Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 14:41:18 följande:
    Ja, hur står det egentligen till med grannen? Har han fortfarande status "granne" och hjälper till med *host* både det ena och det andra eller har han återuppgraderats till någon högre status?
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 22:16:35 följande:
    Oooh, idag fick lilleman tre nya lurvar (Lindex). Tur eftersom han bara hade fem sedan tidigare... Äh, mamma är lycklig i alla fall!
    vilka kulörer? Kanske nytt nick på G ? Fröken Lurv
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-19 22:21:07 följande:
    Nu börjar jakten på vinterkläder till sorkarna på allvar. ICA, Lindex och Åhléns hade typ ingenting när jag var där idag, men jag har ännu Kapp-Ahl och H&M kvar att kolla på. Fast det slutar säkert med tradera. Vendel ska iaf få en grön skaljacka från Po.p (begagnad) att ha som extrajacka på dagis.

Asereht: Vilken goding!! Vill nog också beställa mössa till vintern.

Vendel är tillbaka på dagis och det funkar bra, till vår enorma lättnad. Skönt att kunna ägna lite mer tid åt Vemund som plöjer fram som en bulldozer överallt nu. Ingenting går säker för hans framfart.

Så har vi kollat på ett hus, vårt Drömhus, men vi kan inte få det för vi måste sälja det här först.. Bajs! Det var toppenbra planlösning med rum till alla barnen och stor plan tomt med fruktträd och en lekstuga och gott om förvaring till barnvagnar, bilar och annat skrot.. Nåja, vad är väl en bal på slottet..? *snyter mig diskret* Drömmer
    nej va jobbigt...... lekstuga står högt på våran lilla madams önskelista....
    Annars är inte tomt min grej. Visst det är mysigt för kidet men jag tycker mest att det inebär massa jobb, GUD så trist jag är, hör jag.
    Fröken Småland skrev 2010-08-20 07:43:33 följande:
    God morgon! Igår kväll hände något suspekt; Maja låg på en madrass på golvet i mitt rum. Plötsligt satte hon sig upp och satt och gungade en kort stund och sen la hon sig ned på madrassen igen. Strax därefter kissade hon så det skvalade högt! Och fortsatte trots att jag strök henne över ryggen och försökte väcka henne. Sen vaknade hon inte ens när jag tog av henne trosorna och tvättade henne och bar in henne i sin säng. Vad i hela friden var det tror ni? "Gick" hon i sömnen tro? Hon har inte kissat i sängen en enda gång sedan hon slutade med blöja någon gång före treårsåldern Idag kommer hon inte ihåg något alls utan tror nästan att jag hittar på
    Oj! Läskigt!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-08-20 07:56:19 följande:
    Prus: jag tog en av varje av de som fanns; en brun, en blå med röda kantband och en grön. Kollade aldrig på flickavdelningen då jag redan har en råååsa och till Maja finns det ju inga Inga kläder alls på hennes storleksavdelning för övrigt. Hon förväntas klä sig i kort-kort, pälskrage och spets
    Demon
  • Tant Pruselius

den här va ju så röd och fin så jag kanske inte kan låta bli, men det är en gecko.... vad säger ni proffs?
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko___besafe_bil_babyskyd_29044082.htm?ca=11&w=1

Och, igår va jag upp på gynakuten, trodde jag kanske dratt på mig en infektion eller liknande, men allt såg så bra ut. Fick en liten skymt av den lilla räkan (läkan som T hade sagt, vi funderar om vi har lite asiatiskt blod i ådrorna hör hemma för R´n har helt fallit bort.)  Jag beräknades till v10-2, och den hade ett pickande litet hjärta, 2 armar, 2 ben och levde rövare och sprattlade runt, härlig syn!

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-08-20 10:57:36 följande:
    Åh, grattis!!! Gravid
    Då är kanske Cam bättre, är ju bra om T kan sitta i den med...
    Asereht skrev 2010-08-20 11:09:37 följande:
    Ååååå grattis! Gravid

Det är högst vanligt att barn har svårt att säga R ganska långt upp i åldrarna. R och K är tydligen de vanligaste bokstäverna att ha svårt med. Min mellankille har fortfarande inte hittat R men K trillade ned i höstas. Lite synd om honom när lillebrorsan rättar honom med "det heter inte tojv, det heter K O R V!".

Billiga UJ:s, undrar vad haken är? Jag blir alltid lite misstänksam när sånt säljs tokbilligt. *s* Synd att det inte var helg, då skulle jag åkt och köpt dem (om jag hunnit först vill säga). Dessutom ska maken på fest i direkt anslutning till jobbet så jag kan inte tvinga honom att ta en svängom sthlm heller. Mor min skulle säkert ställt upp men man får inte ens in en UJ i hennes bagage så den är körd. Det svider alltid när man måste dissa en god affär. *ha ha*
    Ja de va verkligen snorbilliga

Tack !Hjärta gullrumpor!
  • Tant Pruselius
    Nemia noj skrev 2010-08-21 12:23:48 följande:
    såg aldrig annonsen men jag har troligt vis min UJ singel vagn kvar eftersom dom som buda på den på T inte hört av sig på över en vecka... Inte varken på mail eller mina sms. . Blir så förbannad...
    Var ju rena gratis priset på den och så skiter dom i att köpa den....
    va 2 uj 05-06:or för 2000kr
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-08-21 09:19:06 följande:
    Jag får också en rejäl slant på Tradera nästa vecka och den skall gå oavkortat till nya läckra ytterkläder till barnen. En skaloverall från Polarn, en Molo regnbågsjacka + termobyxor eller regnsbågsoverall till lilleman är ett absolut minimum Och så några fina termobyxor till Maja men har ingen aning om vad jag skall köpa för några. Enfärgade svarta tror jag så det passar till hennes ceriserosa jacka.
    va inte den på T (grönsa skaloverllen i 104) nått för dig?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11