• dalgici

Hur ofta lägger ni er tillsammans?

Vill bara veta hur det ser ut för andra eftersom jag känner att vi gör det väldigt sällan.

Lägger ni er alltid tillsammans? Visst finns det säkert nån dag man inte gör det samtidigt, men hur ofta?

• Svar på tråden Hur ofta lägger ni er tillsammans?
  • dalgici

ok det låter bättre än oss iaf..ni har ju åtminstone anledningar när ni inte kan lägga er samtidigt.. min man föredrar att sitta framför tv/datan än att vi ska lägga oss samtidigt.. han kommer med ursäkten att han inte kan sova för tidigt.. tro inte att jag vill lägga mig 20 el 21 utan ca kl 23 (ibland 22), det är väl inte "tidigt"??

jag tycker oxå det är hur mysigt som helst att lägga sig tillsammans.. man blir ju lessen..

• dalgici
    linjes skrev 2010-04-03 16:47:12 följande:
    Har nog aldrig hänt
    menar du att det aldrig har hänt att ni inte har lagt er samtidigt eller tvärtom?
  • dalgici

det låter härligt..

vi har bara vart gifta i 2,5 år o se hur det ser ut redan..

• dalgici

det känns som om det spelar roll för mig faktiskt.. för mig är det viktigt..andra kanske tycker d låter löjligt.. men alla tycker o känner olika ju

• dalgici

eftersom jag tycker det är väldigt mysigt att kunna göra det tillsammans. okej, det är väl inte super viktigt precis men önskar att min man oxå kände att han ville lägga sig samtidigt lite mer ofta...

• dalgici

det är klart att jag har försökt göra det oxå.. men känner att han förväntar sig det varje gång, och ibland orkar jag inte

• dalgici

jag vet inte vad jag ska skriva..har vart lite deppad den senaste tiden...det är bara en liten del av allt.

men tack för era svar..hoppas era liv me era kära fortsätter positivt.

• dalgici

ibland säger han att han inte e sömning, vill inte lägga sig än..ibland säger  han men kan du bara vänta lite..o jag har väntat "lite" flera ggr men d flesta gångerna har jag gått o lagt mig eftersom hans kvart blivit en timma. o då säger han jag kommer...vilket han  kanske gör nån timme senare o då sover ju jag

• dalgici

det känns jättetråkigt att somna ensam. det är exakt som du säger att när han väl kommer o lägger sig så somnar han som en stock!

det jag stör mig på är oxå att han nästan bara kommer o lägger sig samtidigt om han vill nåt....allstå är sugen på sex...

• dalgici
    vittra skrev 2010-04-03 21:09:55 följande:
    Jag tycker personligen att det är lite begränsande att bara kunna se chansen till mys när man lägger sig, men jag tycker mig iofs märka att du inte bara är missnöjd över just detta utan över hur ert förhållande ser ut totalt sett? Jag tycker du ska prata med honom och inte bara gå och vara deppig, han kanske har kommit i en ond cirkel där han egentligen sitter vid datorn i väntan på att du ska komma och ta initiativ till mys/sex där och då? Istället för att vänta med att mysa tills ni lägger er menar jag? Det var nämligen ett dilemma som uppstod mellan mig och ett ex jag hade, och det är ju helt och hållet kommunikationsproblem det sitter i då. Man måste faktiskt prata med varandra och höra sig för vad det är man vill och vad man vill ha ut av kvällen tex. Är man missnöjd, ja då får man säga det. Annars kan man ju inte heller hoppas på en förändring. Man måste vara rak och tala i klarspråk helt enkelt.
    jag menar inte att jag ser det som min enda chans för mys, men det är en av de mysigaste tiderna att mysa just när man ligger där tillsammans. Annars har du helt rätt i att vi har en del andra problem i förhållandet tyvärr. Innan var jag bättre på att säga till då o då vad jag tyckte och kände..nu för tiden börjar jag bara bli mer o mer förbannad o arg på allt. Vi har en liten dotter, han jobbar, jag pluggar. Det är i princip jag som får göra allt som har med hemmet och ta hand om barnet att göra.
    Ibland säger jag till för då är jag väldigt arg, men nu för tiden känner jag att jag orkar inte längre o skiter i allt. Men jag känner att jag kommer explodera snart och då ska han få höra på en hel del, annars är det kört. Visst jag kan ta snacket med honom nu, men det går inte, jag vet inte varför, jag vill bara låta det koka inom mig tills jag spricker...vilket är asdumt eftersom jag bara mår sämre..
  • dalgici

känner mig inte alls uppskattad och jag vet att jag förtjänar bättre än så här

• dalgici
    bigmacoco skrev 2010-04-05 09:26:11 följande:
    Men, hallå: det har väl inte med ett dåligt/bra förhållande att göra?!Man kanske är morgon- vs kvällsmänniska... Jag älskar att sitta uppe på kvällarna och kolla på TV efter att barnen somnat - min exmake gick oftast och la sig 21.30. Vi skilde oss av andra orsaker.
    jag förstår vad du menar, men anledningen till att jag skrev så var att när vi gifte oss och de kommande månaderna efteråt så la vi oss samtidigt väldigt ofta..o jag ser hur det blir mindre o mindre me det nu
  • dalgici

Ni som lägger er olika tider, men även ni som lägger er samtidigt, brukar ni gå upp samtidigt för att äta frukost tillsammans eller får ni oftast äta själva? Nu gäller det här de dagar de man inte har jobb o gå till på morgonen, alltså när man e ledig.

Eftersom min man lägger sig så pass sent så blir det alltid att jag går upp först och hinner äta innan han ens orkar ta sig upp. Det e väldigt tråkigt d me

Svar på tråden Hur ofta lägger ni er tillsammans?