Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-04-16 09:28:59 följande:
    Det snöar, stora otäcka vita flingor. Och så blåser det halv storm.
    va är det här! Här regnar det, skapligt mycket jag som hade tänkt ta cykeltur till en liknande 4H-gård här i närheten....trist.
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-04-16 10:18:21 följande:
    ´moahaha vi har strålande sol och varmt o fint  
    hmmmmmmmmmmm
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 10:28:57 följande:
    Här är också strålande sol..... skicka inte hit nått regn nu.....har ju massa tvätt hängandes ute å ska ta en cykeltur efter att HSB varit här å kollat in om vi har en vattenskada i badrummet....
    oj lät inge bra, hoppas det inte är det....
    zasata skrev 2010-04-16 13:19:57 följande:
    GAH! jag håller på att bli galen ,sambon vägrar en barnvagn till.. VI har nog bråkat i två dygn nu
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-16 13:23:02 följande:
    Hoppas att jag inte oredar tråden nu. Så här ser min frisyr ut om jag skippar stylingprodukterna. Jag har lyckats kamma ner luggen någorlunda men tussarna på sidorna får maken att ropa "Plupp! Plupp!" när han ser mig..
    *busvisslar efter* snyggve!
    Fröken Småland skrev 2010-04-16 15:22:36 följande:
    Asereht: Du har inget gammal solblekt lock? I så fall kan man ju göra en fuling och bara sy fast ett snyggare tyg ovanpå. Eller sy ett enkelt enligt Frogprincipen? Kidzshop säljer inte lock separat eller?
    Den där Frk S är så smart att man får rysningar
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:37:55 följande:
    Jo, tyvärr..... de har skurit upp golvet här... om vi har tur (vilket jag hoppas) räcker torkning å omsvetsning av fogen de skurit upp...... får veta det nästa vecka....
    fy farao va jobbigt! Hoppas det löser sig så smidigt och snabbt det bara går.. Hur misstänkte ni v-skada?
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:46:48 följande:
    När vi flyttade torktumlaren såg vi att fogen i golvet spruckit.... å då badrummet är lite fellutat så vet jag att vattnet rinner i viss mån åt det håller när man duschar....
    går det på försäkring?
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:55:56 följande:
    Ja, det ska gå på HSB:s försäkring... men limning och omsvetsning av golvet får vi ju ändå betala....men det kommer isf inte bli så dyrt då vi inte behöver lägga om golvet...
    håller tummar och tår för det. Bor ni i nybygge? Eller hur länge gäller HSBs försäkring?
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 21:13:14 följande:
    Det gäller tills man bygger om själv, vilket inte är gjort..... huset är 21 år....
    jaha... mer än vad jag visste. Fast inget jag har nytta av då vi inte bor i HSB
  • Tant Pruselius

Nu har jag skickat in alla bilder (dem jag valt ut ur mängden) från 2010 till framkallning. Så nu börjar jag att se slutet på denna foto-tunnel

Skrivit och fyllt på Tuva's - Om mig själv boken och hennes dop/födelsedagsalbum. Det får en sten att lätta lite från allt jag borde göra men aldrig har/tar mig tid till att göra-ångesten.
    Imorgon ska jag tvätta skaloverall ( inge sköljmedel har jag koll på att det ej ska vara men ska den tvättas ut och in ?) Och vagnsdynan bör vaskas, fast det känns som välldans otacksamt-jobb, men det gnager på mig när den är fläckig och dann....

Nu läsa mama och sedan göra natt!

G'natt på Er!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11