Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Härligt idag, 25 grader i skuggan... här har plaskats i barnpool på tomten mest hela dagen, med mig i en stol bredvid å plaskandes med fötterna.... mysigt.... gött att passa in ledigheten en dag som denna

• Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 07:32:28 följande:
    Jaha, nu har jag också börjat porrsurfa på bilstolar *suck* Jag minns att Zasata länkade till en Britax Multi-Tech för ett bra tag sedan och den har jag haft ett väldigt gott öga till efter det. Nu är det ju inte en stol jag behöver och dessutom har den inte fått så bra betyg men grann är den

Vi köpte två Acta Duoflex när Maja skulle ha riktig stol efter babyskyddet; en i varje bil och de har lillebror nu. När han kom var Maja fyra och fick en bältesstol Britax Kid någonting som vi gillar jättemycket. Så bilstolar har jag liksom bockat av på listan; det har vi ju. Men tänk att det alltså finns de som tycker att jag är lika knäpp som jag tycker om min gamla jobbarkompis som skulle använda sin tio år gamla vagn och var jätteglad för det

Men nu ser jag faktiskt lite grann fram emot att få köpa en ny fin bältesstol till lillebror kanske någon gång nästa år
    Den där multi tech har fått otroligt dåligt omdöme som framåtvänd stol, att den är för tung för att ha framåt......
  • Riskiflickan
    Riskiflickan skrev 2010-06-03 11:45:59 följande:
    Den där multi tech har fått otroligt dåligt omdöme som framåtvänd stol, att den är för tung för att ha framåt......
    ja, nån hade ju redan svarat, så är det med att läsa, svara å inte läsa klart jag hade tänkt den stolen först, men det blev en maxi cosi som jag hoppas ska vara lagom att ärva sen när nr 2 kommer å då köpa en framåtvänd bilstol till sonen
  • Riskiflickan
    passau skrev 2010-06-03 12:05:15 följande:
    mobi?
    vi är jätte nöjda med den!
    ja, den har vi ja, hur bra som helst
  • Riskiflickan

Hoppas att alla får en hääärlig helg.... här skall det solas, badas å mysa på landet... men maken lämnas hemma....

• Riskiflickan

Lokatt: be om allergiutredning, sonen fick göra det på barnmedicin genom blodprov som visar övergripande så man ser vilken grupp det handlar om innan man gör mer specifikt. Läskigt just när det är kliande i munnen... sonen reagerar på tomat, paprika, hasselnöt osv....

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-06-06 22:02:17 följande:
    tycker ni verkligen det? får man ens det om man säger att hon reagerat fem gånger bara? Och så känns det lite udda när man har absolut ingen aning om vad hon reagerar på
    Just det kavat, ingen pollen eller gräsallergi har vi märkt.
    Andledningen att jag funderade gräs+kors idag var att jag har gått med trimmer på en stor "äng"-gräsmatta idag och barnen lekte brevid (inte på gräset dock!) Vi var där ca två timmar.
    men hon reagerade inte minsta då. det kom fem timmar senare, när vi hade ätit för en halvtimme knappt sen.
     jag fick allergiutredning för att vi har djur och att han reagerat lite på olika saker.... inget mer med det....kli i munnen är ju ändå en indikation på att det faktiskt kan bli värre....
  • Riskiflickan
    Kavat skrev 2010-06-11 20:36:37 följande:
    Och du är grymt snygg på nya bilden! Jätte fin i glasögonen!

Skönt med semester snart!

Idag har det varit full rulle här. Akupunktur för foglossningen, läskigt!
    Sen till barnmorskan och make och barn var med och lyssnade. Dottern har önskat det sedan lillebror var med sist. Nu låg h*n med huvudet neråt men rätt rörlig, hoppas huvudet stannar där nere nu. Denna har varit väldigt rörlig. Sen hem och äta snabb lunch och tillbaks för Profylax-kurs. Superbra. Omföderskor med partners, lite andningsövningar, massageövningar och så lite snack om hur vi ville att partnern skulle agera under förlossningen och hur de trodde att vi ville agera. Rätt skoj, för det skiljer ju sig lite. Så väldigt vettigt att prata om!
    Sen hem packa grejer till sonen och så åkte han med mormor till landet. Sen ätit pizza och stekt pannkakor till mat till kalaset dottern ska på imorgon. Lite lurigt med allergiska barn. Men bättre att ta med saker hon tål än att hon blir dålig.
    Tack!!

Akupunktur.... läskigt.... det som gör såååå ont!!!!

Har du inte pli på bebisen
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11