Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-10-14 14:57:23 följande:
    Jag ringde till vår briobutik och de skulle undersöka om det gick att beställa som reservdel. Det borde ju gå tycke rman ju. Knäppt annars. Det som kunde vara problem är att just den röda tenderar att komma i olika röda nyanser då och då även inom årsmodellen.

Kom på nu så här i efterhand att man skulle ju kunna ha svart också, det blir ju inte allt för stor kontrast iom att chassit är svart. Men först får jag vänta på svar OM det går att beställa bara bygelskyddet och vad det kan tänkas kosta. FAN vad surt! Usch vad ledsen jag blir, jag verkligen tokgillar det röda. Det är sån fin röd färg. Gråter
    kan du inte kontakta släljaren, kan det ha blitt kvar där???

men nu läste jag att det löst sig -grattis! *segpropp*
    Nemia noj skrev 2010-10-14 15:52:46 följande:
    Jag lever o läser varje dag, men livet e inte en dans på rosor just nu, så orkar inte skriva så mycket. Gråter 
    *kramom*

slutar spama tråden...
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-10-14 18:01:14 följande:
    Jag har en granne med två barn, ena på drygt 1,5 å andra på 2,5. De bor lika stort som oss (alltså 2,5:a) men har valt att själva flytta ut i kalla grovingången å specialbygga säng där för att barnen skall få varsitt rum!!!!
    oj...låter kallt!!!*huttrar*
    Hur går det med ert badrum?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-10-14 18:05:47 följande:
    Jag har ett du kan få, jag har inget behov av det.
    wäjh! inboxa kontonr och pris! *överlycklig* mina fogar har börjat knaka så det kommer rädda dagarna på jobbet *kysser Ase*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-10-14 18:41:47 följande:
    Inboxa din adress så ska jag packa och se vad det kostar att skicka, så tar vi kontonr sen.
    Nifelheim skrev 2010-10-14 18:22:55 följande:
    Ase: har du hunnit kolla rattillgången?
    Japp, det ligger en ny ratt i garderoben.
    *skyndar*

Denna skulle jag vilja ha bara för att den va såå röd och fin, men jag tycker att scootern är en gnäll och gnisselvag *duckar för ruttna tomater från Nif*
    http://www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_29868733.htm?ca=11&w=1
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-14 19:58:33 följande:
    Fortsätter enmansshowen här då. Buggachassin SKA glappa "uppåt". De glidande gled ut i höjdjusteringen på handtaget som jag har förstått det. Förstår du hur jag menar?
    jaa jag tror det jag kommer fråga igen
    Fröken Småland skrev 2010-10-14 20:01:24 följande:
    Eftersom det är jag som vill ha god ordning så är det upp till mig att hålla den goda ordningen anser jag. Jag tror det är farligt när man i en relation försöker "bestämma" en viss standard eller ett visst arbetssätt som man inte gemensamt kommit överens om. Men han är ganska ordningssam av sig, om än lite disträ. Sånt man får leva med

En väninna gnällde över sin man en gång; han dammsög inte ordentligt utan fuskade under skohyllan. Hon tyckte - och sa till honom - att han i princip kunde låta bli att dammsuga om han ändå inte kunde göra det ordentligt. Då tror jag att man har problem, både i relationen men framför allt med sig själv.
    hur blev du såå klok?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-10-14 21:00:58 följande:
    Haha, smickrare där! Men det hjälper med lite livserfarenhet, dvs jag är jättegammal
    då önskar jag att när jag oxå är jättegammal så är jag hälften så klok som tant småland
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-10-14 22:50:50 följande:
    Usch ska på efterkontroll i morgon. Fattar inte varför jag tycker det ska bli jobbigt... Vet inte hur många gyn undersökningar jag gjort som gravid med de två sista.... Föda barn gick ju också bra. Och jag tror allt är ok då jag inte sprack något men ändå är det läskigt..
    klart att det känns utelämnande, precis som riski sa...
    *håller tummarna*

Jag brukar alltid tänka på en stallkompis till mig som piffade upp "lilltjejen" med lite glitterspray när hon skulle till gyn, av misstag (inte för att jag vet vad hon tänkte spruta där i stället men men.....) då känns det alltid lite lättare
  • Tant Pruselius

på min efterkontroll så behövde jag aldrig "visa upp mig". Jag gick mer egenom förlossningen tillsammans med BM och visade upp det perfekta lilla barnet

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11