Inlägg från: Imagine this |Visa alla inlägg
  • Imagine this

Smärtsamma blåsor på tungan, hela familjen. Virus?

Hur går det lovisatilda??

Jag har haft precis som du, blåsor runt kanten på tungan som kommit och gått i 3-4 veckors tid. Kan vara bra i 1, max 2 dagar sen blossar det upp nån ny blåsa. Håller oxå på att bli smått galen faktiskt!
  • Imagine this

För mig är det för tillfället mycket värre än tidigare! i morse då jag vaknade hade jag en 1x1 cm stor skinflått sår. Och det svider hela tiden! har knappt kunnat äta idag pga av det. men i övrigt har jag bara kvar 2-3 blåsor som inte gör lika ont idag. Mycket märkligt det här tycker jag, aldrig varit med om nått likande

• Imagine this
    LovisaTilda skrev 2010-04-11 14:59:27 följande:
    Märkligt är ordet! Igår kväll var bästa kvällen på länge men såg då att min ett-åring hade främre delen av  tungan full med blåsor =( Ser inte ett spår av dem idag men får se hur det ser ut ikväll...verkar som om det blommar upp då. Låter inget vidare med skinnflådd tunga, men verkar var lite samma som jag har med "sprickan". Hoppas, hoppas det går över snart!! Har du tänkt ringa vc?
     Här är det bara jag och maken som haft blåsor hittills, idag hittade jag en liten blåsa i kinden på min 16 månaders lilla kille. Men i övrigt har han klarat sig, så jag hoppas att det inte blir mer än den blåsan. 
    Idag har jag inga blåsor, och det skinnflådda har fått en hinna över sig, gör lite ont ibland, men känns nästan som vanligt i munnen. Men jag hoppas inte på allt för mycket eftersom det gått i vågor i 3 veckors tid. 
    Jag avvaktar med att kontakta VC, om det inte gått över då förkylningen försvinner kommer jag ta kontakt med dom. ska du höra av dig till VC?
  • Imagine this

Hej hej!

Här är det också väldigt lugnt. Det skinnflådda är läkt och har inte fått några fler blåsor, så jag har varit smärtfri i 3-4 dagar nu. Vågar inte riktigt hoppas på att det är helt över ännu, men förhoppningsvis!
    Vet av fler på mitt jobb som upplevt samma sak som du och mig, så det är kanske nått som hör till nån förkylning som går nu helt enkelt..?
  • Imagine this
    LovisaTilda skrev 2010-04-21 20:31:27 följande:
    Fick ett nytt utbrott för några dagar sen som resulterade i en ny spricka i tungan men nu har det varit lugnt i  dgr igen. Blir inte klok på detta...men det är nog som du säger. Ngt som går. Det konstiga är att jag inte har varit förkyld, bara blåsor. Har du sluppit fler bekymmer??
    Vad jobbigt att det kommit tillbaka för dig.
    Peppar peppar ta i trä* så har inte jag haft några fler blåsor nu, och jag hoppas verkligen att de inte kommer tillbaka. Alla i familjen har varit blåsfria i säkert en vecka nu!
  • Imagine this

Och igår fick jag tillbaka 2 blåsor på tungan efter varit helt utan i 2 hela veckor. Vet inte vad vi kan ha drabbats av, men otroligt besvärligt är det iaf!

Svar på tråden Smärtsamma blåsor på tungan, hela familjen. Virus?