-
fb-bild? lättsomenplätt!Asereht skrev 2010-11-22 15:26:24 följande:Nu klipps mina inlägg igen, ni ska FÅ VARA inte dåvarande!
-
Kök?!Fröken Småland skrev 2010-11-22 16:48:42 följande:Nä, skärpning med bilder nu alltså!
Asereht: frisyr!
Kavat: kök!
Lokatt: barnens rum!
Har jag inte visat det. Oj...
-
Wow!
Du är superfin, jättesnygg i håret och ja, det syns helt klart att du tappat en hel del i vikt! Vilken kalaspingla!!!
Och vad modigt!!! Impad! -
Ni som har lodger bunker. Får den plats i ett babyskydd? Lite för stprt gör inget, men den måste ju få plats...
I och med att liten bärs i sjal rätt ofta får jag problem när han somnar och ska i bilen. Egentligen ska han ha overall men då blir han ju klarvaken när man sätter i honom och tvärtom när han somnar i bilen med overall, måste jag ju ta av den när jag ska in. Åker ju rätt korta sträckor ibland till dagis t.ex...Skitmeckigt. Tänkte att en lodger bunker i denim skulle funka. -
Skitsur. Jag har fått en gammal babysitter och den går i bitar hela tiden. Barnen.. Eller tar upp liten framifrån så åker den isär. Men så hade jag en gammal också som var ihoptejpad stålrör på vinden och tyget sprätta jag upp och har sytt klart. Men då fattas en liten pinne längst ner/bak!
Så nu har jag suttit x antal timmar igår och idag och sytt och är klar och det blir skitsnyggt, men har en halv babysitter!
Den borde ju vara någonstans men var? Jag vet att vi inte har slängt någotså någonstans är den väl....
-
Då måste jag ha en eller?Asereht skrev 2010-11-22 22:10:19 följande:Hela Lodgern blir alldeles för stor och bylsig för babyskyddet tycker jag men innerdelen funkar.
-
Tack!Asereht skrev 2010-11-22 22:19:20 följande:Absolut!
Att det kan vara så svårt, ähum, lätt att bli övertalad till något.
-
Men... De har ju kläder på sig, de är ju inte flamsäkra...Fröken Småland skrev 2010-11-22 22:33:16 följande:Kavat: jag måste vara tråkig och höja ett varningens finger för icke flamsäkra tyger i bilstolar. Om det nu är det?
Och alla filtar jag lägger på..
Det stod på den: kidzshop.jetshop.se/lodger-bunker-new--fairy-silver-p-1023-c-169.aspx
"Lodger Bunker Åkpåse.Underbar Åkpåse i härlig kvalite,passar de flesta vagnar och även en del bilstolar.
Bunkern består av två lager,den inre i varm mysig teddy och den yttre i härlig fleece.
Detta gör bunkerns användnings tid mkt längre.
Höst och vår dagar räcker det med att ha fleecen,för att en kall vinterdag även komplettera med teddyn..
Teddyn fungerar även utmärkt till bilstolen som annars blir lätt kall i bilen.
Bunker är även mkt rymlig(min son på 2år sitter bra i den ännu)samtidigt som den var mysigt ombonad för den nyfödde..
Mer info kommer inom kort.." -
Aha! Tack!Nifelheim skrev 2010-11-23 18:49:21 följande:Och så det där med lodger (eller vilken åkpåse det nu var). Flamskyddheten där tror jag kvittar eftersom som sagt nästan inga svenska barnkläder är flamskyddade ändå, MEN man får INTE täcka över spännet under färd. En filt som ligger löst över barnet kan vara okej, men en åkpåse kan göra det väldigt tokigt om ni krockar ordentligt och räddningspersonal behöver ta ut er.
Det röda på bältesspännet lyser nämligen rätt bra och gör det tusen gånger enklare för en brandman att kunna få loss barnen FORT om det behövs.
Men då kommer den fylla sitt syfte ändå för då kan jag väl ha den öppen i bilen och stängd när vi går på vift. -
Höll på att blåsa bort med liten idag. Och filtarna flög åt alla håll. Så saknade åkpåse i babyskyddet...