K*B*N, pratar del 11
Asereht skrev 2010-10-19 10:41:32 följande:
Jag är halvdöd. 40 graders feber när jag lade mig. Har tagit Alvedon regelbundet hela natten och imorse var tempen nere på 38,5. Men nu verkar den vara på väg upp igen, jag fryser nämligen. 
Maken skulle ta något jobb inatt så skulle han som kompensation få ledigt hela dagen imorrn. Det vore ju inte så tokigt.
Får inte i mig någon fast föda. Igår lyckades jag tvinga i mig lite grekisk yoghurt och en skiva mozzarella. Jag hade seriösa problem att svälja mozzarellan så det blev inte mer. Livnär mig på varm mjölk med vispgrädde och kanel. Jag antar att jag kan vänta mig en fet viktuppgång när jag kan börja äta igen. *snyft* Så trist då det gått så bra hittills. Men men, man kan ju inte styra över sjukorna.
Pruss - liggdelen på buggan sitter lågt vilket gör att det knappt är någon luft mellan den och Varukorgen. Men Varukorgen är ju mjuk så drar man ut spännbanden så tycker jag inte att det är så farligt. Men jag har mest haft mjuka saker i den som varit lätta att dra fram. Vet att en del helt enkelt klickar av liggdelen när de packar Varukorgen men det har jag aldrig gjort.
Ang. magsjukor så har det bara varit en eller två som spridit sig på avdelningen på mina grabbars dagis. Det fördelat på de tre år de gick där. Spritning infördes först vid svininfluensa hypen.