Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-07-01 10:04:16 följande:
    HjärtaSå fin, och så RÖD www.blocket.se/stockholm/Frasch_Bugaboo_Frog_...

:-O ? Ser det punkteringsfria däcken ut så där ??? Tycker dem ser helskumma ut www.blocket.se/skaraborg/Bugaboo_Cameleon_201...
    Inte bugaboo hjul, bugaboos foamhjul ser ut så här: kidzshop.jetshop.se/bugaboo-cameleon-foam-hjul-p-762-c-730.aspx
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag ska packa, men det är tråkigt. Jag vill hellre göra annat. *s*

Idag kommer min mor och hämtar krullis och tidigt imorrn bitti drar vi ut på äventyr! Ska bli så kul! Fick veta igår att vi ska bo i svit på hotellet, två separata sovrum, sängar åt alla och spjälsäng! Det hade ju inte behövts, nöffe sover ju alltid hos mig i alla fall. Najs iaf att det inte är ett gäng extra tältsängar att böka med.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-07-01 10:43:01 följande:
    Smiter ifrån städningen och kollar vad ni gör istället . Prus: Det där är fulhjul men häftigt att de passar. Lokatt: Det låter inte som vattkoppor? Asereht: Lyxigt med svit! Aldrig i livet en sån porr-UJ!!!  *kippar efter luft*
    *ha ha* Har du sett några ordentliga bilder på dem? Jag har bara sett små så jag har ingen ordentlig uppfattning än.

Försöker fortfarande bestämma vilken vagn som ska med. Maken tycker vi ska ta med sittyn också för det är 30 min prommis från Liseberg till hotellet. Det lär ju vara lite trött på em/kvällen. Undrar om vi ska släpa fram carenan istället, fast sittyn är nog mer lättkörd med en meter barn i.
  • Asereht

Jag säger som Ekorren, på första bilden tyckte jag det såg ut som vattkoppor men på andra såg det inte ut som det. Ingen feber alls sa du? Alla mina har fått feber när de fick vattkoppor.  Men bara några dagar. Vad finns det för andra sjukor med utslag? Röda hund och mässlingen kan ju strykas för de prickarna ser ju helt annorlunda ut. *funderar*

• Asereht

Ska göra en present till en kommande bebis men vad ska man satsa på till ett höstbarn, vad skulle ni bli gladast för? En klassisk mormorsrutefilt, en vågfilt i glada färger eller mössa + sockar? Kan inte riktigt bestämma mig. Drömmer

• Asereht
    Kavat skrev 2010-07-01 12:28:00 följande:
    Vågfilt i regnbågsfärger! Hjärta
    Ja en gladfilt är ju aldrig dumt.
  • Asereht

Nöffe vaknade 8:30 idag då minibusen kom och lade sig bredvid oss och fnittrade högljutt. *skakar på huvudet* Inget fel med det men han har inte sovit middag än! Han verkar inte diekt sugen på det heller. De där jättesköna dagarna med liten som sover lääääänge eller vaknar tidigt och tar en lååååång slummer hela fm verkar vara ett minne blott. Varför växer de så fort för? Fast det är ju kul också förstås.

I brist på annat har jag rotat fram resestolen (som fästes på bordet) och slängt klädseln i tvätten. Sen ska nöffeliten få sitta med vid bordet. Han är nog tillräckligt stark i ryggen för att fixa en stund upprätt sittande med stöd nu. Nästa gång maken åker upp till svärisarna (typ om 14 dgr) så får han ta med barnstolen vi har stående där så slipper vi köpa ny. Känns både ekonomiskt och bra då vi gillade den stolen (trästol av äldre modell från IKEA).

Packa är aptråkigt, speciellt när man måste vara lite diskret också eftersom pojkarna fortfarande inte vet nåt. De tror nu att de ska åka med pappa till jobbet imorrn och sova över där! Hur lättlurad får man vara! Maken hade i ett svagt ögonblick pratat om övernattning vilket ifrågasattes idag så jag spelade dum och sa att pappa kanske tänkt att de ska sova över på jobbet och de köpte dom....*he he*

Storbus har frågat upprepade ggr idag vad vi ska göra på lördag/födelsedagen och undrat om det kommer folk mm. Svårt att hålla masken när man vet hur glad han kommer att bli. Men den som väntar på något gott...

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-07-01 14:25:05 följande:
    men visst är vagnen en bugga?*misstänksam*

Oj vad konstigt det såg ut här då? *häpen* Är det bara hos mig eller har hela tråden "möblats" om???*snurrig*
    Ser ut som en bugga med annan sorts hjul. Men jag är ju inte expert på området.

Det är ommöblerat här med. Collt iofs att man lätt kan lägga upp bidler direkt i inläggen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11