K*B*N, pratar del 11

Hoppas ni inte blir alltför provocerade, även om jag inser att jag med detta inlägg i högsta grad kritiserar era personliga val. Så på mig bara

*duckar för ruttna biblar*

För mig hade det varit mer ett avsteg från traditionen att inte döpa. Men sen tycker jag även att det är ett val om man inte väljer att döpa. För mig är det ett mindre val att döpa. Är ni med?
Jag/vi har övervägt andra alternativ men jag vill som sagt att de ska vara döpta och hur de väljer sedan är upp till dem. Det är ju samma sak som att man väljer att sätta dem i fotbollsskola, gymnastik osv, oavsett om de vill eller inte. Det är ju typ vi föräldrar som står för våra barns val. Frågar du mina barn som varit på Öppna förskolan 2-4 gånger i veckan så hade de valt att gå på kyrkans barntimmar och öppna förskolan. Där är deras kompisar och del av deras liv.
Däremot så ja, traditioner till viss del. Men könsstympning, det är ju sjukt! Bara för att man följer vissa traditioner så tycker man ju inte alla är ok. Te.x på julafton ger man julklappar, vi delar ut dem efter maten på eftermiddag/kvällen. Hur gör ni? Så traditioner har man ju oavsett, men för det tycker man ju inte att sådana fruktansvärda traditioner som könsstympning är ok...