K*B*N, pratar del 11
Elric är tydligen inne i någon fas när han säger lustigheter hela tiden.
Dagens skörd är:
Vi är ute på promenad och ser en bärgningsbil. Han frågar om det är en brandbil och jag svarar:Nää det är en bärgningsbil, den ska nog hämta någon bil som är trasig. Elric säger då: Nää mamma. Den ska bara till sitt garage och parkera. Jag: Eh, jaha okejdå.
När vi gått en bit till kör bärgningsbilen in på en stor parkering och stannar. Elric säger då: " Ja där SER DU mamma, den skulle bara parkera!. Du hade fel SOM VANLIGT" (Vadå som vanligt? Mammor har väl alltid rätt trodde jag?)
I hissen på väg upp från tvättstugan kommer det en dam/tant jag håller upp dörren och väntar på. Elric är FRUKTANSVÄRT social och vill prata med allt och alla och försöker fråga vad tanten heter, var hon bor osv. Till slut säger hon med mycket dålig svenska ungefär: "Jag förstår inte".
När vi gått ur hissen på vår våning säger han HÖGT: "Mammaaaaa dom där som är bruna i ansiktet, de förstååår inte svenska" (mamman ville sjunka genom jorden, men var just då ganska glad att tanten förmodligen inte förstod ).
Härom dagen var vi dessutom på apoteket. Det går springmask på dagis och jag gissar att de har pratat om det där. Rätt vad det är häver ungen ur sig HÖGT: "Men DUMMA mask SLUTA bita mig i rumpan, mammaaaa jag har en mask i rumpan som biiiiiiiter mig".