Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Vendel har en Akta Graco Duoflex XTP och den får han gott om plats i med bältena, även med overall. Han är 105 cm och väger 16,5. Självklart åker han bakåtvänt så länge han får plats, men går det inte så gör det ju inte.. Tycker att du är en toppenmamma ändå Angel, många byter ju när ungen är 2 liksom. Obestämd

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Princepesa skrev 2011-01-09 11:44:19 följande:
    Hej! Har gått lite i ide då det visat sig att det inte blir någon bebis.....
    Nå det är väl bar på det igen.... jag ska ha en liten fyra!

Kram! 
    Usch så tråkigt! *beklagar* Håller tassarna att det tar sig fort igen! Kram!
  • Ekorrfamiljen

Insåg chockad att ni är mitt sociala liv tjejer! Har bjudit in till Tupperwareparty idag och .. två kommer! Det blir väl så när man aldrig umgås irl med folk utan bara sitter och häckar vid datorn, men lite bittert var det ju. Jag får göra det till ett nyårslöfte att bli mer social helt enkelt, så här kan jag ju inte ha det!

• Ekorrfamiljen

Jobb ja.. Jo, jag har hört talas om det också. Hmm, jag har för mig att jag ägnade mig åt det innan Vemund kom, men jag minns inte säkert.

• Ekorrfamiljen

Okej, Tupperware avklarat. Trevligt även om vi bara var 3 pers.

Vill också ha massor av pengar. Just nu vore jag iofs lycklig bara över pengar att betala räkningarna med.

Prag är fint! Eller det var iaf när jag var där för 18 år sedan! *time flies* Drömmer

Asereht: Tur i oturen med bilen, men riktigt tröttsamt med teveutbudet. Kram!

• Ekorrfamiljen
    Nemia noj skrev 2011-01-10 06:33:17 följande:
    Ledsen Madde, har vart så uppe i flytten nu att jag inte haft något annat i huvudet, sover o äter dåligt gör ja med. Och så är HAN den där hemma nu sön-mån o fick hjälpa mig med flytten. Tror jag blir tokig galen och allt va de heter på han. Men men... Morrr.
    Det är lugnt! Förstår att du har haft fullt upp!

Här blev det kris igår. Tin klagade på magont, fick feber och hög sänka trots Alvedon så det blev akuten. Vipera satt med honom där mellan 19.30 och 01.30. Tin blev inlagd och idag togs massa prover och ett ultraljud (han var inte med barn!!) men allt såg okej ut. Det kan ha varit några inflammerade körtlar som spökade.

Kontentan var iaf att jag blev hemma ensam med två små som inte är vana att bli nattade på det viset. Det gick bra till slut och vid 23 var det tyst, men då var jag så uppe i varv så jag somnade inte förrän Vipera kom hem ändå.

Nu är Tin iaf utskriven, jag har fått sova ett par timmar och livet känns rätt okej, bortsett från att maken blivit sjuk och jag måste till Af imorgon.

Nu ska jag gå och äta. Hojta om jag missat nåt viktigt, har bara haft tid att skumläsa.
  • Ekorrfamiljen

Vilken söt bild Frk S och vad duktiga du och Nif är med pluggandet! *instämmer med F S om rutigt*

Lindadjo: Vad skönt att allt såg bra ut! Surt att bli tillbakaflyttad, men det kan som sagt ändra sig vid rul sen.

Hmm, skulle kommenterat mer.. Asereht: Hoppas som sagt att det hjälper med antibiotika.

Nu ska jag byta blöja på Vemund, bytte för 20 min sen, då var det bara kiss, men så fort han får torr blöja så... Om 1,5 timme ska jag till Af. Hoppas han har något vettigt att säga. *vet att han inte har men man kan ju hoppas*

• Ekorrfamiljen

Vad samlar ni på mer? Jag samlar på filtar, vagnar, handväskor (fast jag inte ens gillar att använda dem) plånböcker, ytterkläder till barnen (som de aldrig använder, det är JAG som fryser) åkpåsar, skötväskor och säkert tusen saker till. Drömmer

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2011-01-13 07:57:09 följande:
    Idag är d 5 år sen jag fick ssk-leg, shit va tiden går...
    Grattis! Skål

Själv inser jag nu att det är 5 år sedan jag gick ut socionomprogrammet (igår för att vara exakt!) Ändå har jag aldrig jobbat som socionom, vilket min arbetsförmedlare och jag hade ett litet samtal om igår. Alltså, jag har inget självförtroende när det gäller såna saker. Jag har sökt flera tjänster men utan resultat och nästan alltid vill de att man har bred/mångårig erfarenhet av behandlingsjobb/dokumentation/bla bla bla och hur ska man få det när man inte ens får in en fot? Nu hittade jag en tjänst som PA som jag gärna vill ha, men då faller det på att jag inte har någon bil. Skrikandes Orka! Dessutom vill jag inte engagera mig för mycket eftersom jag bara kan jobba cirka 4 månader till. Inte så kul för exv. ett barn med en massa assistenter som bara kommer och går lika fort igen.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 18:32:46 följande:
    Igår var jag och barnen och badade och vi tog med två av brorsans flickor, 9 och 11. Elvaåringen har utvecklats en del på senare tid och det observerade lilleman för när vi satt i bastun så kläckte han ur sig: "Nämen Anna, du har ju stora tuttar"

Som tur var blev hon mer stolt än generad. Lilla gumman Hjärta
    Haha, av barn och fyllon... Min dotter har en rejäl hylla också. Vemund noterade det med glädje, fast han har slutat tutta nu. Det går nog i släkten, det där med stora bröst.. både jag, mamma och mormor har rejäla doningar.. Syrran däremot har knappt "två pressade lingon på en planka". Hon och jag är grymt avis på varandra. Tänk om vi kunnat dela lika. Aldrig är man nöjd.

Idag var jag och Vendel hos frisören! Jag har peppat honom i veckor och idag gick han med på att åka. Allt var okej ända tills vi kom in och var tvungna att vänta, då hann han ändra sig. Efter en del övertalning satte han sig i mitt knä ändå och till slut blev det riktigt snyggt. Tur att vi passade på medan han fortfarande hade medicin i kroppen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11