Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2011-02-08 17:39:53 följande:
    De kollar även rubella (röda hund) och HIV förutom blodgruppen. Jag har tagit det där blodgrupperingstestet ett antal gånger och, tro det eller ej, jag har haft samma blodgrupp varje gång! Förra gången, när jag väntade Vemund, tänkte jag att jag skulle slippa eftersom jag nyligen varit inlagd på sjukhuset och de då tog alla prover, men de hade bara skrivit ett av mina två efternamn, så det gilldes inte, trots att personnumret och allt stämde! *suck*

Jag tror att det är valfritt med all mödravård, men vissa saker är de ju mer angelägna om att man gör än andra.
    Yes. ALL mödravård är frivillig så man kan strunta i det om man inte vill
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-02-08 18:29:01 följande:
    så blir det en nitro nu då?
    Asereht skrev 2011-02-08 16:43:12 följande:
    Klart du ska köpa Nif! Du kommer ju bara att ångra dig annars. Den klarblå är ju wunderbar!

Själv försöker jag låtsas som att jag inte är sugen på en bas till, jag behöver verkligen inte eftersom jag kan pimpa de jag har men säg det till "vill ha" som dyker upp titt som tätt!
    Nej City cross tror jag. Den kompletterar buggan bättre. Nitro blir ju lite kaka på kaka med små svängbara framhjul. Hur som helst har jag ju till oktober på mig att hitta. Jag lär nog hinna springa på ett fynd där också Helst med -10ans klarröda sittdel *mums*
    Tant Pruselius skrev 2011-02-08 18:29:01 följande:
    tog du det skriftligt ?! Så att det inte är meducinen som talar
    Haha, nej men å andra sidan har jag redan fått pengarna så det blir svårt för honom att ångra sig.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2011-02-08 19:02:41 följande:
    Appropå mönster så har jag ett avritat jag fått från Nif.
    Och det fick jag i min tur av Kavat. Jag har ett jag ritat av från det som Asereht har nu.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2011-02-09 07:33:13 följande:
    Jag bakar bara sesambröd för tillfället. Ska testa Nötbröd har jag tänkt. Är lite viktdeppig för tillfället då jag stått still i 14 dgr. Försöker att inte fixera mig så jag får se till att fixera mig vid annat, vagn, tillbehör, garn, stickning. Något borde ju funka....

Jag inbillar mig dessutom fortfarande att jag är gravid pga avsaknad av mens och viktbiten. Men två negativa tester med en månads mellanrum borde ju stämma. Man blir lite nojjig när kroppen inte beter sig som den ska.
    Kanske ett läkarbesök vore något? Då vet du ju säkert sen.

Haha, säger jag som nästan aldrig går till doktorn trots att det behövs :S
  • Nifelheim

Vi har förresten äntligen fått tid för 4-års kontroll och nu är jag skitnervös inför hörseltestet. Varannan dag tror jag att ungen är nästan helt döv och varannan tänker jag relativt logiskt och tror att det nog bara är att han stänger av när han håller på med något annat. Jobbigt är det i alla fall, för han reagerar INTE på tilltal om man inte tar i honom eller han tittar på en.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 07:45:31 följande:
    Ja, hur går det med tummen?

*kollar svaret senare, måste till dagis*
    Jodå, den är nästan bra nu Så det löste sig till slut. Den sprack upp en gång till och en massa snusk rann ut och sen kunde jag plötsligt röra på den nästan som vanligt. Ärr på tummen kommer jag ju ha, men den går att röra och det är det viktigaste.
  • Nifelheim
    passau skrev 2011-02-09 07:58:44 följande:
    selektiv hörsel kallar vi det... man hör det man vill höra, om orden glass eller godis är inräknade skall man dock bli uppmärksam om dom inte hör
    Han hör INTE oavsett om det handlar om glass/godis eller något annat han hemskt gärna skulle vilja ha. Ska man prata med honom är det ögonkontakt eller att först ta i honom som gäller. Tyvärr funkar inte ens alltid det utan ibland blir det 150 "VA?" innan jag fått fram en mening som jag vet att han hört.
    Hans pappa tror dock inte att han hör dåligt, utan att det har med överaktiviteten att göra. Han kanske helt enkelt stänger av om man pratar för länge för att han inte har tid att lyssna och när han leker är han så upptagen av det att han inte har tid. (pappan hör lite dåligt, det är därför vi har diskuterat saken, jag var nyfiken på om han kände igen sig).
  • Nifelheim

Grannens snuskiga kiss-katt är ju en bengal. Han äääälskar vatten och badar gärna/plaskar runt med leksaker stående i maghögt vatten. Ser lite stolligt ut faktiskt

• Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 12:21:21 följande:
    Hjärta

funkar din jycke ihop med kattor eller är grannens katter hemma hos sig?
    yes de funkar bra ihop. Kattorna är här tyvärr. Tungan ute Eller nja, just NU är de i hans lägenhet för jag fick ett psykbryt när kattfan hade kissat på en massa böcker.
  • Nifelheim

Nu är liggdelen hämtad och ooooh så fin den är. Inga kort idag, för tyvärr får den stå kvar i bilen eftersom min mamma annonserade att hon tänker komma på besök i morgon. Hon behöver INTE veta något ännu
    Hennes besök gör även att jag borde röja undan lite här hemma (läs. slänga in tradera IKEAsäckarna i klädkammaren och dammsuga lite), men jag är så vansinnigt trött att det känns som ett helt omöjligt projekt.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11