Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

För ett tag sedan då jag surfade runt på sysidor så såg jag typ viseline (eller hur det nu stavas) i remsor som man tex kunde fästa kantband med. Någon som vet vad jag menar och vart man hittar?

Kantbandsnålning är rena döden för taskig rygg. Kan man inte sy buggasuffla utan 100 m kantband tro?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Allvarligt, det är inte alls speciellt kul att sy sufflett till buggan. Obestämd Inte blir det speciellt snyggt heller. *surar*

• Asereht

Den blev betydligt bättre på än vad den såg ut när den låg i mitt knä. Fast snygg, njä men på håll så duger den. Jag tror man måste sy några innan man får in snitsen. Frågan är bara om jag kommer att orka bemöda mig. Fast å andra sidan har jag många kul tyger som vore fina som suffletter....

• Asereht

Nä, suffletter är nog inte min grej. Måste erkänna att jag är besviken. Jag har ju inte gjort några ändringar på mönstret men ändå blev passformen kass. Det tar lite udden av det roliga med buggan faktiskt då jag hade sett fram emot att göra egna grejor till den.

Den blev aldeles för hängig upp till och fick en hel del överskott som rynkar sig nedtill/baktill. Det är ju inte direkt så att man känner sig sugen på att sy en till. Obestämd Jag vill nog inte ens gå ut med den här.

• Asereht
    sarahl skrev 2010-08-31 18:00:19 följande:
    Asereht- funderat på vilket tyg du vill ha till mössan? tänkte ta tag i en ikväll.

förövrigt så tyckte jag att sufletten blev helt ok!
    Det vågiga tyget, hur ser det ut?
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-08-31 17:45:07 följande:
    En girlie-girlie vinterdyna till min PT??
    Det var ju jag som behövde muntras upp.
  • Asereht

Suffletten ser nästan ok ut om man håller sig ca två meter ifrån.

Tror jag ska testa på ett lakan sen och se om jag kan forma till delarna lite. Såg i olika bloggar att det inte bara var min som hade lite häng.

En fråga till Frk S, funkar en geckoram på en Frog och vad skiljer geckosuffletten från Frog och Cam?

• Asereht
    mamma på vift skrev 2010-08-31 19:25:32 följande:
    Hej hej Kunde inte hålla mig utan måste bara skriva att suffletten blev fin. Mina hängde oxå så i början innan jag insåg vad som var fel Det som händer är att tyget drar mer där bågarna börjar svänga neråt än på mitten och då hänger tyget där emelllan eftersom det inte blir ordentligt spänt. Förstår du vad jag menar?

Nr 1 och 2 är mer spänt än 1 och därför hänger det där emellan.

För att få bort detta måste man plana ut bakstycket i övre kanten mellan punkt 1 och 2.

Mitt bakstycke mönster ser ut så här:

och framstycket

Hoppas att det kan vara till någon hjälp

Jag tycker inte att du ska ge upp, bara man får till ett vettigt mönster så är det ganska roligt att sy suffletter
    Hej! Sjysst med proffshjälp! Jag är med på varför det hänger men är lite för trött för det praktiska just nu så jag ska kika närmre på det imorgon. Jag tror jag måste klippa ut bitar för att sätta det i sammanhang ordentligt. Får testa med ett lakan och se om jag får till det bättre, när jag har lite att gå på sas. Tack!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11