Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo: När du slaktat sufflan skulle jag också gärna vilja ha mönster. Kul att ha ´till frog också

Ekorren: Härligt att det gått så bra första dagen

Lexis: Välkommen hit och grattis till lillen.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Elric gick upp mycket i vikt så länge jag helammade. Han var en riktig tjockis som bebis.
    Vid 2 månader vägde han 5970 (födelsevikt 3555gram)

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lindadjo skrev 2011-02-14 18:55:01 följande:
    Måste bara fortsätta tjata om min bugaboo... säg åt mig om det blir för mycket. MEN... jag fick med en skötväska med vagnen, och den måste vara riktigt gamal den med, för den modellen på bugaboo-väska har jag inte sett på T. Tror ni att det går att sälja en sån där? Finns det intresse för gamla väskor? Eller är det vaste of time?
    Vet inte om jag vågar lägga in en bild här, för då kanske det klassas som annons? Men jag har en bild i galleriet.
    Är någon av er sugna på den så säg till så skickar jag den! Hellre det än att tjorva med dyra T
    Jag har sett den på tradera, men det var länge sen. Tror du att den går att fästa på något annat sätt än på styret? För i så fall är jag nog intresserad (om du inte vill ha några JÄTTEsummor för den för rik är jag inte just nu).
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 18:59:01 följande:
    Skall kolla bilden sen på datorn, är det ryggan? Den kan inbringa 300 spänn så skänk inte bort den
    Oj jäklar, ja då ska du absolut lägga den på Tradera
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-14 19:18:22 följande:
    Hörrni, ni som har svar på allt. Vad är rimligt att två arbetslösa småbarnsföräldrar (barnet är drygt 1 år) betalar för en dagisplats om 15 timmar/vecka?
    ingen aning, men det beror väl på inkomst hur mycket man betalar?
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-02-14 19:23:49 följande:
    ingen aning, men det beror väl på inkomst hur mycket man betalar?
    Vilket ofantligt givande uttalande va? Det jag försökte få fram var att det ju beror på parets inkomst. För även om man är arbetslös har ju inte alla samma inkomst (a-kassa)
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-02-15 17:49:09 följande:
    Ekorren: usch det måste verkligen vara jobbigt att ha så höga dagisavgifter Stackare.
    Hahaha. Ja, jag är lättroad idag.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-02-15 18:04:50 följande:
    *niffe (som jag tyckte va lite småroligt (lindajos påhitt tror jag det var)) vart är bilder på den fin fina liggkorgen ??! Hur ser vagnsplanerna ut? Groda m camram som sitt ej ligg (har för mig du uttryckt att du inte är så förtjust i bugga som liggvagn?! Kan absolut va ute och sväva helt) och el nitro som liggis? Är grannen utsläppt än?!
    Nej, men neeeej. INGEN nitro Planen är (såvida det bara är en bebis): City Cross som liggvagn, Groda med någon ram och liggdel som inomhusliggvagn (möööjligen som shoppingvagn också, men jag tycker att buggan både är ful och opraktisk som liggvagn). När det blir dags för sittdel på buggan kommer den användas som allt utom typ offroad-vagn. Som offroad-vagn blir det då alltså City Crossen Sen bara måste jag ju ha nya Quinny Zapp också, men jag vet egentligen inte om det är riktigt motiverat.
    Jodå, grannen är utsläppt och ordningen återställd (pissenissarna tillbakalämnade och nu slipper jag ut i kylan med hunden ).
    Ja kort ja... Jag är inte så jättesnabb, men det kommer. Jag lovar
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-02-15 20:46:15 följande:
    . Niffe - trodde du gillade nitton :-/ måste ha missat. Jag gillar buggan som liggvagn skarpt ! Varför opraktisk?! -*orolig* Härligt med utsläppt granne! Duuu inte för att jag alls har med det att göra alls men ska ni fortsätta bo grannar?! Eller ska ni slå er ihop? Och nästa fråga- finns det extra tvivel om att det "bara" skulle vara en bebbe?!
    Jodå, jag gillar Nitron jättemycket, men eftersom jag ska ha buggan också blir det lite kaka på kaka att ha två vagnar med små svängbara framhjul. Jag har ju en stor åbäkig hund som behöver promenader och jag går gärna där det inte är asfalt, så då är City crossen bättre.
    Det jag inte gillar med buggan som liggvagn är att det är så svårt att komma åt varukorgen, och att liggdelen är lite ful men förmodligen kommer dess smidighet övervinna även min motvilja. Jag har ju aldrig använt den med liggdel. Köpte frogen när Elric var 1,5 har jag för mig.
    Hmm Jag vet inte angående grannskapet, ett tag till bor vi nog grannar. Jag tycker att det är ganska praktiskt (om än oekonomiskt). Jag vet inte, jag har ibland ägglossning mer än en gång per cykel, tror dock inte att det var så den här gången. Har en del tvillingar i släkten också. I övrigt inga misstankar.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 06:55:36 följande:
    God morgon! Oj, Nif är tidigt uppe, brukar bara vara jag och Prus här vid den här tiden.
    Nejdå, jag brukar vara uppe så dags. Brukar väl bara inte ha så mycket att säga
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11