Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Min lista är också kort numer. Skulle helst vilja låna det jag är nyfiken på under en dag för att få en uppfattning. Jag är faktiskt inte så sugen på att köpa längre. Intresse finns men sug och handling är det brist på.

Vi använder faktiskt mest happyn som det är nu. Men det kanske förändras när vi byter till sittdel. Om det inte gör det så säljer jag froggen och skaffar en bee (troligtvis) som rese och stadsvagn.

Vagnar jag skulle vilja känna på:

Bee
    Kronan
    Mutsy

Fast frågan är om jag vill äga dem.

• Asereht

Jag har bara sett kronan på stan men tycker den ser rejäl ut. På landet är rejäl bra, det stör min rygg och mina leder mer att hålla tillbaka vagnar som drar snett vid lutning än att rulla på en i vikt tyngre vagn.

En sak jag har lärt mig av att rulla allsköns vagnar här ute är att bra rull är viktigt för mig En lätt vagn är tung att hantera om den rullar dåligt eller drar snett mycket. Så funkar den bra här ute så funkar den de få ger vi är i stan och går. Förr hade jag mer fokus på stan, det har jag inte längre.

Ytterligare en sak är att jag vill köra nöffeliten mot mig så länge det bara går så det dröjer lääänge innan det kommer någon sulkyvariant hit igen.

Jag känner mig faktiskt rätt mätt inser jag.

• Asereht

Den där P&T:n med trasigt chassi skulle inte jg ge mig på iaf. Det är svårt att svetsa ihop chassit så det blir bra och hållbart iom att de är gjorda av lättviktsmaterial. Frågade min svåger om detta tidigare då det gällde en uj syskon och han avrådde då han menade på att det kommer att gå sönder igen.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag klagar inte men mitt huvud gör, så gott som dagligen huvudvärk när det blir så här hett.

• Asereht

Ber genast om ursäkt för att jag är värmekänslig och får migrän eftersom det stör.

• Asereht
    Kikar in och försöker att gnälla över sånt jag tycker är jobbigt i tråden.

Fick just besked om att vi får låna en stuga i Falkenberg en vecka på semestern! *weiiiii*

Har sett bilder därifrån (makens barndomsvän äger stugan), den ligger ett stenkast från milsvid strand. Är sjukt glad just nu!

Bara en knapp  timme från Gbg enligt maken, så är det skitväder någon dag så funderar vi på en tur till Gbg och Universeum, kan det vara lämplig underhållning för mina grabbs tro eller är dom för små?

Dessutom är det inte så långt till Ullared säger han, men semesterkassan är knaper efter den dubbla elräkningen och fulla barnomsorgsavgiften. Fast något säger mig att jag kommer att vilja åka dit ändå bara för att.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11