Inlägg från: Blondie86 |Visa alla inlägg
  • Blondie86

Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?

Det finns ju en diskussion om att fler borde berätta. Var tredje kvinna har gjort det, ändå är det något väldigt många håller för sig själva.
    Hur har ni gjort och varför?
    Är nyfiken även på kommentarer från er som inte gjort abort. Hur privat tycker ni att det är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-05 09:17
    Tillägg: med sista alternativet menar jag såklart inte att man går och berättar för alla, utan mer att det inte är något man håller hemligt ifall ämnet kommer upp, vilket det ju gör ibland.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?
  • Blondie86

Jag tänkte mer som lokisse skriver, dvs att det är något man berättar om ifall man får frågan eller om man diskuterar och ämnet kommer upp. Att man i ett sånt läge inte tänker "nej, de här människorna känner jag inte jätteväl, därför säger jag inte för abort är en privatsak för mig".

• Blondie86

Vore kul om fler röstade! Hittills ganska jämt fördelat mellan de första och sista alternativen.
    Ingen som har starka åsikter om detta?

• Blondie86

Finns det något ämne det INTE blir stormande debatter om på FL?! ;)

Skämt åsido, det här är en fråga jag har hört hetska diskussioner om IRL. En del tycker det är oerhört privat, andra att man, av politiska skäl, borde tala mer öppet om det. Tex dom som hade "jag har också gjort abort-"tröjor och drev en kampanj kring det. Några år sen var det kanske men då var det många som skrev ilsket.

• Blondie86

Pemmel: ja det var ju en lite annan sak att berätta om andras aborter när personen ifråga är med! Sa hon det med någon baktanke (att hon tyckte det var fel av dig tex) eller var det bara oförsiktigt?

Stårschan: det där med barn är ju intressant. Vid vilken ålder tycker du att de är redo att få veta?

• Blondie86

Stårschan: ja, det låter ju som ett vettigt resonemang. Hade det känts annorlundaom du gjort aborten innan du fick barn och skälet hade varit att du var för ung?
    Vid vilken ålder förstår man vad abort innebär egentligen? När börjar man prata om sånt i skolan t ex? Jag minns inte alls för egen del...

Svar på tråden Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?