K*B*N, pratar del 11
Tant P: Då har du mycket mat till matlådor i så fall. Hoppas ändå att folk tar sig fram till er.
Vendel var väldigt redo att börja dagis när han var 15 månader, så jag hoppas att det är samma sak för Vemund.
Tant P: Då har du mycket mat till matlådor i så fall. Hoppas ändå att folk tar sig fram till er.
Vendel var väldigt redo att börja dagis när han var 15 månader, så jag hoppas att det är samma sak för Vemund.
Jag vet inte om alla använde det eller om det bara var mina kompisar som sa bamba. Jag visste iaf vad det var redan då och vi sa även "bambatanter" om de som serverade.
Suck! Min bästis fyller ju år och jag vill verkligen dit, men nu sätter ekonomin, vädret och bristande ork hos barnskötaren (läs: maken) stopp för det. Det är ju rätt stort med 30-årsfest och jag hade sett fram emot det, men utan pengar och möjligheter att resa så går det ju inte. Nu är maken sur för att jag surar över att jag inte kan komma dit och så surar bästisen över att jag inte kommer och ... bläääh!!
Lindadjo: Naaaawwww! Vilken liten sötis.
Ni är förresten söta allihop här.. Känns lite bättre nu, men hatar när folk är sura på mig, framförallt när jag inte kan göra något åt det.
Nif: Förstår din ilska och frustration. Så himla onödigt!!!
På tal om onödigt... eller ja.. Jag köpte ju vinterkängor till Vemund för någon månad sedan så att han har något att ha på dagis. Då var hans fot 12,5 cm. Idag mätte jag igen, på skoj (skulle eg. mäta Vendels fot) och då är Vemunds fot 13,5 cm!! Hur då och vad ska det vara bra för? Tur att jag köpte kängor som var typ 2,5 cm för långa. Nu har han iaf 1,5 cm tillgodo då.
Blir förresten inte klok på hans mage. Nu har han verkligen inte fått något konstigt - förutom banan - och han är så dålig i magen hela tiden. Det blev ju bättre ett tag i samband med penicillinet, då var hans bajs nästan normalt, men nu är vi tillbaka till löst, kladdigt och gulaktigt. *fattar noll*
Nif: Stackars E, men det kanske var lika bra just idag?
Riski: Men hur KAN de växa så fort, de små tassarna? Visst finns det bra tabeller på nätet nånstans, har någon en bra adress till hur stora skorna ska vara i förhållande till längden på foten?
Tant P: Kul att så många kunde komma ändå. Bästisen bor i Nässjö, så det är inte bara en blåsig båtresa över sjön, jag ska ta mig cirka 10-12 mil till på snöiga vägar också.
Så trist att jag inte kan nu, men jag åker gärna över när det blir varmare och då kan jag ju ta bilen + någon unge med mig också. Tyvärr ser väl inte hon det som kompensation just nu.
zasata: Krya på er!
Tack Fröken S: Jo, det är väl ungefär vad jag tänkte med. De här var 2,5 cm för stora när jag köpte dem och då tänkte jag att han ska ju inte gå så mycket i dem, så det gör inget, bara de skyddar fötterna och går han kan man ha raggisar i. Nu har han ju börjat gå och så växte fötterna 1 cm. Nu är skorna alltså "bara" 1,5 cm för stora så jag hoppas att de räcker användningstiden ut.
När det blir varmare och barmark tänkte jag köpa några lite nättare skor.