Inlägg från: Norrskenet |Visa alla inlägg
  • Norrskenet

När tecknar man försäkring?

Rekommenderar också att göra det så fort som möjligt! Gjorde själv misstaget o hade ingen grav-försäkring o teckade barnförsäkring först när det gått några månader o då hade barnet redan hunnit få en del problem med magen som resulterade i att jag inte kunde dricka mjölk (jag ammade) o då fick jag bara tecka en försäkring med undantag för livsmedelsallergier... Sen fick jag teckna en ny försäkring senare när hans problem försvann o det var hur tjorvigt som helst, behövde skicka in alla hans journaler mm. Så gör det verkligen så fort som möjligt, för om barnet har minsta problem (de kan ju kräva in bvc-journaler) så kan det bli problem att få en fulltäckande försäkring!

• Norrskenet
    kulan2010 skrev 2010-04-03 22:07:53 följande:
    Klantigt av mig. Är det någon som vet hur fackets medlemsförsäkringar fungerar? På folksam kan man teckna "medlems barn" och villkoret är då:"Begränsningar vid sjukdom För att få rätt till ersättning vid sjukdom utöver läkekostnader, resekostnader och kostnader för krisbehandling gäller att sjukdomen eller symtom på sjukdomen har visat sig tidigast efter det att försäkringen varit gällande i minst sex månader, för följder av sjukdom – både direkta och indirekta – gäller denna tidsgräns grundsjukdomen eller symtom på denna. "Betyder detta att inget som framkommer under 6 månader och framåt går att få ersättning för? 6 månaders karenstid?
    Så förstår jag det iaf! Jag har mitt fackförbunds barnförsäkring (Lärarförbundet) o hade grav-försäkring som automatiskt övergick tilll barnförsäkring vid barnets födelse. Bytte till denna då det blev mycket billigare, då det gäller obegränsat antal barn o tyckte inte villkoren var så olika heller.
Svar på tråden När tecknar man försäkring?