Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-03 14:27:05 följande:
    Ekorren: tvinga mögelhäxan att byta boende med er! Demon
    Haha, om du menar svärmor så har hennes hus lika dum planlösning som det här + att det ligger i en starkt trafikerad korsning och har minimal trädgård.

Jag drömmer ju om en stooor trädgård med fruktträd där ungarna kan springa sig trötta och sen sätta sig i skuggan och äta äpplen (eller nybakt äppelpaj.)
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Ibland är ju DHL lite skumma med sin prissättning, men 55:- lät som i mesta laget ändå.

Ååh, övertrött Vemund somnade äntligen. Då kom Vendel hem och hunden skällde och sedan ställde sig Vendel i hallen och skrek allt han ville ha sagt till mig - 6 meter ifrån mig.. Stackars Vemund. Hoppas hans pappa får honom att somna om en stund.

• Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2011-02-03 16:51:35 följande:
    Elric vill ha en lillebror som heter Cubix säger han, och får han inte det kan han tänka sig en lillasyster som är snäll. "Mamma, hon får heta va hon vill".

Vemund somnade om, så jag kunde få åka iväg och hämta Fröken-Småland-paket. *lite gladare* Dessutom har jag varit på banken och beställt nytt kort, adressändrat och postat intyget till a-kassan. *äntligen* Hoppas nu att de kan få lite fart på sin hantering så jag kan få mina pengar nu.
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 20:22:12 följande:
    tror inte det ! Och tror inte skatteverket skulle godta det som namn, tror du ? *vågar INTE chansa* Tungan ute
    Haha, vi var ju först i Sverige med namnet Ekorre så det är väl klart att ni ska bli föregångare med Hundis.

Cubix var faktiskt riktigt coolt. *me like*

Men, så oförskämt av mig! Glömde ju alldeles bort att TACKA snälla Fröken Småland för paketet också. Skäms Tusen tack sötis! Kyss (För över pengar så fort jag får in några här!!)
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2011-02-04 08:10:47 följande:
    Jag somnade vid 01:30 och vaknade hyfsat pigg vid 06..... kaffe kanske är att rekomendera trots allt... jag lider ju annars av kronisktrötthet och spec nu under grav nr jag har järnbrist igår hos BM var värdet det sämsta ever....
    men allt annat va bra... och jag gick med på att donera mitt/bebisens navelsträngsblod...ska tydligen kunna användas som stamceller och ska samlas till en internationellbank....
    Kalas ju!
    Egoistiska jag vägrar att donera blodet, det tillhör mitt barn och jag vill att mina barn ska få tillgång till det när de föds. Har läst en del om sen avnavling nu och vi tillämpade det på Vemund. Vi ska göra samma sak med "Villemo". Annars går ju barnet miste om de stamcellerna själv vilket kan behövas både första tiden utanför magen och senare i livet.
  • Ekorrfamiljen

Bm var väldigt på när Vemund föddes och babblade med honom (vilket jag inte ville) och var på navelsträngen och skulle klampa. Till slut fräste jag nästan att jag säger till när den slutat pulsera!! Hon tyckte att den hade slutat, men jag kände fortfarande pulsationer. En himla skillnad när de avtagit. Jag tror att min moderkaka släppte lättare utan problem och jag blödde inte så mycket/hade inte så mycket eftervärkar tack vare den sena avnavlingen.

• Ekorrfamiljen

Jag gör inte så mycket. Märkte alla Vemunds kläder inför dagisstarten igår. Borde kanske tvätta lite, men orkar inte bära ner tvättkorgen. Vemund har fått lite käk och jag har druckit en kopp kaffe. Ska försöka (på nytt) att få honom att sova, för han är lite tröttgnällig, men ville inte vara kvar i sängen förut.

Hmm, ska ringa bvc och boka om en tid och se vad Tins skola säger om hans BUP-tider och .. nä, sen är det helg.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11