Inlägg från: Pemmel |Visa alla inlägg
  • Pemmel

Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?

Kommer ämnet upp så berättar jag om det känns befogat och tillför något i diskussionen. Har även skrivit om det på min blogg, men är skapligt anonym där. Tycker inte att det är någonting att skämmas över eller något som jag tvunget måste dölja.
    Däremot blev jag sur när en nära väninnan drog upp det på en återträff med gymnasieklassen. Aborten skedde efter gymnasiet och de hon sa det inför har jag inte haft kontakt med sedan vi gick ut. Hon råkade bara säga det när samtalsämnet graviditeter/barn dök upp. Kändes onödigt och ska det nämnas så är det av mig och ingen annan.

• Pemmel
    Blondie86 skrev 2010-04-06 12:54:58 följande:
    Pemmel: ja det var ju en lite annan sak att berätta om andras aborter när personen ifråga är med! Sa hon det med någon baktanke (att hon tyckte det var fel av dig tex) eller var det bara oförsiktigt?
    Jag tror det var oförsiktighet, hon såg ganska snopen ut när hon fick förvånade blickar från klasskamraterna ungefär som att hon inte mindes att det var så nyligen att de inte kan ha hört om det tidigare.
    har inte fått uppfattningen tidigare att hon skulle vara mot aborter även om hon kan vara lite konservativ på andra punkter ibland.
Svar på tråden Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?