen på finska. Till slut gav jag med mig och han tyckte den var jättebra Obestämd
    Hihi. Elric tittar ALDRIG på filmer på svenska längre. Han totalvägrar om det inte är en helt ny film. Förvånad Engelska förstår han, finska förstår han en del av,  men långt ifrån allt. Jag förstår inte varför han envisas med att välja andra språk.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2011-01-17 20:15:50 följande:
    Ni måste ju bara läsa detta, så himla bra! Jag hittade den på FB men alla här har ju inte FB så jag klistrar in den här med.

fredrik.cafe.se/en-man-som-heter-kjell-reklam.../

Sen som lite extra kul läsning så här på kvällskvisten så läs denna med.

fredrik.cafe.se/en-man-som-heter-ove-koper-en.../
    hahahaha.
  • Nifelheim
    passau skrev 2011-01-17 11:45:55 följande:
    www.itsajten.com/sv/artiklar/r4-revolution-ti...

billigt! jag gav 350:- i thailand ifs med 50 spel å sen prutade jag ner en till (till M i framtiden) till 200:- med 136 spel
    Nu är jag tillbaka och tjatar om det där R4. Det verkar ju onekligen bra, men får man verkligen plats med så mkt spel på ett sånt litet minne? *lost*
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2011-01-19 15:30:48 följande:
    Som icke modeintresserad tjockis så måste jag tyvärr säga att jag tog illa vid mig vid fb/blogginläget Zasata. Jag är just en sån du skulle rata. Vad hände med utbildning, social kompetens och så vidare. Är det viktigaste idag att vara modellsmal och ha "rätt" klädsmak? För min egen skull så hoppas jag att jag aldrig blir intervjuvad av någon som resonerar som du gjorde i ditt inlägg.

Nu hoppas jag att du mest var ute efter att få reaktioner för det ger ett väldigt inskränkt intryck tycker jag.
    Har inte så mycket att säga, men håller med. Jag blev smått illamående av blogginläggen.
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-19 18:11:13 följande:
    Skulle ni skicka iväg en 16-åring med tre kompisar på ett LAN med tusentals deltagare, 50 mil hemifrån under 4 dagar i sommar? Drömmer
    Hihi. Det beror helt på hur 16-åringen är
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-19 20:01:17 följande:
    någon med inputt om - Acta Graco Logico S.
    Underbart säkerhetsmässigt (ett av få babyskydd med 5-punktssele), men TUNGT och klumpigt att bära.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2011-01-19 22:47:03 följande:
    Nähä om man skulle sova lite. Imorrn ska jag ringa doktorn. Knölen har blivit större, är alldeles stinn, rödfammig och kliar. Dessutom har det bildats en varbubbla där de stack sist. Det är bara ett tunt tunt lager skinn där så jag är lite rädd att det ska spricka.

Antibiotikan/pct har inte gjort någon synbar verkan. Jag har ätit halva kuren nu så man tycker ju att det borde märkas något. Hittills är det enda som hänt att jag får ont i magen och mår illa.
    Åh, stackare. Jag tycker verkligen att det är dags att de får bort den där nedrans knölen nu.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2011-01-20 07:38:04 följande:
    Okej, nu är det rejäl äckelvarning! Kräks

Knölen sprack imorse! Tur i oturen bara att det inte hände när jag sov för det hade ju varit jättekul att vakna i en pöl med var och blod. Det var liksom inte lite som rann ur den där knölen om man säger så. *rys*

Sprack kanske är fel ord men den där bubblan som bildats där de stack brast och ut vällde det guck. *yuck*

Tog säkert en kvart innan det slutade välla ut, fick stå med papper och luta mig över handfatet. Två ggr var jag tvungen att gå ut från toan och sätta mig med huvudet mellan benen där det var svalare då det kändes som om benen höll på att försvinna. Jag brukar inte svimma och jag klarar blodprov och sprutor bra bara jag inte tittar men att se massa jox välla fram ur halsen sätter gränsen för vad jag klarar av tydligen. Men jag svimmade inte som tur var. Blev lite stressigt med barnen men vi hann. *pust*

Nu sitte jag och väntar på telefontid hos öron, näsa halskliniken för att höra vad de säger om saken. Om jag bara ska äta min medicin och se glad ut eller om de vill titta på eländet.

Det enda positiva är att knölen reducerades nästan helt i storlek. Det negativa är att jag nu har stickningar i det som är kvar av den.
    Kräks
    Stackare
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11