• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-10-29 13:22:11 följande:
    Meeeeehhh! Vi har ju kollat på ett hus som vi jättegärna vill ha. Nära till dagis och skola och allt + att det är tillräckligt med sovrum för oss alla. Nu visar det sig att Värmdö-fucking-kommun vill ha huset att placera stökiga ungdomar i. Vad har vi att sätta emot en kommun som kan bjuda några hundratusen mer än vi? Morrr!!!
    Be grannarna säga till säljaren att de inte vill ha stökiga ungdomar där.
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-10-30 09:47:59 följande:
    Jaha, vad gör man när man är hemma sjuk från jobbet då? Lillkillen har spytt i natt och i morse, men nu verkar han redan må mycket bättre. Jag däremot känner mig lite illamående, har ätit lite mat både igår och idag. Är så sugen på att äta och kan faktiskt inte stå emot det suget just nu med hormonella pms-grejer och sånt. Kanske är det därför jag mår illa? Eller så håller jag på utveckla magsjuka som lilleman ;-( Blä!
    Orkar inte göra nånting nyttigt hemma direkt heller... bakade engelska scones igår, luktade gott! Och har faktiskt köpt jäst innan för jag tänkte baka matbröd i helg, men jag vet inte...
    Jag gjorde ett så gott matbröd innan, med dinkelmjöl, pumpafrön, russin och torkade aprikoser. Det var riktigt gott.
    Eller så håller jag tummarna att du mår illa av en helt annan anledning. Hjärta

Krya på er!
  • Kavat

Helt slut. Nu har släkt och vänner åkt hem. Liten skötte sig alldeles utmärkt både i kyrkan och här hemma. Duktig kille. Han satt mest och charmade alla, sitter och flinar åt dem och tränar ben och armar, upp och ner, upp och ner. Nu är jag totalt slut. Stod ju och lagade mat och städade hela gårdagen och sover fortfarande inte alltför mycket på nätterna. Så ikväll blir det en tidig kväll tror jag. Liten somnade precis och de andra två hoppas jag sover snart också.

• Kavat

Lindadjo, fina blommor!

Asereht, krya på dig, hoppas du fått någon dundermedicin.

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-11-01 10:12:55 följande:
    A, hua! hoppas du blir bättre med medicin nu.

Här hemma har älsta fått vattkoppor, så får se hur det blir med de andra... Minstingen hade ju något vi aldrig fick veta vad det var, så han kanske har haft. mellan har inte haft, men visar inget än. Dottern hade feber och första prick igår och idag är hon jätteprickig! Tom. på läppen!
    Blirdet för kliigt dämpar aerius.
    Potatsmjöl är svalkade.
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-11-01 10:34:50 följande:
    det är en salva eller? Har dragit på henne långärmad tröja och gett instruktioner om inget kliande. Fördelen med såpass stora barn som får det är ju att det går att prata med de och de låter bli så gott de kan.
    Allergimedicinen, men ni kansk inte fick de smälttabletterna? Tavegyl funkar också men då blir hon trött kanske ta till kvällen? Äh, fasen, kontkta alleriläkaren och säg att ni vill ha Aerius i smälttablettform! Ser ingen anledning att ni inte skulle få det. Bättre än tavegyl och så mycket smidigare. Vet barn som fått det enbart för vattenkoppor.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-11-01 10:59:57 följande:
    Måste ju visa fina halsbandet som jag fick i present av Kavat.

Som ni vet så mår jag inte toppen så jag ser inte så pigg ut på kortet. Men det får ni ta.
    Solig
    Krya på dig massor nu. Blir du inte bättre på 3 dagar så åk tillbaks.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-11-01 18:30:09 följande:

Tjingeling alla! Har läst ikapp och tänkte kommentera lite.

Asereht: OMG!!!! Du har slängt 10 kg!!! Har du tänkt på att det motsvarar en medeltung resväska? Bra jobbat!

Ekorren: Söt kille. Lik mamma

Kavat: Skönt att dopet är över. Hoppas det dröjer till nästa släktträff...

Lokatt: Hur gick det på din tävling? Har ni fixat bilen?

Prus: Hoppas dina sammandragningar är bättre. Och shit vad du fyndar på loppis jämt *avis*

Här är allt som vanligt. Skrev en stor uppsats förra veckan som jag inte fått tillbaka ännu men räknar med att den blir godkänd. Imorgon skall jag till en kompis på lunch. Ungefär så spännande.

Ååå, vad härligt att ha dig tillbaks!
  • Kavat

Ja, jag har ju glömt att berätta det senaste. Maken ringde sin pappa för att rådfråga om vinterdäck till bilen. Maken har noll koll vare sig på märken eller pris, eftersom han aldrig köpt, så han kollade med sin brorsa, min och hans pappa och nätet.
    Jag säger till maken när jag hört att han pratat med sin pappa att se nu till att du får bestämma vinterdäck (han hade funderat ut vad han inte ville ha i alla fall...) så du inte blir "överkörd" igen.
    Jaha, vad tror ni händer. Gubben åker och köper vinterdäck utan att säga något! Jättesnällt i och för sig, men vi var så nära att beställa på nätet dagen innan... Obestämd
    Nu låter jag säkert som en bortskämd otacksam idiot, för visst var det jätte snällt att vi slapp fixa med det och dessutom fick däcken, men jag förstår inte hur man kan ta sig sådana "friheter" utan att kolla först om det var ok och så att vi inte redan köpt eftersom det gick 4 dagar mellan maken pratade med honom tills han fick höra att pappan köpt.

Sen fick jag en sådan härlig Demon kram i kyrkan. Skrikandes Jag fattar inte!!! Märker hon ingenting!? Tror hon att allt blir ok bara för att hon tycker det? Jag pratade inte många ord med någon av dem dock, fördelen med att ha 30 pers på kalas.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-11-02 18:00:45 följande:
    Jag har dragit mig tillbaka till sängen i vanlig ordning. Den där medicinen bråkar verkligen med min mage och lägger på ett ton till på min redan supersized trötthet. Det både svider i magen och känns som en konstant hungerskänsla samtidigt. Otroligt jobbigt!

Hör en sur och grinig nöffe där nere men det är på tok för tidigt att lägga honom än så maken får stå ut. *visslar*
    Omeprazol? tror jag den heter, en magmedicin som jag fick utskriven för att inte paja magen samtidigt som starkare tabletter. www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11