Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2010-10-09 16:42:29 följande:
    Ase- jag vill haaaaa ett bumperskydd till min bugga som jag inte har eller så köper jag helt enkelt Z's Nif- jag ska gå imorgon, svårt att få ihop allt denna helg... Ska du dit? Idag har jag fyndat 2 skaljackor för 50kr. Frk S vilken stl har Maja?
    frööööööken ?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 18:25:25 följande:
    F'låt Skäms Maja ligger någonstans mellan 122 och 128 i Polarns kläder. 122 sitter nog bäst just nu men jag skulle nog köpa 128 så den räcker lite längre. Vad har du förs storlekar och färger?
    Jag har en 128 ljusrosa det saknas 2 tryckknappar men annars är den i toppskick, inboxa din adress så kan jag skicka ner den i veckan....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 18:32:59 följande:
    Åhhhhh!!!!!! *inboxar snabbt innan Tanten ångrar sig*
    jag ångrar mig inte, är inte så rosa och skulle T vid denna ålder ha stark önskan om en i ljusrosa så kanske den finns kvar i småland och kan skickas upp eller så får morfar köpa ny

Jag kirrar paket i veckan, lovar ingen dag *sneglar på Ekorren - du fick ju vänta lite på overallen* tröttmössa och nu med järnbrist då är det inte kuul
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-10-09 18:40:25 följande:
    Usch, och så klagar jag på mina normalt jobbiga barn
    Fast jag stör mig inte lika mycket på mina barn som min sambo gör, det är just det, att han inte är sugen på en till längre som stör mig mest. Vill ju så gääääärna...
    men han är ju säker sugen på lite rajraj mellan lakanen
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 19:18:51 följande:
    Nu har jag beställt lite småsaker i helgen så det blir många paket nästa vecka. Både kul och nyttigt; jeans till mig, fiskoljetabletter till barnen osv. Och med Pruseluskans jacka så blir det sju paket jag väntar på Rena rama julafton
    jag ska föröka få iväg det kanske rentutav redan imorgon
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-09 21:12:38 följande:
    Jag tycker att "Vargsång" från Ronja rövardotter är superfin om man inte vill ha något jättekyrkligt.
    den är fantastisk *fäller en liten tår* gillar pippissommarvisa också....
  • Tant Pruselius

Vi döpte T, för att (precis som Ekorren sa/skrev) hon själv i framtiden ska få välja. Jag är inte troende - på gud, men på "nått" större.... Men har en stor fasination för kyrkor och har alltid haft. Sedan har vi en favorit präst i min familj som haft mitt och mina systrars dop, hans son gick i min klass, han är K konfirmationspräst, han begravde K mamma och kusin... han känns som en vän mer, och han älskar barn och har ett mkt avslappnat sätt att se på sin tro..... I love him! Så får vi inte "ha" honom så vet i gudarna

Och som sagt så är det en tadition i båda våra familjer. Och vi firar jul, men med mindre julklappar än många i vår närhet och det är mkt focus på att umgås, vara nära de sina...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11