Asereht skrev 2010-11-16 14:10:01 följande:
Behöver lite overallhjälp/tips!
Letar ju desperat efter en tjock vinteroverall till A, han är ju betydligt mindre än brorsorna vid samma ålder så inget i vinterklädsväg här passar.
Vill helst köpa en prisvärd begagnad då han ju bara kommer ha den någon månad, känns inte vettigt att investera stora pengar då. Men jag tycker det är svårt att hitta något bra på T just nu. Det finns mkt men det blir ofta onödigt dyrt elelr så är det skavanker på plaggen. De som är mest intressanta är förstås alltid i fel strl.
Fix overallerna, är det någon som har koll på vad de kostar i nypris? Jag har noll koll på allt just nu. Är de stora elelr normala i storlekarna? För sånt som är stort i strl skulle vi behöva en 68:a i och är de normala eller lite små så är det en 74 som gäller. Det är därför det är så svårt. *suckar* Trodde verkligen inte jag skulle behöva jaga sånt eftersom vi har så mkt kläder på lager men barn är olika och växer olika, bara att gilla läget. Men jag börjar känna mig lite stressad nu.
Jag är förvånad att han bara har 68!
Det har min 14 veckors! Eller, han ligger mellan 62 och 68 nu... Och växer alldeles för fort... Vägde 6,3 kg igår.