K*B*N, pratar del 11
Äsch då, bara 30 % rätt på min gissning.
Äsch då, bara 30 % rätt på min gissning.
Mitt nick skulle bli PiMaMa.. *tjusigt* Om jag skulle ta mitt + barnens (hoppar husdjurens) namn eller de två första bokstäverna skulle det bli MaMaSaVeVe och så får vi avsluta med ett Vi..
När jag var liten hade jag "tvångstankar" och döpte mitt marsvin till en hel radda namn. Sedan tog jag första bokstaven och gjorde ett nytt namn av det som lades till i slutet och lades till i nya namnet osv... Ifall någon vill veta hette han Alf (såg ut som rymdvarelsen
) Billy (efter sötisen i Nord & Syd) Charles (också N&S) Orry (favoriten i N&S - Patrick Swayze) Skvättis (tilltalsnamn, han sprätte alltid ut allt spån ur buren) Main (efternamnet på Orry!!
)
Så, nu vet ni ganska exakt hur "störd" jag är!!!
Hej och välkommen AnPa. Jag är en blivande 5-barnsmamma som har haft så många vagnar att jag tappat räkningen och tyvärr (!) har jag fortfarande för många. Senast jag räknade var det nog 15 vagnar, men jag har lite svårt att göra mig av med saker. Det är en av anledningarna till mitt nick här.
När vår bebis kommer i juni har jag dock tänkt sälja av några vagnar *snyft* och köpa EN ny som jag kan ha både som enkelvagn och syskonvagn. Vi får väl se hur det blir med de planerna.
Mina barn är 16, 14, snart 5, drygt 1 och så bebis i magen då.
Jag vill inte ha en syskonvagn på bredden den här gången, så jag siktar på en Babyjogger City Select. Nu återstår att se om jag får tag i en till ett bra pris och om jag kan köra den utan att få ont. Jag har lite problem med rygg och bäcken och en del har sagt att den är ganska tungkörd med två barn i. Jaja, vi får se.
Vad kul med pluggande, vad ska du läsa? Jag har läst en utbildning på högskolan, som jag ångrar, och vill plugga något helt annat men både ork, fantasi och ekonomi säger ifrån just nu.
Just det, det är bara 14-åringen som är tjej. (Men i "hemlighet" hoppas jag att bebisen i magen också är det.) Hon bor hos sin pappa på fastlandet, vi bor på Gotland, och hon kommer hit ikväll och stannar 2 veckor. Hon ska praoa på sin storebrors skola en vecka och sen gå i hans klass en vecka. De två äldsta har samma pappa och de tre yngsta har en annan - gemensam - pappa.
För övrigt tror jag också att 2 cm är en bra tjocklek på skumgummit om man ska sy dynor till vagnen. Inte för att jag försökt själv (än) men det känns lagom. Jag bytte madrass i en av de gamla retrovagnarna och då hade jag 3 cm skumgummi. Det hade ju varit för tjockt för dyna, men 1 cm känns för tunt.
Jo, det är nog lättast att SY om den är 1 cm, men jag tror att den är bekvämare om den är 2 cm.
En rutten, oisolerad fallfärdig barack 5 mil norrut från sta'n! Sugen på att låna den i sommar?
*det går säkert att ordna om du vill, sommartid går det att bo där, faktiskt*