• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-01-05 08:33:10 följande:
    Jaaa du jag sattsar på januari ut.. Nu har jag ju vart ledig i 2 veckor så just nu känna jobbet lååååångt borta... Nif - skulle du våga dig på att köpa en beg CAM ?! Tänker på chassiproblemen... Någon här som justnu kör CAM?
    Jag, med vimngmuttrar.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-05 09:58:06 följande:
    Gu vad trött jag är. *Zzzzzz*

Tack och lov att det fortfarande är lov! Antibiotikan som gör mig lite extra trött plus A som har tandsprickning deluxe dvs flera bissingar på samma gång vilket är lika med vakna varannan timme är inte en bra kombo.

Spenderar tiden halvsovande i soffan med min virknål och mina rutor. Ska bli en stor filt är det tänkt. Ett bra sätt att göra sig av med restgarner och udda nystan.

Har fått mess från dottra i Puerto Rico/Kanarieöarna, igår var de på sightseeing, trampade omkring i Sahara och fotade vilda ödlor. Hon hade också druckit Sangria vilket hon skrev var asäckligt. *s*
    Åh, vad härligt det lät med värme!

Jobbigt att inte få sova. Var samma här.. igen.. Vete katten vad som är knas, om det är annat än förkylning/reflux. Men när han ätit 22, 00, 01.30, 03, 03.45 och vaknade 04.20 så fick maken gå upp en sväng. Sen blev dfet ett par gånger till och så hade maken honom medans han gjorde sig i ordning vid 6... Inte så sammanhållen sömn inatt med andra ord... Men nu sover han så sött i min famn... Hjärta

Här snöar det, massor!
  • Kavat

Tillbaks från Universeum. Himlans trevligt, idag med. Nu har vi utnyttjat årskortet till max. Funderar på vad vi ska köpa för årskort detta år...?

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-08 15:55:20 följande:
    Lindadjo: Härligt med lite nytt! Gillar tv-möbeln massor
    Håller med. Kalasfint! Solig
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-09 10:51:41 följande:
    Gaaaaah! Plusgrader ute, vet ni vad som händer då? Hälften av våra kanaler försvinner. så länge det varit minusgrader har allt funkat klockrent men så fort det blir varmt så är det bye bye 4:an och alla andra kanaler med en fyra i.

Vi har pratat med boxer 100 ggr och de säger att problemet ligger hos oss. Byt antenn, byt kabel osv. Vi har gjort detta och nu är det likadant igen. Blir så trött! Kul att betala för förbannade lamslående och bara få tillgång till hälften av kanalerna som ingår.
    Parabol!?

Har samma prolem. Vi har Gbgs TV-mast närmast, men ett berg i vägen så har antennen riktad mot Varberg = längre sträcka = ingen mottagning när det är regn och plusgrader - typsikt höstväder. Har ni för långt till sändaren? För om allt är utbytt och nytt och den även är rätt inställd /riktad (viktigt) så är det nog kört... Bättre boxer kan funka, men det är bara småjusteringar hälsar maken.  
    Så justeringen är absolut viktigast och att den inte rör/rört sig.

Vi ska byta till parabol...
  • Kavat
    Princepesa skrev 2011-01-09 11:44:19 följande:
    Hej! Har gått lite i ide då det visat sig att det inte blir någon bebis.....
    Nå det är väl bar på det igen.... jag ska ha en liten fyra!

Kram! 
    Åhnej... Gråter
    Kram! Hjärta
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-09 15:07:55 följande:
    Min man har varit i Norrtälje och hälsat på en kompis. Han ringde när han åkte därifrån för att bilen betedde sig lite konstigt. Nu ringde han nyss igen från en mack vid Järva Krog (i Sthlm) där han står med ett stycke tvärdöd bil. Kul!

Nackdel, det är arbetsbilen vilket gör att det blir problem arbetsmässigt imorgon men å andra sidan är det firmans problem. Ytterligare en nackdel är ju att bilen är där den är vilket innebär långt fårn firmans lokaler.

Fördel, det är inte vår egen bil vilket innebär att det inte är vi som betalar reparationer. Fördel två, han är hyfsat nära där min mor bor vilket gör att hon eller hennes man säkert kan plocka upp honom. Bra ifall han måste lämna bilen då han kan tömma den på värdefulla verktyg och annat. Bra också ifall han inte kan ta sig hem idag.

Blä!
    Säger också blä, usch vad trist!
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-10 10:47:03 följande:
    Meh, minstemannen har växt ur sina vintertossor! Båda paren! Förbaskat dåligt planerat tycker jag. De lurviga som är så himla fina. *snyft*
    Hrm... Hum, du kan ju hojta om de ska säljas om de är de jag tänker på....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11