Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-07-12 11:47:04 följande:
    Äsch, här får man gnälla, det är ju det vi är till för Bättre med huvudvärken idag? Jag blir också väldigt känslig för migrän och/eller vanlig huvudvärk när det är sådär galet varmt men det vågar jag nog påstå beror på att jag dricker för dåligt. Varför skall det vara så svårt? *skäller på mig själv* Hade också skitont i huvudet igår kväll när jag skulle packa så jag undrar om hälften är med den här gången

Vilken vecka blir det Falkenberg? Jag tror absolut att vi kommer och hälsar på en dag som det passar er. Det går ju inte att vi "missar" varandra två gånger på en månad...
    Första veckan i augusti (v 31?) som det ser ut nu, det verkade som en annan kompis skulle vara där två sista nu i juli. Vore jättekul att ses.

Jag dricker ständigt, har tom blivit väldigt bra på att dricka kontinuerligt när vi är ute. Detta har blivit värre med åren. För 10-15 år sen var jag en sån som stekte mig och såg ut som en pepparkaka. Numer försöker jag hålla mig undan solen så mkt som möjligt iaf hemmavid för det blir så intensivt. Men det är ju hälsosammare ur hudsynpunkt.

Idag är det lite mulet, varmt men inte intensiv sol. Jätteskönt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag vann tre stycken spel på T i helgen. Spelen kostade 80 kr styck och frakten på vardera var 30:-. Nu har jag mailat säljaren tre ggr på ett och ett halvt dygn om samfrakt och fraktpris på det men får inget svar. Säljaren vill ha pengar på kontot inom 3 dgr annars negativt. Normalt sett så budar jag inte på sådana auktioner då 3 dgr är snålt tilltaget speciellt då det är helg inblandat men nu var det spel som vi spanat efter ett tag.

Så hur göra nu, betala in 90 kr  i frakt för tre dvd´s eller vänta på eventuellt svar eller negativt ifall säljaren ignoerar. Alternativt maila säljaren och tala om att jag betalar in summa + porto enligt portotabell enligt vikt för 3 dvd´s med fodral. Vad skulle ni göra? 90 spänn i porto är ett rejält överpris när porot för tre dvd knappast går över 48 kr.

Jag hatar när säljare har en massa regler för köpare men sen inte kan ge lite service som att svara på frågor, samfrakta osv.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-07-12 17:31:56 följande:
    Ohhh, ja, vad kul! Du kommer väl förbi och hälsar på mig på BB i Varberg då? Drömmer

Jag vill absolut träffas och på något sätt borde väl man få ihop det?! Varberg är ju bara 30 min från Falkenberg, men beror ju lite på bebis osv. Vågar nog inte åka så långt från Varberg/Kungsbacka med barnen (barnvakt) alls när det är så nära, om nu inte bebis har kommit då.

Jag var hos bm idag, allt såg bra ut. Lugn och sov idag (130), mot förra gången (så hon tillslut skrev 155, var uppe i runt 180 om jag minns rätt) Sf 37 i 36+6, så så stoooor är jag inte. Jag tycker magen är mindre än med tidigare, men det är nog en synvilla kanske eller att jag bär den på annat sätt.

Idag tror jag det blir en kille! Jag som trott på tjej hela tiden. Bm trodde den var normalstor, ungefär lika stor som lilleman, 3,7kg när h*n är klar. Återstår att se. Så då fick jag för mig att det blir en kille. Och att hjärtljuden återigen var på 130. Hade ofta runt där med sonen och något högre med dottern, men det varierade ju givetvis.

Fullt liv är det i alla fall så fort jag vilar. När jag rör mig är h*n så lugn så lugn. Så det blir nog ett sjalbarn igen. Hjärta

Och tusen tack för paketet Asereht, låg här nu när vi kom hem! Hjärta
    Du menar, tack för strykningen.

Jag har noll koll på avstånden där nere hos er, hur långt är det från Falkenberg till Kungsbacka då? Vi kanske kan komma och hälsa på dig så att du slipper röra dig. . Och är du på BB får vi lösa det då. *s*

Snacka om att mitt humör steg många grader efter detta besked. Jag har varit rätt deppig ett tag pga ekonomiska skäl. Men nu verkar det ju bli lite semester ändå. Jag är lite less på att vara hemmavid hela tiden.

Vi har inte fått slutbesked än om det blir sista veckan i juli eller första i augusti.
  • Asereht

Synd jag int ehar en sittvagn eller syskonvagn att byta bort. En tjej på sb byter sin bee mot en syskonvagn eller nyföddvänlig sittvagn. *gah*

• Asereht
    Kavat skrev 2010-07-12 18:54:26 följande:
    Får du inget svar, hade jag själv räknat ut vad det kostar med samfrakt och satt in det SAMT mailat att hoppas det är ok, annars får du återkomma så får jag betala in resterande.

(Men jag tycker att alla borde samfrakta, billigare och smidigare för alla parter.)
    Gjorde så, jag kan inte se varför man inte skulle samfrakta speciellt när auktionerna gick ut samma dag med några minuters mellanrum. Får se om jag får respons.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-07-12 19:24:23 följande:
    Vad tvätt jag har! Tur att jag kan hänga ute och att vi tål pollen.
    Det är verkligen berg när man inte tvättat på nästan två veckor. Maken var ju lite gring över mängderna med kläder vi skulle ha med oss, men det var på håret att vi klarade oss, både jag och barnen. Nu var det ju strålande sol, så jeans användes ju inte, men det var ändå mestadels sommarkläder som var nerpackat. Maken däremot hade inte tillräckligt! *Skadeglatt skratt*
    *he he*

Jo det blir en del tvätt, och i den här värmen vill man ju inte gärna dra på sig gårdagens kläder. Jag svettas kopiöst!
  • Asereht

Vi har fortfarandei nte fått helt klartecken på om det blir sista veckan nu i juli eller första i augusti. Det beror på dem som är där innan oss. Förhoppningsvis vet vi det innan veckans slut. Kan vara bra att ha lite tid att planera och packa.

• Asereht

Det verkar väldigt olika det där med ledproblem, jag har ju problem (och ont) med mina handleder och fotleder. Men för min del räcker det att det inte är kallt. Sen mår lederna mycket sämre under ammning av någon orsak. Insåg det sist då jag haft mycket problem som blev väldigt mycket bättre när jag slutade amma. Mycket märkligt. Dessutom var lederna bättre än någonsin under graviditeten. Annars kunde man ju tro att även de skulle blivit sämre av den ökade belastningen i kroppen. Som sagt, märkligt är det. Mina leder är bättre öht på sommarhalvåret alltså. Råkyla är värst, det kan vara bättre med -20 än 0 grader om det är rått. Raggsockor och pulsvärmare är bra skit.

Om jag vistas en längre stund mitt i solen så börjar mitt huvud dunka. Därav klarar jag inte av att ligga i solen mer än max 10 min utan att sedan svalka mig. Så jag solar inte så mkt.

Idag är det faktiskt skönare än på länge, det är varmt och soligt fortfarande. Samma höga temp men det blåser. Skitskönt under markistaket på terassen då. Bar ut lite skräp och krattade en stund, säkert hela 15 minuters intensivt arbete och jag höll på att rinna bort. Jag skämtar inte, jag svettas något kopiöst! Tydligen ärftligt för min dotter har samma problem. Det är lite svårt att känna sig fräsch när kläderna är ständigt blöta. *yuk* En fördel att man är hemma då så man kan gå i bikini.

Insåg att jg har ett akut problem att lösa innan vi åker till Falkenberg! Igår när jag skulle sova insåg jag att jag varken har baddräkt eller bikini som man kan visa sig offentligt i! *shit* Undrar just vart sjutton jag ska hitta sånt passande en storväxt donna som jag. Här istan finns liksom bara H&M, Lindex och Kappahl + lite märkesbutiker och utbudet av badkläder i större strl är lika med 0.

När vi är ute med båten brukar jag ha bikinibyxor (skitfula men enfärgade svarta) och vanlig svar bh, det syns ju liksom inte på håll att det inte är en bikiniöverdel. Men ska man vara på strand där det vistas folk vill man ju liksom inte gå i underkläder. *panik*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11