lisadragon skrev 2010-04-06 21:37:29 följande:
Vi har barbord och barstolar i köket, lilleman klättrar upp och ner själv, han är fullt medveten om att det gör ont att ramla ner så han håller oftast koll när han sitter på stolen. Han är av den "otäcka" typen, lär sig genom att testa/prova/ramla/slå sig.. VÄLDIGT ORÄDD! Klart jag är rädd att han ska ramla ner men han har klättrat på allt sen han var 7-8 månader så jagär rätt avslappnad, han går ju ner försiktigt utan att hoppa ÄN SÅ LÄNGE..
Min tös är också lite väl orädd av sig och brukar också lära sig den hårda vägen och har gjort så sen hon var liten med. Tyvärr har jag inte härdats utan tycker fortfarande att det är väldigt otäckt när hon klättrar och har sig och känner mig långt ifrån avslappnad. :P Det är lite därför jag har dragit mig från att plocka bort bygeln, jag är livrädd att hon ska trilla ner och få hjärnskakning eller slå ut tänderna mot bordskanten eller något. Jag är väl lite töntig och hönsig kanske men jag vet ju hur hon är, inte speciellt försiktig av sig. :P
Men jag skulle gärna vilja veta hur ni gör som har era barn på vanliga stolar för att dom ska nå upp ordentligt. Finns det någon slags kudde eller likande man kan köpa som gör att dom kommer upp men samtidigt sitter stadigt?