K*B*N, pratar del 11
Fröken Småland skrev 2010-10-14 20:01:24 följande:
Eftersom det är jag som vill ha god ordning så är det upp till mig att hålla den goda ordningen anser jag. Jag tror det är farligt när man i en relation försöker "bestämma" en viss standard eller ett visst arbetssätt som man inte gemensamt kommit överens om. Men han är ganska ordningssam av sig, om än lite disträ. Sånt man får leva med
En väninna gnällde över sin man en gång; han dammsög inte ordentligt utan fuskade under skohyllan. Hon tyckte - och sa till honom - att han i princip kunde låta bli att dammsuga om han ändå inte kunde göra det ordentligt. Då tror jag att man har problem, både i relationen men framför allt med sig själv.
Min man är så ytterst nogrann när han dammsuger att han aldrig blir klar. Min mamma dammsuger ett rum på ett par minuter, dvs det blir halvbra. Jag gör något mellanting. Men inte fasen skäller jag på maken för att han är nogrann eller tvärtom. Han har gnällt någon gång när min mamma dammsugit här hemma för att hon missat. Men vad f-n då får han väl göra det själv. Gör hon det så blir det ju gjort, i alla fall halvdant.
Sen är jag supernoga med andra saker, men så är det ju här i livet. Jag skiter i om golven är dammiga men är hysteriskt nogrann när det gäller tvättning innan man tar i lilleman osv.