Nifelheim skrev 2010-10-19 10:17:30 följande:
6 pedagoger per grupp. De är indelade i storbarns-grupper (3-5 år) och småbarnsgrupper (1-3år) och är 4 grupper/hemvister på förskolan. Dvs totalt nästan 160 barn och det är öppet mellan alla hemvister så barnen rör sig precis som de vill emellan och har ett gemensamt torg som fungerar som mötesplats för alla barn.
Fungerar förvånansvärt bra faktiskt, men jag skulle ALDRIG sätta ett litet barn på en sån förskola. För de stora är det nog bra, om de kan ta för sig, för kan man inte det kan jag tänka mig att det är lätt att "försvinna" i mängden.
jo precis, det är ju precis så som det försöker få förskolerna att se ut nu - inga avdelningar (alltså inte tex myrans barn, utan det ska vara förskolans barn och inga "egna" pedagoger på samma sätt som det har vart)....
Mitt kök stängs ju from torsdag (alltså sista dagen att laga mat (på jobb!) imorgon, sedan ska det byggas till 5 avd så det blir 10 totalt, men med många "gemensama utrymmen, som teaterhörna, atelje, snickis, bibliotek, matsalar, bakrum osv... det ska oxå finnas möjlighet att när trycket på förskola minskar så ska den delen av förskolan (den nya) kunna göras om till klassrum så på så sätt blir det förskola-skola...ibland tänker dem till kommunnissarna

Nifelheim skrev 2010-10-19 10:18:31 följande:
Kom hit med lite också!!! jag har feeeber

Men MÅSTE till högskolan på eftermiddagen ändå, har uppsamlingsseminarium för oss som missat något obligatoriskt och går man inte på det får man ta igen nästa termin

nej va taskigt !*kommer* Har kyckling-soltorkadetomater-spenat-vitlöksgryta med pasta också...*packar ner*
Krya på dig!

Är lille herr E frisk nu?