• zasata

K*B*N, pratar del 11

Riskiflickan skrev 2010-12-19 00:21:24 följande:
    Tar väl ett tag med bebis här, precis fått MF :,( fy så hemskt, samtidigt som man vet att det antagligen var nått som var fel...
    Me nvad tråkigt Beklagar. Gråter
  • zasata
    Asereht skrev 2010-12-19 11:24:42 följande:
    Skriver här med, kaaaaan vi inte försöka få ihop en liten träff till våren/sommaren. Jag skulle så gärna vilja träffa så många av er som möjligt. Jag/vi kan absolut tänka oss en weekend eller så i Gbg och har vi tur så blir det en vecka i Falkenberg i år igen och då är vi ju rätt nära för att styra upp något.
    babybarnmässan?
  • zasata
    Lindadjo skrev 2010-12-19 20:48:29 följande:
    Så vilda pojkar som jag har, men aldrig att de rivit ner granen. Vi kör dock med plastgran, för jag är allergisk mot riktiga, tyvärr De luktar ju så gott, inte kan jag ha hyancinter heller...som oxå luktar gott. Nedrans allergier Men det är ju ändå ganska lindrigt om man jämnför med många andra tex barn i tråden.
    det gör vi med. hade det inte vart för barnen hade vi varit utan gran, tobbe hade gärna haft riktigt så en liten kompirss, dagen innan jul får den komma upp.. men leo är så liten tänker jag så han lär ju riva ner den pga av det bara..
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-12-19 20:53:20 följande:
    Zasata: du som är i branschen (eller någon annan som vet): vad är treggings? Någon form av byxor förstår jag att döma av bilden men vad är kännetecknande för just såna byxor?
    jeansleggings..
  • zasata
    Kavat skrev 2010-12-20 20:04:31 följande:
    Här blir barnen hemma en vecka till. Magsjukan har utökat på dagis... Fattar inte. Det var tydligen föräldrar som lämnat syskon till magsjuka barn på dagis. Hur dum får man lov att vara? Eller är det bara jag som tycker det är oerhört korkat? Det hade iaf spridit sig rätt rejält så nu var ännu fler magsjuka än förra veckan. Glad att vi kan välja och ha dem hemma. Inte så kul med 3 magsjuka barn... Roligare jul kan vi ha.

Hm, dagarna går här. Men har iaf gjort några bra saker som släpat efter idag. Skönt. Julförberedelserna är nog rätt klara, tror jag... Köttbullar är gjorda, och det är det viktigaste.
    Ja jag blir så trött på sånt!
    Asereht skrev 2010-12-20 20:14:47 följande:
    Jag har funderat på det där med magsjuka. På dagis vill de gärna att man håller syskon hemma vid magsjuka men när de börjar i skolan Råder det ju skolplikt och då är det plötsligt inte ok att hålla syskon hemma för att annat syskon har magsjuka. Här står det tydligt i infon man får från skolan att så är fallet. Så där har man ju inget val, det handlar ju inte längre om dåligt omdöme utan om lag.
    Skillnaden där är väl lite att då är man lite äldre, och kanske kan säga till tex på morgonen "mamma/pappa jag mår illa." eller i skolan att man inte mår bra, och kanske hinner till toan, på dagis är ju barnen kanske 1-3år många som blir dåliga där och dom känner ju inte det innan på samma sätt.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11