• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-10-14 20:01:24 följande:
    Eftersom det är jag som vill ha god ordning så är det upp till mig att hålla den goda ordningen anser jag. Jag tror det är farligt när man i en relation försöker "bestämma" en viss standard eller ett visst arbetssätt som man inte gemensamt kommit överens om. Men han är ganska ordningssam av sig, om än lite disträ. Sånt man får leva med

En väninna gnällde över sin man en gång; han dammsög inte ordentligt utan fuskade under skohyllan. Hon tyckte - och sa till honom - att han i princip kunde låta bli att dammsuga om han ändå inte kunde göra det ordentligt. Då tror jag att man har problem, både i relationen men framför allt med sig själv.
    Min man är så ytterst nogrann när han dammsuger att han aldrig blir klar. Min mamma dammsuger ett rum på ett par minuter, dvs det blir halvbra. Jag gör något mellanting. Men inte fasen skäller jag på maken för att han är nogrann eller tvärtom. Han har gnällt någon gång när min mamma dammsugit här hemma för att hon missat. Men vad f-n då får han väl göra det själv. Gör hon det så blir det ju gjort, i alla fall halvdant.

Sen är jag supernoga med andra saker, men så är det ju här i livet. Jag skiter i om golven är dammiga men är hysteriskt nogrann när det gäller tvättning innan man tar i lilleman osv.
  • Kavat

Idag var det 3 och 5 års koll på barnen. 108 cm och 19 kg på storasyrran. Lilleman 93 cm och 16 kg och liten 5,6kg, han är hum 10 veckor. kollade och jämförde dem på 2 mån. Storasyrran och liten följer varandra rätt bra hittills. Lilleman vägde nästan ett kg mer. Måste hitta mina papper, vill minnas att jag vägde ännu mer....

• Kavat

Usch ska på efterkontroll i morgon. Fattar inte varför jag tycker det ska bli jobbigt... Vet inte hur många gyn undersökningar jag gjort som gravid med de två sista.... Föda barn gick ju också bra. Och jag tror allt är ok då jag inte sprack något men ändå är det läskigt..

• Kavat
    Tant Pruselius skrev 2010-10-15 09:21:36 följande:
    på min efterkontroll så behövde jag aldrig "visa upp mig". Jag gick mer egenom förlossningen tillsammans med BM och visade upp det perfekta lilla barnet
    Det kanske inte jag heller behöver? Ska inte ha något prev.medel heller.. Hum. Duschar nog ifall och tar lite glitterspray. Fy fasen vad kul. Jag har liggande här i lådan från min möhippa! Vågar jag?! Annars så vet jag nog en annan som blivit glatt ? överraskad!
  • Kavat

Tillfälligt gästspel. Så här blev fotot på dem, liten sov som ni ser. Och vågade som sagt inte väcka honom efter den otrevliga kommentaren från personalen om att vi inte hade tid att ta på mina barn. Kul att liten kom med, men man ser inte så mycket. Så det blir nog fler fototillfällen här framöver. Tror vi måste boka tid hos fotograf, alt låna kompis som är duktig. Jag hade velat ta själv, men vet hur svårt det är att få ihop dem rätt så jag blir nöjd. Jag älskar ju att ta kort själv, men 3 barn att hålla reda på, tja det är svårt att få alla bra.
    Så här ser de ut iaf... www.familjeliv.se/hem/k_kavat/gallery/phpticpo2.jpg (lägg inte upp den här, tar bort den sen)

• Kavat

Vågade inte chansa på glittersprayen, blev lite ont om tid också. Men funderar på att överraska maken i kväll.

• Kavat
    Nemia noj skrev 2010-10-17 12:01:50 följande:
    Orkar inte läsa igenom alla inlägg sen jag var inne sist, har ögna igenom dom lite så har ja missa någe får ni gärna fylla i

Någon fråga vad som är värst, hmm svårt o säga. Min äldsta dotter som fyllde 7 nu ska troligen flytta till sin pappa på fastlandet och börja skola där. Har titta på lägenhet som jag vill ha, men måste ordna allt runt omkring oxå. Blir troligen särbo. Och iomd så har ja fått satt ut hundar o hästar på annons, tagit bort alla akvarium, måste sälja kaninerna. mm. Massor som flyger omkring just nu, massor att tänka på och göra.
    Men hoppas ¨på de bästa när allt e över.

Dessutom måste jag sälja av en jäkla massa vagnar, får ju inte direkt plats med 40 st i en 3a.
    Hjärta
  • Kavat
    zasata skrev 2010-10-17 22:12:47 följande:
    nån som behöver 4a lufthjul till brio. använda typ 5-6mån?
    Kan man sätta sådana på en gammal Emmaljunga? *noll koll*
    Det är hårt att åka retrovagn...
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-10-18 10:50:23 följande:
    Jag har förstås gått och blivit sjuk. Hade feberfrossa hela natten och nu har jag så ont i kroppen att jag håller på att krevera. *blä*
    Krya på dig! <3
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11