• zasata

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-04-21 14:52:45 följande:
    Är du säker? Syns den gröna markeringen på bägge sidor?
    Ja det gör den..
    Ebba älskar lådan den kom i..
    men jag får inte bort sittdelen!
    och får inte ihop den när jag fäller den med sittsen emot mig..
    Ebba gillar den i alla fall.
  • zasata

aha, så kan man ju göra. smart! Men vart köper man sådana? var det svårt?

Fröken Småland skrev 2010-04-22 07:38:29 följande:
    Här är bilder till Zasata på hur jag fixat selen på Bee. OBSERVERA att jag skall byta ut spännena till spännen med rätt bredd så snart jag kommer till en affär som har sånt i sortimentet. De jag satte dit satt på en gammal axelrem och är varken snygga eller rätt storlek men de fyller sin funktion tills vidare. Så här ser selen ut i fempunktsutförande. Jag tog till min allra snällaste modell för övrigt Och så här använder jag selen, dvs bara som midjebälte. Fast för det mesta använder vi inte sele alls utan det är mest när vi är någonstans där det är väldigt dumt att han klättrar ur och springer iväg (vilket han gärna gör). Då petar jag bara ned de tre selbanden i extratyget under rumpan så slipper han sitta eller ligga på något hårt och/eller knöligt. Men den allra främsta anledningen till att jag kapade selen är för att jag tycker det är orimligt meckigt att sätta dit och ta bort en dyna eller ett överdrag. Jag svarar i Bugabootråden på hur man tar bort selen för det kan finnas ett värde för fler att veta det.
    du får skaffa en ;)
    Pruseluskan skrev 2010-04-21 22:12:54 följande:
    hemma! Mätt! Nu har jag dregglat över Z lovely Bee VILL HA! Och spanat in Frk S 1 000 000 parasoller G'natt!
  • zasata
    Mikaela72 skrev 2010-04-22 21:17:46 följande:
    Hoppar in här och hoppas få hjälp. Vilka andra än barnvagnsnördar kan ha koll! ;) Ska flytta till London och behöver en lätt vagn till vår 8-månaders dotter. Lätt och helst lätt att fälla ihop. Tydligen får man inte alltid åka buss utan att fälla vagnen! Galet! Plus att det ju är väldigt dåligt med hissar och rulltrappor i tunnelbanorna... Samtidigt ska vi ju promenera en massa precis som vanligt. Mina önskemål annars är att lilltjejen ska kunna sitta vänd mot mig, helst ska varukorgen vara rymlig (har en Teutonia Fun nu och blir galen på balken baktill som gör att man inte kan lägga ner någonting bredare än någon decimeter - och säg den matkasse som är så pyttig...) och den måste ha fullt liggläge. Sen gärna lätt och lätt ihopfällbar alltså.  Har kikat lite på Micralite, men hittar dom inte hos någon återförsäljare i Sverige på nätet. Har heller inte förstått om sittdelen är vändbar eller om handtaget är svängbart, så man kan ha barnet mot sig. Eller hur den egentligen funkar då barnet blir lite äldre. Annars är den ju plättlätt och verkar busenkel att få ihop. Men där måste ju finnas fler vagnar som uppfyller våra önskemål? Snälla ni som vet så mycket om barnvagnar, hjääääääälp! :) Tusen tusen tack på förhand!
    bugaboo
  • zasata
    Lokatt skrev 2010-04-22 21:40:02 följande:
    vet ni vad jag ska göra?! Ta körkort! Så glad (och lite nervös) över det! Har velat i flera år, men det har inte varit läge varken ekonomiskt eller tidmässigt med all föräldraledighet. Men nu så På torsdag blir det handledarkursen och syntest, sen ska pappren inväntas så börjar jag intensivkurs teori så fort det drar igång nån. Och på tisdag börjar jag plugga matte. Och jag ska till sjukgymnasten igen nästa vecka. Hej o hå nu händer det stora saker!
    Vad roligt! hejja hejja!

men är det inte väldigt mkt kullersten i London? och höga trottoarkanter?
  • zasata
    Asereht skrev 2010-04-23 07:39:36 följande:
    Mellan 1:an och 2:an är det 10 år (och 5 mån). Mellan 2:an och 3:an är det 21 månader. Mellan 3:an och 4:an är det 19 månader. Mellan 4:an och 5:an är det 4 år (och 3 mån). Ödet styrde mellan ett och två då det inte är samma pappa där. Jag var ensam med tjejen från 8:e mån och i 8 år framåt. Sen träffade jag maken och på den vägen är det. Tvåan är planerad, vi bestämde oss för att slänga pillren. Jag fick en mens och sedan var jag gravid. När tvåan var född så tyckte vi att det var helt ok om det blev en till om inte allt för lång tid.  Skaffade aldrig något preventivmedel och när tvåan fyllde ett så testade jag positivt. Fyran var inte planerad. Vi hade inte ens hunnit fundera på hur vi skulle ha det och plötsligt försvann mensen som knappt kommit tillbaka. Femman fanns inte ens med på kartan. Vi slarvade, så kan det gå. Men vi är idag väldigt glada att vi valde som vi gjorde och att vi fick en sladd/bonusbebis.
    Vad många ungar du har Inte konstigt du har haft så många vagnar..
    Att du orkar. jag e trött på mina två ;)
  • zasata
    Asereht skrev 2010-04-23 10:53:14 följande:
    Lillebror i liggdel eller, hur länge till isf för det måste ju funka ett tag. Tänkte spontant på ABC buggy, de har ju en syskonsits man kan sätta ovanpå och det funkar på enkelvagn med, isf är det ju nsätan som en p&t men med mindre barnet mot sig i sittdel typ. Det är upphovsmakarna av P&T som designat denna också (Phil och Ted Green). adventurebuggycompany.com/ Vet att den går att köpa på vissa Babyproffsen, tror jag det var iaf. Man ser på blocket ibland. Annars går det säkert att köpa från utlandet så som vi gjorde med våra P&T:s en gång i tiden. Jag hade kunnat tänka mig att testa en sån om jag haft tätisar.
    jag tänkte på dom nya? britax ich den I något?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11