Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2010-09-06 17:52:06 följande:

Yes! Ny ytterdörr på plats, det blev ju bättre än jag trodde det skulle bli, och jag trodde jag hade höga förväntningar

Först lite före-bilder, bara för att visa hur mörkt och trisst det var! (klickbara)

Och så de vackra efter-bilderna!!! Kääääär!!! Hjärta

oj, vilken skillnad och oj sååå fint!
    Kavat skrev 2010-09-06 21:26:04 följande:
    Läser men hinner inte skriva. Lämnade över liten till maken vid halv fem i morse, då hade han fortfarande inte somnat. Han sover inte, men verkar i övrigt relativt nöjd ändå. Han hade gått upp 220g på 6 dagar, så nu funkar amningen, hurra!
    Men varför sover han inte? Rapar och bajs som stör, magen låter massor. Räknade på förra dygnet och då sov han 9 timmar plus 5-10 min här och var så säg 10-11 h... Inte riktigt normalt av en 4-veckors... Livet funkar inte så bra just nu.
    grattis till amningen! Och hoppas den lille förstår att mamman och övrig familj behöver sova lite *kraam*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-09-08 09:10:08 följande:
    Jag blir inte alls sån. Känner definitivt av ägglossningen. Dels gör det ont på den sida ägget släpper ifrån och dels blir jag helt "knäpp". K*t som ett djur och läääängtar efter att bli kär och går runt och småmyser åt alla kära människor omkring mig varvat med att vara avundsjuk och tjurig över att "alla andra" har hittat kärleken. Drömmer

Haha, jag gissar att min kropp desperat vill bli befruktad

Om ett test endast är 90% är det då fel på 1:10?
    *dumm i bollen*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-09-08 11:09:57 följande:
    www.tradera.com/auction/ViewItemPage.aspx?aid...

YES. Nu kan jag lugnt gå till skolan. Var "tvungen" att skolka för att ninja den.
    ååååå *vill ha* du vet vart du ska skicka den vidare sedan......
    Asereht skrev 2010-09-08 12:01:30 följande:
    Nu är jag lite arg! Eller inte så lite ganska mycket arg!

Mellanbus kom hem från skolan och var ledsen. Han berättar att xx:s pappa har sagt att han inte får gå på skogsvägen och om han ser mellanbus där igen ska han ringa polisen! WHAT! :-O

Skoltaxin har vissa fasta hållpunkter bland annat precis intill denne person dvs xx:s pappas hus. För att mellanbus ska komma hem måste han antingen gå en ganska lång sträcka ute på den hyfsat stora och rätt trafikerade vägen genom en väldigt snäv kurva med dålig sikt + att han måste gå över vägen på två ställen för att komma in till oss. Eller så går han rakt över industritomten eller xx:s tomt och tar skogsvägen som går bakom husen och sedan genar vid åkerkanten och kan då gå rakt upp på vår tomt från baksidan.

Skoltaxin brukar släppa både xx och mellanbus lite närmre xx:s tomt än vad han eg ska enligt riktlinjerna (de får inte längre släppa barnen vid uppfarterna då de som bor avsides och inte kan bli körda ända hem till tomten klagat). Detta pga att xx och mellanbus ofta leker efter skolan hemma hos xx (dennes önskemål). Visst, okej om han nu tyckte att mellanbus inte ska gå över deras tomt till skogsvägen, det kan jag väl iofs köpa MEN säger man verkligen så till en 6 åring? Dessutom kan han för fasen inte bestämma om skogsvägen då det inte är hans mark (det ligger flera hus längst den vägen en bit innanför stora vägen). Vem som helst får gå på vägen!

Usch, jag blir arg och obehagligt berörd! Känns inte något vidare att låta barnen leka där heller.

Så nu måste jag ringa till skoltaxin och be honom att inte släppa mellanbus där utan längre bort vid busshållsplatsen så att han kan gena upp till skogsvägen via industritomten. Sen får jag gå och möta honom där imorrn så att han inte råkar ut för detsamma igen.
    Demon *visar ett vist finger till denna xx's pappa*
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 12:45:21 följande:
    Pruseluskan skrev 2010-09-08 10:53:32 följande:
    Om ett test endast är 90% är det då fel på 1:10?
    *dumm i bollen*
    Jupp. Om 90 % stämmer så är det 10% som inte stämmer och det är 10/100 eller 1/10.
    så då är det större chans att det är fel på testet än att resultatet skulle stämma ?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 13:12:52 följande:
    Nej, så blir det inte. Om ett test är 90% tillförlitligt så stämmer det i 90 fall av 100, medan det i 10 fall av 100 inte stämmer. Vad är det för test du talar om? KUB? För KUB är bara en bedömning där man beräknar sannolikhet vilket kan ge hur stora avvikelser som helst från gissningen. Däremot MKP skall väl vara 100%?
    ja det är 100......

Jaha *kliar sig i skallen* ja ja... inte blir jag klokare.

Men med lilleman så fick du dåligt¨på mätningen? Men du gick inte vidare?
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-09-08 15:08:21 följande:
    Läser då oc då men har haft svårt att skriva. Underhållande morgon.

Min underbara mamma kom i förmiddags tog med sig barnen och åkte iväg, Jag och liten har legat i sängen mellan 10.30-14.00 och försökt sova (mamma) och amma (liten), Så efter 3 timar i natt och 2 timmar nu är jag en ny människa i några timmar!
    Maken har åkt på jobbresa och är tillbaks sent i morgon kväll... Vissa har det bra.

Asereht, skönt att det ordnade upp sig *håller med*

Passau, tack för den fina mössan! Hjärta

Lokatt, snäll man!

Nif, Fin tröja!

Prus, hur mår du? Tänker på dig! Hjärta

Fröken Småland, idag är du i ditt esse, saknat inläggen.
    underbart med fantastisk kavat-mamma/mormor

Jomenserrhu jag mår fruktansvärt illa, jobbigt, orolig.... men jag ignorerar det och tror istället att jag fått en släng av magsjuka och ska svimma närsom......
    *förnekelse stadiet*

Men tack för tankarna, glöm inte tummar i morgon..... och kanske en och en annan bön om ett BRA resultat och en lycklig utgång.....
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-09-08 16:34:53 följande:
    Då hade vi båda tur då. Jag hade kunnat döda för den. Fick ju tag på en i 98/104 i våras, men tyvärr är de lite korta i ärmarna så den var egentligen väldigt på gränsen redan då. Nu hoppas jag verkligen att den här är fin, för jag har letat i evigheter. Klart finaste fleecen någonsin, den är så snygg att jag går emot mitt "fast luva-förbud"
    *SPANAR PÅ 98/104:AN* (Oj inte menigen med stora....men jag oorkar inte göra om *
  • Tant Pruselius

Kavat- jag hoppas hoppas att det finna en liten uns av saning i det. Tack för all pepp! Frk S- jag har sjukskrivit mig tors fredag..... Och sedan faller ju helgen in på det... Men enligt dem på fostermedecin så är det bara den dagen som testet utförs på som man ska vila och ta det lungt.... Asse- hur var det när du gjorde fvp? Hur länge dröjde svaret?

• Tant Pruselius

Tack alla! Jag behöver era tummar (och tår!) idag.... Ni är fantastiska och har hjälpt mig otroligt genom det här, Sanna vänner!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11