Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Oh huvva ligen eller hur det nu stavas Ase. Jag lider med dig.

För att byta ämne lite snabbt. det är ingen av er som sitter på en overall i 56 som ni vill bli av med billigt? (nej, det är inte jag som ska ha den).

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 09:47:47 följande:
    hittat en acta graco logico S med bas till bra pris här precis där jag jobbar
    tycker du att jag ska slå till Nif? även om den är klumpigare och tyngre så känns det ju som säkerheten går i första hand..... att basen har stödben, gör det att den inte passar i alla bilar ( har volvo v70) ?

Är actan "bättre" än Maxi Cosi?
    Jag vet inte. Det beror på hur mycket du bär babyskyddet. Det är ju värt ganska mycket att ha ett litet och smidigt och man ska kånka runt på det mycket. Annars tycker jag att det är ett kanonskydd.
    Tänk på åldern bara om du ska köpa begagnat. Max 5 år på babyskydd är det som gäller. Åldersstämpel finns ingjutet i plasten (oftast i ryggpartiet).
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 09:59:08 följande:
    ja fast vi ska ju ha adapter till vagnen och då behöver man ju inte konka så in i norden kanske???
    Du är ju proffs på detta vilken skulle du välja acta eller maxi?
    Acta! Eller ja, förmodligen skippar jag babyskydd helt, men OM jag skulle ha ett skulle jag ha acta igen
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-01-20 10:01:25 följande:
    Acta! Eller ja, förmodligen skippar jag babyskydd helt, men OM jag skulle ha ett skulle jag ha acta igen
    Akta Skäms
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-20 10:10:40 följande:
    Hur skulle du lösa det med en nyfödd och vanlig bilstol?
    Hur? Hi-way är godkänd från födseln. Får man inte en yttepyttemini på under 3kg så funkar det kanonbra (om man inte har behov av att kunna bära runt på bebisen i typ babyskydd alltså). Elric var en sån tjockis att jag nästan aldrig bar honom i babyskyddet ändå, lyfte ur honom och la i vagnen istället.
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 10:11:08 följande:
    vad skulle du ha i stället? vad kan man ha istället? vad har jag missat?Skäms
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 10:11:08 följande:
    vad skulle du ha i stället? vad kan man ha istället? vad har jag missat?Skäms
    De flesta tycker nog att det är smidigast med babyskydd ändå. Elric var helt omöjlig att väcka och blev dessutom så tung så länge jag ammade att jag hellre tog ur honom och la i vagn, men det är mycket möjligt att mina behov skulle vara annorlunda nu när man behöver lämna på dagis osv.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-20 10:30:23 följande:
    Men den verkar så omysig för en spädis? Och alldeles för dålig lutning? Obestämd
    Det finns "korvar" (fanns i alla fall förut) som man lägger in under tyget för att få den mer ombonad. Tror att de har gjort någon annan spädbarnsinsats nu, men det är jag osäker på. Lutningen går att få ungefär samma som i ett babyskydd om man har plats för det i bilen. Brukar inte vara något problem. Det enda som är ett bekymmer är att bältena är för stora om man får en pyttebebis.
  • Nifelheim

Försökte handla på Pop nere på stan efter att ha gett upp med nätbeställningen, men det var sån sjuk kö att jag inte orkade.

• Nifelheim

Jaha... Nu har jag haft ÄL och grannen ska vara borta i tre veckor. Vad tusan ska jag roa mig med nu om kvällarna?   Förvånad

• Nifelheim
    Kavat skrev 2011-01-20 17:50:51 följande:
    Shoppa barnkläder? Renovera vagnar?
    Jag har tyvärr inte tillräckligt med pengar (om det inte är rea, då brukar jag alltid kunna skrapa fram några slantar ).... Det får väl bli det senare då, men jag har ju inte så vansinnigt mycket att renovera... Köpa något nytt kanske?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11