Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo: Usch och fy för magsjuka. Jag blev illamående i morse, men det gick över när jag legat en stund på sängen, så jag gissar att det var kombin te och c-vitaminbrus igen. Att jag aldrig lär mig.

Tant P: Hoppas det blir bättre i rygg och rumpa. Jag kände av fogarna när Vemund och jag var på sta'n idag och shoppade (blöjor att ha till dagis.. kul!) Ska Lindex ha rea snart (alltså REA, inte bara sänka 20:- liksom.)??

Fröken S: Bravo!

Klämde på en P&T på Babyproffsen idag.. Det är inget för mig. Vemund kommer ju att vara så liten till sommaren att jag inte vill ha honom framåtvänd mer än nödvändigt så nej, den går bort. Nu har jag snöat in på en Babyjogger City Select, men några sådana hade de förstås inte inne i vår lilla landortsbutik så jag får väl ta mig till Stockholm och klämma och känna på en framåt våren. Inte för att jag lär ha råd att köpa en i deras butik, men kanske från England eller USA.. *drömmer*

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Asereht: Trist med jobbet.. Jag söker ju massor av jobb, men får inte ens svar.  Surt!! Nu är jag ju gravid och det hämmar mig lite för jag vill inte binda upp mig på något t.ex. vikariat på ett år när jag inte kan vara där mer än ett halvår. Personlig assistent känns ju inte heller kul i bara några månader. *suuuck*

Sarah: Blocket, loppi, familjelivs köp & sälj, lokaltidningen, det är barnmarknad på Lövsta 5 mars...
  • Ekorrfamiljen

Lindadjo; Måste du boka själv? Här kan man maila sin bm så bokar hon in en läkartid. Nu blev det ju inget KUB för min del ändå, eftersom jag inte kan tänka mig att göra abort (och jag måste åka till Stockholm för att göra ul:et) men det behövde jag inte ordna med alls själv.

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2011-01-17 15:47:31 följande:
    ekorren- jo jag funderade på lövsta, men jag tycker det börjar bli dyrt att vara med, nästan 400:- ju!
    Jag vet.. Det är inte riktigt värt det för mig just nu, men nästa gång kanske jag är med om jag får plats. Den här gången ska jag bara dit och shoppa kolla. Oskyldig
  • Ekorrfamiljen

Vilka fina vagnar Asereht!

Vemund vill inte sova ensam så ni får följa med mig i säng för en gångs skull.

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2011-01-18 08:56:24 följande:
    startar lindex halva reapriset idag eller? inte fåttt nå sms om det!
    Inte i Visby i alla fall. Jag frågade idag och de visste inte när den ska starta, de hade inte hört något om det än, men trodde att det blir nästa vecka!

Några lurvar har det då inte funnits här i byn iaf.
  • Ekorrfamiljen

Vad söt du var/är Asereht!! Supergrattis till tösen och mamman idag! *håller med Frk S om att det var himla likt Kavat*

Jag har fått foglossning nu! *surar* Igår hade jag så ont i magen och ryggen när jag var på sta'n med Vemund att jag var rädd för mf. När jag lagt mig och vilat insåg jag att det var fogarna som spökade - redan - surt!

Tant P: Hoppas du fick din goda mat du var sugen på och kul med "ny" vagn!

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2011-01-18 17:37:17 följande:
    Vi har köpt ny bil!!!!
    Grattis!!! Vad blev det?

På tal om storlekar. Vemund har 86 nu, så jag vågar inte köpa mindre än 92 till nästa vinter. Hoppas att Lindex startar någon "halva-rea-priset" så jag kan köpa en jacka och overall till honom i den storleken. Till Vendel har jag hittat termobyxor i strl. 116 på H&Ms rea, 100:-
  • Ekorrfamiljen
    Nemia: Vad trist med hunden! Tur att det gick bra med Stora N.

Här ligger vår hund risigt till efter att ha haft en orgie i bajsblöjehinken och spritt ut resterna över hela hallen. Kräks  Nädå, men han börjar bli gammal och trött och nu störs han av två vilda lekande barn. Vi har kollat runt lite om det finns någon som vill ha honom ett par dagar så han ska få få lugn och ro, men icke. Det är ju synd om honom när det är liv omkring honom hela tiden, men å andra sidan kräver han att få vara med i centrum hela tiden så han går ju inte undan frivilligt. Drömmer

Angel: *avis*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11