• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-01-19 19:31:05 följande:
    kanske till salu i mars ?!
    Alltså jag är sååå nöjd med Maxi Cosi babyskydd, adaptrar, bas i bilen samt bugga. Solig
    Jag vet inte hur jag hade överlevt dagislämningar/hämtningar annars. Vi måste ju åka bil för att komma till dagis (eller ja, det går ju att gå 3 km brevid en landsväg om man har tid.. Drömmer)

Sååå smidigt. Bara att klicka ur honom ur bilen och på vagnen och runt dagis för att lämna barnet och så i bilen igen. Vissa lämningar sover han sig igenom och då slipper man ju dra upp och ner honom i onödan. Suveränt!!!

I mars, hm, misstänker att jag kommer att behålla det så länge det går, men i den takten han växer nu så vet man aldrig... Förvånad
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-19 20:01:17 följande:
    någon med inputt om - Acta Graco Logico S.
    Tungt att bära.. Inte så smidigt solskydd som finns på Maxi Cosi. Hade Logico S till lilleman - med bas. Dock ägde jag ingen bugga när han var bebis. Gillar Maxi Cosi mycket mer.
  • Kavat

Och ja man bär ju, man måste ju lyfta av det med bebis i från vagnen och då är ju buggan rätt lätt och bebis och babyskydd rätt tungt, så det är lite klurigt att få till det. I bilen är det ju inga problem men vagnschassit är ju lätt och ger inget motstånd.

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-19 20:35:41 följande:
    Tack för era kloka svar!!! Usch ja, jag är ambivalent! Själv hade jag absolut fixat att åka iväg på läger, kollo och även LAN i den åldern, men som ni sa, det beror ju på personlighet och vilka man åker med. Tin har ju sin förmodade diagnos och är ganska lättledd. Hans pappa bor ju i Småland och kanske kan köra dem dit, men sen är de ju utlämnade till sig själva (och typ 14 000 pers) i 4 dagar. *funderar fem varv till*
    Maken var på LAN när han var yngre, han var 18 när han var i Danmark och han har varit på andra innan dess. Han säger att på den tiden så var det väldigt lugnt. De som var där var ju där för att spela, träffas och byta disketter som man hade på den tiden..  Haha! Det fanns ju dock de som drack, men det var väldigt få. Och alkohol vet vi ju alla vad det kan göra med människor... Men jag tror nog att på ett sätt måste man lita på sina barn - men det förutsätter också att du litar på hans kompisar och att de alla hjälps åt att ta hand om varandra - om det skulle hända något... Jag menar det kan ju hända vad som helst, alltså någon annan kan ju råka trilla på honom och så trillar han och slår i huvudet, ja, du fattar. Men då vill man ju att de tar hand om honom om han behöver hjälp.

• Kavat

Har också läst Zasatas blogginlägg och ja, vad ska man säga. Om det är menat som bloggen den hänvisas till är det ju en sak. Alltså att man anställer nog inte en människa med som är kraftigt överviktig i receptionen på t.ex SATS. Men  jag tror inte att en människa som är kraftigt överviktig vill jobba där heller å andra sidan.

Jag hoppas verkligen inte Zasata menade riktigt "bara" det hon skrev (utan att hon hänvisade ju fakiskt till en annan  blogg) för då blir jag mörkrädd och det säger nog mer om Zasata egentligen.. Spöke

Intelligensen sitter ju som bekant inte i utseendet och tur är väl det!

• Kavat

Ase, bläk.
    Men när jag pratat knölar med läkre (hade ju även under bröstet, så säger de att de alltid vill tömma för antibiotika inte brukar räcka. Så en självtömning var nog bra gissar jag.Men fy, vad äckligt! Kräks

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-20 12:16:03 följande:
    Igår eller idag läste jag någonstans att om man handlade reavaror för 1000 kr så fick man 30 % rabatt på ett ordinarie plagg. Var var det för någonstans? Inte Polarn va?
    veras hus?
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 13:58:40 följande:
    Asereht skrev 2011-01-20 13:41:03 följande:
    Håller med om pops hemsida, jag gav upp.
    me too

På söndag ska vi på 4års kalas till kusinens 4åring - Blixten Mcqueen (felstavat) är idolen, tips på present?!
    lindex har fått in en jätte cool svart tröja med blixten!
  • Kavat

Magsjuka på dagis IGEN så barnen fick vara hemma. Öppna förskolan i förmiddags.

Liten sov jätte bra i natt, åt bara en gång mellan 20 och 04.30...*kors i taket* Men superpigg 04.30, skinöjd när han fick gå upp med pappa. Skrikandes Vem brås han på och behöver inte bebisar sova mer än 9, max 10 timmar per dygn? Han sover ju bara 15-30 min på dagarna ca 3 gånger. Och som sagt superglad och nöjd när han får äta när han vill...
    Jag känner mig som en sådan här Spöke

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-20 14:26:14 följande:
    Nä, är det inte Kapp-Ahl? Lite Moloinspirerad dubbeltröja?
    Den jag såg var på lindex....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11