Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-09-21 14:20:05 följande:
    Åhåå. Nä det är jag faktiskt inte, men däremot tycker jag inte att det BARA är negativt med SD i riksdagen.

Japp, fullt upp hela tiden

Hmm Pedagogiskt arbete? Jaa, alltså, våra två första kurser hette: "Lärarens arbete" och Lärarens uppdrag". Båda är ju ganska pedagogikinriktigade, men jag tror inte att man läser samma kurser alls om man läser på distans eller på "vanlig" högskola.
    Efter de två kurserna läste vi Tvärvetenskaplig begreppsbildning och dess didaktik (en 30hp kurs), och nu läser vi Inriktningen, vilket i mitt fall är matematik (och är skiiitjobbig).
    Jag tror snarare att det skiljer från högskola till högskola. På Dalarnas högskola läser vi precis samma kurser som de som fysiskt går på högskolan. Våra utbildningar löper helt parallellt, bara det att vi här hemma sitter i virtuella klassrum. En av mina kursare läste första året vid högskolan i Halmstad och där började man inte heller med pedagogiken. Men jag tror att våra första terminer ändå är ganska lika; just nu är det mycket samhällsuppdrag och styrdokument som gäller i min kurs. Om två veckor är det examination på skolans historia *biter på naglarna*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-21 14:23:40 följande:
    jag har den i favvo nu.
    Har en vän som åker nån gång i månaden till sthm, så i bästa fall behöver du inte ens posta den, utan bara förvara tills han kommer upp och kan ta med den.

Idag hade jag första provet i skolan, i matte. Jag vet att det inte räckte till ett mvg, hoppas på vg men är välldigt nervös, kan likagärna ha fått hjärnsläpp och shabblat bort det, kom tex. på när jag kom hem att jag glömt en nolla i ett av svaren! Lagom att komma på det då!

Har spenderat 2,5 timme på brukshundsklubben nyss, ska iväg och jobba sen upp till andra hundklubben några timmar. Dagarna är låånga och jag är sjuk, har feber och mår krasst.
    Det gick säkert bra! *peppar* Matematiken är som tur är inte helt svart eller vit; om man råkar ha gjort ett räknefel någonstans i en uppställning så brukar man få avdrag enbart för räknefelet och kan ändå få goda poäng för själva uppgiften om läraren kan följa en korrekt uppställning/lösning av problemet.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-21 14:34:14 följande:
    Varför tror folk att ramen ingår när man säljer en buggaliggdel? Det är väl ändå inte brukligt? Jag har iaf aldrig sett en enda där ramen ingår. Man får många märkliga frågor när man har annons ute. Först ut var en som mailade efter 10 min och sa "jag kommer direkt och köper din vagn". Okej, men jag ska inte sälja vagnen så det kan ju bli svårt....
     Puckon
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-21 14:47:15 följande:
    Åh vad besviken jag blir! Hade sålt den urfina ullfleeceoverallen från Hugin och Mugin till en på sjalbarn efter att ha gått med på en rätt rejäl prutning. idag ville hon ångra köpet (efter att ha fått overallen), hon tyckte att den var i toppskick och jättefin men det var inte tillräckligr mkt ull i den så hon kände sig lurad.

Hugin och Mugin själva rubricerade den som ulloverall men jag "lurades" trots att jag ändå förklarade att det inte var helt ren ull. Svårt det där med material och krav. Jag önskar att den hade varit större så vi kunde använda den själva för jag älskar den. *blä*
    Då tycker jag att hon skall bekosta returportot så får du sälja till någon annan som uppskattar overallen och som faktiskt har läst på om vad de köper!
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-21 15:43:58 följande:
    Instämmer!

Vad glad jag är att jag INTE pluggar när jag läser kursernas namn.. *gäsp* Som tur är brukar de vara roligare och mindre knastertorra än de låter.
    *haha* Det är jätteintressant, namnet till trots
  • Fröken Småland

Är det ingen av er nördar som använt en Voksi någon gång? Känns som att vi aldrig har snackat om deras åkpåsar

• Fröken Småland

Nu skall jag skriva en inlämningsuppgift som måste vara klar kl 12.00. Om ni ser mig här innan dess så ifrågasätt varför jag är här och inte istället skriver min inlämninguppgift Tyst

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-09-22 07:38:58 följande:
    Bara mest lite lönfet tror jag, och stora (större) boobs
    Kan vi få se bild på dem då? Flört
    Lokatt skrev 2010-09-22 07:47:07 följande:
    lite i samma sits då, jag har två yngsta barnen hemma och är sjuk med *suck*
    tappat rösten alldeles, inte så bra  mitt i min träning med hunden inför tävling.
    Äsch då Men jag är klar med min uppgift nu och den blev ganska bra faktiskt *hurrar*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-22 10:45:27 följande:
    bra jobbat!
    jag har nära till tårar nu faktiskt, jag får inte detta dokument (jobbbeskrivning, mm) att funka heller! Allt material från skolan har krånglat i min dator, förra uppgiften slutade med att jag fick göra via bok och prata med henne irl, sen maila det färdiga.
    nu vill datorn alltså inte öppna dokumenetet Filtypen är .doc ovh det står Det gick inte ladda grafikkonverteringsfiltret. Vill du fortsätta domkumentkonventeringen?
    trycker jag ja som kommer samma ruta igen. Nån med hjälp-ide??
    Usch vad jobbigt Jag har ingen aning tyvärr. Går det att hämta dokumentet för mig? I så fall kan jag försöka spara ner och konvertera?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11