Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Tant P: Jag var på Gotland första gången med en kompis när jag var 12 och redan då bestämde jag att jag en gång skulle flytta hit. Sen var det skolresa hit i 9:an och så flyttade syrran som sagt när hon började plugga. Jag åkte över så många gånger per år att det blev ekonomiskt oförsvarbart att inte flytta hit! Jag bestämde mig efter en ovanligt regnig sommar i Värnamo, och då sa jag att jag tillbringar inte en sommar till i det regnhålet - så blev det också!

Vipera är född i Bunge. Mer gotlänning än så blir man inte!
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

*fnissar åt Nif*

Nu ska V1 och V2 i alla fall få bada, om ock icke i ett badhus. Badkaret får duga.

• Ekorrfamiljen

Najj hiuuuh! Jag hatar allt som har med vatten att göra hemmavid. EN stark anledning till att jag vill flytta härifrån är ju dammen på baksidan. Ett av de andra husen vi tittade på hade vatten i ett skåp (!) nere i källaren. Fatta min ångest om någon av ungarna öppnar det skåpet och trillar ner i vattnet. Har hittat andra jättefina hus på nätet, men de går fetbort om de har pool eller damm i trädgården. *hyperventilerar*

• Ekorrfamiljen

Snippa is tha word!! Jag tycker att det är ett superbra och neutralt ord som man kan använda utan att skämmas inför varken vuxna eller barn. Välkommen till 2011 Fröken Småland!

Asereht: Jobbigt! Det hade inte kunnat hända med en Sing! Tungan ute  Kul med museibesök iaf.

*vill baka men orkar inte*

• Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2011-02-21 17:32:23 följande:
    En helknäpp fråga som jag säkert frågat förut. Behöver man "lära" pojkar att stå och kissa eller kommer det naturligt med åren? Alltså, jag är ju ganska glad så länge han sitter ner, men tänk om han blir retad på dagis eller så för att han gör det Förvånad
    Hallååååå! Jag är glad att jag fått mina pojkar att fortsätta sitta ner och kissa när det kommit upp i ålder. Till och med maken sitter!! Det är det bästa för att tömma blåsan och slippa stänk över sits och golv. *uppskattar*
  • Ekorrfamiljen

Vi har "bara" -10 men det räcker för min del. *burr* Vill ha vår och värme och sooool!! Solig 

Velar fortfarande om huset, men nu är det karln som börjar få betänkligheter. Helt plötsligt kom han på att det inte finns trottoar utanför. Nää, det har jag ju sagt hela tiden. *suck* Å andra sidan har vi bättre tomt än här isf med plats för gunga och sandlåda.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-02-23 10:02:27 följande:
    Ekorren: Svårt att ta såna beslut, det handlar ju om så mycket! Men jag tycker man skall gå ganska mycket på magkänslan när det gäller var man skall bo. Det skall inte vara så hemskt många "men..." och minus för då tror jag man skall leta vidare
    Nja, alltså, det vi vill fixa nu är ju braskamin (ett måste!) staket runt hela tomten (absolut måste) och en riktig fullhöjdsfrys (behöver)!! Senare blir det ev. mer öppen planlösning nere. Inte så farligt i det stora hela tror jag. Sedan vill vi gärna måla och tapetsera om, och Vipera vill ha ett större hörnbadkar, men det är ju inte skriande akut. Det är ganska nära till butik, förskola och skola och busshållplatsen ligger borta vid en av butikerna.
  • Ekorrfamiljen

Men pälsbräm är väl alltid in fashion? Varmt och gosigt så här på vintern.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-02-25 20:13:18 följande:
    Och Ekorren för tusan! Lexis räknar jag inte riktigt eftersom hon är så ny och oförstörd
    Haha, nä nu har jag ju kunnat klämma och känna på några Buggor och jag är inte impad. Köpte iofs Sing som är nästan likadan (det är ju själva utseendet jag har mest emot Buggan) och kollar på en Babyjogger City Select som även den går i samma stil, så liiite har jag nog påverkats ändå.

Välkommen cirkuspuman!!

Och där vaknade Vemund.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-02-26 17:33:45 följande:
    Men nu har han fått flaska med nya ersättningen och utpumpad mjölk från maken så jag har fått sova på mornarna. Men hur det ska gå när jag inte kan sova på morgonen vet jag inte... Obestämd
    Utpumpad mjölk från maken? Förvånad Obestämd Oskyldig Flört
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11